דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התאמת אוכף לסוס 

מאת    [ 06/02/2014 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 4859 פעמים ]

התאמת אוכף לסוס:

בחירת אוכף והתאמה נכונה לסוס ולרוכב משליכה על חווית הנוחות והבריאות של הסוס וכמובן גם על שלנו הרוכבים. לכן, זוהי ההחלטה החשובה ביותר שאנו הרוכבים צריכים לקחת.

האוכף צריך להיות בנוי בצורה אנטומית שתעניק לשכמות הסוס מרחב תנועה גדול ושתאפשר שמירה על שריר הכתפיים והגבנון חופשיים מלחץ. צורת האוכף צריכה גם לאפשר זרימת דם מלאה ללא הפרעה כך שהסוס יוכל להניע בקלילות את מוט הצוואר, תוך כדי תנועה, ללא הפרעה היוצרת נקודות לחץ וכאב. חלקו האחורי של אוכף צריך להיות גמיש כך שיאפשר לסוס תנועה ללא מגבלות, ואפשרות לכנס את חלקו האחורי ולהניע את רגליו האחוריות קדימה ללא הפרעה וללא מאמץ.  בחירת אוכף העשוי מחומרים גמישים לחלוטין וקלים,  תאפשר התאמה של האוכף באופן מיידי לתנועת הסוס, תקל על הסוס בזמן רכיבה ועליכם בזמן האיכוף.

בחירה לא נכונה של אוכף עלולה לגרום לסוס לכאבי גב ובעיות התנהגות, דבר שלאורך זמן יפגע באיכות הרכיבה שלנו ובאיכות החיים של הסוס. חשוב לשים לב לכך שהאוכף לא יוצר נקודות לחץ ומאפשר פיזור אופטימאלי של משקל גוף הרוכב על גב הסוס, כך שתתאפשר זרימת דם, בניית שרירים נכונה ונמנע את כאבי הגב . בשנים האחרונות נראית בעולם מגמה של מעבר לאוכפים קלים יותר המפזרים את משקל הרוכב בצורה אחידה, כירופרקטיים בעלי שם בעולם נוהגים להמליץ על אוכפים ללא שדרת עץ השומרים על בריאות הסוס בבד בבד עם שמירה על נוחות הרוכב .

חשוב לבחור אוכף נוח, לא קטן מידי ולא גדול מידי, כזה שישים את הרוכב בנקודת האיזון הנכונה. נקודה זו נמצאת בין המפרק והחוליות החמש-עשר והשש-עשר של הסוס, כלומר מאחורי הגבנון וכמה שיותר קרוב אליו. החוליות הללו הן למעשה הנקודה בה הסוס היה מושיב את הרוכב ברכיבה ללא אוכף. הרוכב צריך להרגיש שהוא יושב במעמקי האוכף.

עמים שונים, צרכים שונים. אוכפים בעלי עיצוב שונה מתאימים לשימושים שונים ומגוונים. בחירת האוכף היא פונקציה של סגנון רכיבה ושימוש.

אוכף עבודה מערבי משמש לאיסוף בקר, לענפי הספורט קטינג, רייניג ועוד, נפוצים גם בקרב מטיילים. אוכף זה מגיע עם קרן קדמית המשמשת לקשירת עגל, גוף האוכף מאסיבי ,עשוי לרוב מעור עבה ותופס שטח גדול יחסית על גב הסוס.

אוכף אנגלי משמש בעיקר לקפיצות דרסאז', ולרכיבת פנאי. האוכף קצר יחסית, מתפזר על חלק קטן על גב הסוס, ויושב בחלקו הקדמי של הסוס, בסמוך לגבנון. מיקומו של האוכף מאפשר ישיבה בנקודת האיזון הנכונה על גב הסוס. אוכפים מסוג זה מגיעים ללא קרן, האוכף קל יחסית.

אוכף ספרדי משמש את הבוקרים הספרדים עד היום לעבודות איסוף בקר, ומתאים לרכיבה הספרדית-אומנותית. האוכף קל יחסית, חלק מהאוכפים מגיעים עם שלד עץ וחלקם מגיעים עם כריות מרופדות המפזרות את משקל גוף הרוכב בצורה הטובה ביותר על גב הסוס. הכריות מאפשרות תנועה חופשית וטבעית של הסוס.

אוכף אינדורנס (אוכף סיבולת) משמש לתחום רכיבת הסיבולת. חלקם מגיעים עם שלד עץ או פלסטיק וחלקם ללא, דבר המאפשר לסוס לנוע בחופשיות.

אוכף רב תכליתי הוא אוכף שיכול להתאים למגוון סגנונות רכיבה, בדרך כלל אוכף זול ניתן למצוא אותו עם שלד או ללא שלד, תלוי ביצרן. מומלץ לרוכבים מתחילים או כאלו שלא רוכבים לעיתים דחופות.

 

לבסוף, ארצה להדגיש בפניכם מספר נקודות חשובות:


    • 

    התאימו את האוכף למידות גופכם וסגנון הרכיבה שלכם.


    • 

    לפני הרכישה בקשו לרכב על האוכף וודאו כי הוא מתאים ונוח לסוס ולרוכב כאחד.


    • 

    דאגו לבדוק כי חברת הייצור או היבואן אמינים ויוכלו לתת שירות ופתרונות במידת הצורך.


    • 

    רוכבים מעל משקל גוף של 70 ק"ג כדאי שישתמשו בשמיכה עבה או כפולה.

אל תשכחו, הסוס שלכם הוא חיה יפה חזקה ואצילית, ומצד שני שברירית ועדינה. לכן, ישנה חשיבות רבה להתאמה נכונה של אוכף, שכן אפילו רכיבה קצרה עלולה לגרום לנזק רב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב