דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים אדריכל? 

מאת    [ 04/02/2014 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2137 פעמים ]

איך בוחרים אדריכל? מתי שוכרים אדריכל ומתי מעצב פנים? כיצד ניתן לדעת אם האדריכל שבחרנו הוא המתאים ביותר לתפקיד? כשבוחרים אדריכל לצורך תכנון בית חדש או עבור שיפוץ בית קיים, חשוב לבחור בעל מקצוע מתאים ומיומן. לצורך כך יש לעשות עבודת הכנה, לעשות קצת שיעורי בית, להתייעץ עם חברים ומכרים, לפני שלוקחים החלטה כל כך משמעותית.

אדריכל הוא האיש האחראי על תכנון המבנה ועל קבלת היתרי הבנייה המתאימים. הוא גם זה שיקשר בין הלקוח לבין בעלי מקצוע שונים בתחום הבנייה (בנאים, רצפים, שרברבים מפקחים ועוד). האדריכל הוא למעשה המנצח על תזמורת הענק שהיא פרוייקט הבנייה שלכם, לכן חשוב לבחור אדריכל מקצועי ומנוסה, שיעזור לכם להעביר בנוחות יחסית את התקופה הלא פשוטה הזאת.

 

טיפים לבחירת אדריכל

 

אדריכל הוא למעשה הגורם המקשר בין רצונות ויכולתו הכלכלית של הלקוח, לבין מגבלות כמו חוק התכנון והבנייה וגורמים נוספים כמו תנאי השטח וסביבת הבנייה. אדריכל מיומן יידע כיצד להתמודד עם מטרות תקציביות, והוא אמון על כל נושא ההתמודדות הבירוקרטית מול הרשויות והחוק במדינת ישראל, כמו למשל: תקנות בנייה, תוכניות בניית עיר, תקנות בטיחות ועוד. אדריכל מקצועי מייעץ ומתווך בין גורמי הבנייה השונים ללקוח, ומעל הכל- הוא אחראי להפיכת החזון העיצובי של הלקוח למציאות קיימת. הצלחת הפרוייקט תלויה במידה רבה ביכולותיו של האדריכל ובמערכת היחסים בינו לבין הלקוח. ישנן מספר דרכים כדי למצוא אדריכל מקצועי, מנוסה ומיומן:

 

1. המלצות - המלצות ממכרים הן דרך טובה מאוד להגיע לאנשי מקצוע טובים ואמינים. אם אין ברשותכם אנשים שמכירים אדריכל טוב, נסו לפנות ללקוחות שעבדו איתו. פנו לאדריכל או משרד אדריכלים שמוצא חן בעיניכם ובקשו שיקשרו ביניכם לבן לקוחות בעבר ובהווה. אל תסתפקו בהמלצה אחת- היפגשו עם כמה שיותר לקוחות כדי לקבל תמונה מלאה וחוות דעת שונות.

 

2. הכנה מראש - נסו לדלות אינפורמציה ברשת על אותו אדריכל בו אתם מעוניינים. קראו הודעות בפורומים מקצועיים או בפורטלים של עיצוב ובנייה. פרסמו הודעות ובקשו לקבל חוות דעת על האדריכל או משרד אדריכלים מסויים. אפשרות נוספת היא למצוא את האתר התדמיתי של האדריכל ולהתרשם מפרוייקטים אותם תיכנן המוצגים באתרו. כך תקבלו מושג מסויים על סגנון העיצוב ומידת המקצועיות שלו.

 

3. פגישות - אחרי שאספתם מספר מצומצם של אדריכלים שמוצאים חן בעיניכם, יזמו פגישות הכרות. בפגישה תוכלו להתרשם מעבודותיו של האדריכל, ובעיקר מאישיותו. כיוון שהאדריכל הוא הגורם המרכזי המלווה אותכם לאורך כל הפרוייקט עד לתומו, חשוב מאוד להבין מי עומד מולכם והאם יש ביניכם כימיה. אדריכל המבנה או השיפוץ חייב להיות מחובר אליכם ולהבין את הרצונות שלכם והצרכים שלכם, ולדעת להתגמש ולהתאים את עצמו אליכם.

 

לפני שמחליטים איזה אדריכל שוכרים, חשוב שתבדקו שברשותכם כל הנתונים ההכרחיים. נסו להכין "רשימת קניות" של כל הדרישות שלכם מהאדריכל (סגנון עיצוב, מיקום גיאוגרפי, קשרים, זמינות), כך שתקבלו תמונה מפורטת וברורה ובתום מפגשי ההכרות תוכלו לקבל החלטה מושכלת.

 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב