כל היום על המחשב? הטיפים שייסעו לכם לא להיות תפוסים ובכושר
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כל היום על המחשב? הטיפים שייסעו לכם לא להיות תפוסים ובכושר 

מאת    [ 04/02/2014 ]
מילים במאמר: 435   [ נצפה 2202 פעמים ]

 
 

רבים מאיתנו מוצאים את עצמם בעידן המודרני בעבודות תלויות מחשב. אנחנו מבלים בין שש לתשע שעות ביום אל מול הקופסא הזו ששינתה את חיינו, ואפילו יותר אם אתם מתכנתים עסוקים או אנשי סטרטאפ נועזים בחברות הייטק. מרגישים תפוסים? לד"ר אסנת רזיאל יש כמה עצות כיצד לעבוד מול מחשבים כל היום ולשרוד

ד"ר אסנת רזיאל

העידן הזה מחייב גם אתכם להיות מול מחשב שעות רבות? נכון, חלק גדול מן העבודות היום מצריכות זאת. כאבי מפרקים בשל ישיבה ארוכה, שרירים תפוסים וכואבים הם רק חלק הבעיות שמייצרות שעות עבודה מול מחשב. רבים מאתנו גם לא מבצעים פעילות גופנית בשל תחושת עייפות של שעות עבודה רבות מול מחשב ומוצאים את עצמנו בכושר גופני ירוד. כיצד פותרים זאת?

פעילות גופנית תוך כדי עבודה

מקומות עבודה רבים בארצות הברית וגם בארץ מבינים את חשיבות הפעילות הגופנית על מצב הרוח של העובדים ועל התפוקות. יש חדרי כושר רבים בלא מעט מקומות עבודה בארץ ובעולם. הקרבה הפיזית לחדרי כושר קובעת פעמים רבות האם נשתמש בהם או לא. מחקרים בעניין מוכיחים כי הקרבה למתקני הספורט מעלה את השימוש בהם.

יש לכם חדר כושר בעבודה? נגמרו התירוצים, תזמנו את שעת הסיום שלכם בעבודה בסמוך לאימונים קבועים. קובעים לעצמכם פגישות עבודה ביומן, תזמנו גם את הביקורים שלכם בחדר הכושר. מחויבות היא חלק גדול מן ההתמדה.

הפסקת צהרים

יש לכם הפסקת צהריים, נצלו אותה להליכה רגלית קצרה. לא כל יום חייבים ללכת למסעדה עם החברה. הליכה רגלית קצרה, היא פעילות גופנית מתונה המסייעת לכם להרגיש עם עצמכם טוב יותר.

ארגון נכון של סביבת העבודה שלכם

הרחיקו את המחשב כמה שיותר מן הפנים. נסו להישיר מבט בזווית של 90 מעלות והביטו לשליש העליון של המסך. דאגו שאור לא ישתקף על המסך, זה מפריע. הניחו את הרגליים על הרצפה, לא באוויר. השאירו ידיים על השולחן והיעזרו בו להישענות, כך תפחיתו עומס מן השכמות.

כואב לכם- הנה התרגילים אותם אתם יכולים לבצע מול המחשב שלכם!


    • כפיפת עמוד שדרה צווארי על ידי הטיית הראש לפנים, ולצדדים למתיחת שרירי העורף.
    • פשיטת פרק כף היד באמצעות היד השנייה לסירוגין, למתיחת כופפי האצבעות הפועלים בכל פעולה בה אנו אוחזים משהו בידינו, ובמהלך הקלדה במחשב.
    • ידיים למעלה ישרות, הטיית גו לצדדים למתיחת שרירי הגב וצדי הבטן.
    • פשיטת כתף על ידי הבאת שילוב שתי הידיים מאחורי הגב, למתיחת שרירי הכתף והחזה, הנוטים להתקצר בפעולות יומיומיות דוגמת אחיזת חפצים בשתי ידיים, הקלדה, ואפילו קריאת ספר.
    • יד בין השכמות, לנסות להגיע לחוליה הנמוכה ביותר, יד שנייה מפעילה לחץ קל על המרפק, למתיחת חלקה האחורי של היד.
    • בישיבה על קצה הכיסא, רצפת אגן ובטן אסופים, ידיים פרושות לצדי הגוף באבדוקציה, מרפקים כפופים אצבעות לכיוון התקרה - לקחת מרפקים למטה ואחורה להחזיק 3 שניות ולשחרר.   

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב