דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי כדאי לקחת הלוואה לעסק שלך? 

מאת    [ 02/02/2014 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2006 פעמים ]

המצב הכלכלי במדינת ישראל ובמיוחד מצבם של המתפרנסים מעסקים קטנים כגדולים, יוצר לחץ כספי משמעותי, הדורש פיתרון כתנאי הכרחי להמשך קיומו של העסק. הרבה בתי עסקים בישראל, במיוחד בשנות חייהם הראשונות, נתקלים במצבים בעיתיים שכאלה, ונאלצים לקחת הלוואה לעסק הפרטי שלהם.

הלוואה לעסק – בעד ונגד

הלוואה לעסק היא למעשה סכום כסף שניתן לבעל העסק על ידי גורם חיצוני כמו בנק או גוף כלשהו אחר, הנועד לפתור בעיה ספציפית ולאפשר לעסק להמשיך להתקיים ולצמוח. ישנן דרכים שונות להחזיר את ההלוואה ובדרך כלל, יהיה זה על ידי פריסת תשלומים חודשית בתוספת ריבית.


    • היתרונות שבהלוואה לעסק הם כמובן האפשרויות הטמונות שההלוואה מציעה, בכך שעוזרת לעסק להמשיך לשרוד, לצאת מהמשבר הכלכלי שפקד אותו ולהמשיך להתפרנס. כמו כן, הלוואה תהיה טובה, מתי שנדרשת הוצאה כלכלית גדולה, שתאפשר לעסק לגדול ולהניב רווחים גבוהים יותר בעתיד.
    • החסרונות שבהלוואה לעסק הם המצבים אותם יוצרת ההלוואה, הכרוכים בתשלומי ריבית גבוהים, שאולי בית העסק לא יוכל לעמוד בהם. כמו כן, אפשרות ההלוואה לעסק נראית מפתה ולעיתים מתבצעת תוך כדי פזיזות ומיידיות על מנת לפתור בעיה בוערת, אך יכולה ליצור בעיות גדולות יותר בהמשך.

הלוואה לעסק במקרה של ניהול לקוי

ניהול לקוי של המערכת הפיננסית מצד גורמים בעסק כמו העובדים, רואה החשבון ומנהל החשבונות, יכולים ליצור הערכה לא נכונה של תזרים המזומנים. מצב כזה יכול לגרום לכך שבעל העסק חושב שיש באמצעותו יתרה מסוימת לבצע רכישות שונות, ואז לגלות בשלב מאוחר יותר שהיתרה התבררה כלא עדכנית. הלוואה לעסק במקרה כזה תיחשב לכיבוי שריפה ויכולה להציל את בית העסק, אך כמובן שנדרשת עבודה יסודית לשיפור ניהול המערכת הפיננסית.

הלוואה בעסק במקרה של עיכוב בתשלומים

עיכוב בתשלומים יכול ליצור בעיות כלכליות, אשר יגרמו לעסק להגיע למצב בו ההוצאות ממשיכות להתקיים אך ההכנסות מתעכבות מלהגיע. מצב כזה יכול להיגרם מגביית תשלום לקויה, כשמדובר בלקוחות שלא משלמים או בלקוחות שהתשלום שלהם לא הוערך נכון בתכנון תזרים המזומנים השנתי או החודשי. כמו כן, עיכוב בתשלומים שבית העסק חייב, גם יכול ליצור חובות משמעותיים, שייצרו את הצורך בהלוואה לעסק. במקרה כזה, הלוואה לעסק יכולה להיות מועילה, אך יש לבחון את התנהלות תזרים המזומנים ולנהוג באחריות.

הלוואה לעסק במקרה של רכישות גדולות

על מנת שהעסק יגדיל את היקף הפעילות שלו, לעיתים נדרש לבצע רכישות כאלו ואחרות שידחפו את העסק קדימה, אך לא תמיד יש ברשות העסק את הסכום המבוקש לכך. במקרים כאלו הלוואה יכולה להיות כלי להצלחה ולאפשר לבעל העסק להגשים את השאיפות שלו ולנצל את הפוטנציאל של העסק באופן הנכון. אמנם, הלוואה לעסק מומלצת במקרה כזה, אך יש לדאוג לפריסת תשלומים אחראית ונוחה על מנת לא ליצור חובות בהמשך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב