דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טארוט - החניכה הגדולה 

מאת    [ 01/02/2014 ]

מילים במאמר: 637   [ נצפה 4711 פעמים ]

טארוט – החניכה הגדולה

הטארוט הוא אוצר של ידע, דעת, חכמה והדרכה נאותה לכל עידן, ובמיוחד לעידן החדש שעל מפתנו אני ניצבים, וטרם עברנו אותו. יש ב-22 קלפי הארקנה הגדולה שיעורים מופלאים ומרתקים, שיכולים לסייע לנו להבין את עצמנו, את מקומנו במשפחה, בקהילה ובעולם.

בסימבוליזם של הארקנה הגדולה של הטארוט טמונה חכמה קדמונית של מסופוטמיה ומצרים, והיא מהווה שריד של קורפוס רחב של ידע מעמיק וחכמה רבה על תהליכי החיים והמוות ושל הוראות מדויקות כיצד יש לחיות ולמות נכון כדי לזכות בחירות אישית ורוחנית (ידע דומה מצוי למשל בספר החיים והמתים הטיבטי ובספר החיים והמתים המצרי).

יסוד חזק נוסף המצוי בקלפי הארקנה הגדולה של הטארוט נובע מההרמטיקה, שהינה קורפוס של טקסטים מצריים-יווניים עתיקים (מאה-1 ו-2), שחיבורם מיוחס להרמס טריסמגיסטוס (מיוונית; "הגדול ביותר שלוש פעמים"). הרמס טריסמגיסטוס הוא כינוי לאל המצרי תחות בהתגלמותו כאל היווני הרמס בעל החכמה שהעניק לבני האדם את כל מה שהיה נחוץ לשם ייסוד הציוויליזציה. עם מקצתם הוא חלק את החכמה ה"הרמטית" (הסודית).

קיימת השערה מעניינת שהאל המצרי תחות (תות [הרמס טריסמגיסטוס]), הגיע למצרים כפליט מאטלנטיס, שבה נחת ברכב החלל המבהיק שלו מתרבות חוץ ארצית. הוא היה חכם גדול והוא שהביא עמו את אמנות השפה המדוברת והכתובה והיה פטרון הסופרים. רושמים לזכותו את המצאת האסטרונומיה, הגיאומטריה והרפואה (למען הדיוק האל תחות לא המציא את המדעים הללו, הוא היה מאסטר בהם והביא אותם אתו מכוכב האם שלו לאטלנטיס). הוא תיעד את הידע הגדול ולפי האמונה העתיקה היה זה תחות שכתב את ספר החיים והמתים המצרי, שהארקנה הגדולה של הטארוט היא השריד שלו. החכמה של האל תחות הגיעה לכנען עם העברים שיצאו ממצרים, שכן משה היה נסיך מצרי, התקדש לסודות האזוטריים הגדולים והיה כוהן גדול במקדשי מצרים. בין שסיפורים הללו הם עובדה אמפירית ובין שהם מיתוס, אין ספק שאחד המקורות שמהם יונק הסימבוליזם של הארקנה הגדולה של הטארוט הוא מצרים העתיקה. בולטים בה אף זרמי החכמה השומרית שהיא למעשה הכר ממנו שאבו כל התרבויות הקדמוניות: זו המצרית, הבבלית, הפרסית וההודית, וניכרות בה אף עקבות המובילות הרחק עוד יותר, אל למוריה ואטלנטיס ותרבויות חוץ ארציות.

הטקסטים בהרמטיקה דנים בפילוסופיה, בנעלה והאלוהי, באדם, בטבע ובקוסמוס וכיצד להפוך מתכת גולמית לזהב טהור, כשהכוונה היא התמרת הבסיס הגולמי בטבע האדם להוויה טהורה. בראייה מודרנית ניתן לראות באלכימיה ההרמטית שילוב של כימיה, פיזיקה, מטאפיזיקה, רפואה, פילוסופיה, פסיכולוגיה, מיסטיקה, טבע ודת, ואנו ניווכח לקראת סיום מסע הנשמה שלנו בצורך הקריטי לשלב את החכמה העתיקה הזאת עם פיזיקה, בייחוד פיזיקת הקוונטים, ועם פסיכולוגיית המעמקים בכדי ליצור מחדש את ההרמוניה הבונה באדם בינו ובין עצמו, בינו ובין הזולת והקוסמוס.

ואם נזכור שהאל תחות הגיע לכדור הארץ מתרבות מתקדמת (הוא לא היה האל היחיד, רבים אחרים הגיעו איתו), הרי שפיזיקת הקוונטים לא הייתה זרה לו ומן הסתם סודותיה מצויים בטקסטים העתיקים, שרק חיכו לעת שבה החניכים המודרניים יוכלו לפענח אותם. ואם כך, הרי שפיזיקת הקוונטים אינה המצאה חדשה אלא גילוי מחדש, ועוד רבים מן הסודות נותרו ומחכים שנגלה אותם.

הסימבוליזם של הטארוט נדד אפוא מתרבויות עתיקות, והסנוניות הראשונות הגיעו לאירופה רק במאה ה-14 לספירה לערך, עם זרמי הנוודים, חלקם צוענים. באמצע המאה ה-15 צייר האמן האיטלקי בוניפציו במבו חפיסת קלפים עבור משפחת ויסקונטי ממילנו. אין רשומות מדויקות ועדויות מובהקות מה היה הקשר של במבו ומשפחת ויסקונטי לידע אוקולטי ולפרקטיקות אזוטריות, אך הסימבוליזם שבמבו השתמש בו ביצירת קלפי הארקנה הגדולה של הטארוט חושף מעל לכל ספק כי הוא היה חניך רוחני והתקדש לידע אוקולטי רחב היקף, ולכן הייתה לו נגישות לסימבוליזם העתיק של הקלפים, וכנראה גם לקבלה. הראיה לכך היא שבמבו נצמד דווקא למספר 22 ויצר 22 קלפים, כמספר אותיות האל"ף-בי"ת העברי, אך הוא לא מספר אותם במספרים או באותיות. מי שכן עשה זאת היה אליפס לוי, אוקולטיסט בן המאה ה-19, וכעבור זמן אימץ גם אליסטר קראולי את שיטתו. את המהפכה האמיתית בעיצוב קלפי הטארוט עשה אדוארד ווייט עם פמלה קולמן בראשית המאה ה-20, עת הפיחו בהם חיים חדשים, מעניינים ויצירתיים.

אלה שונייה

 

אלה שונייה מיסטיקנית, מורה, שאמאנקה, רואה בנסתר (seer), מטאפסיכולוגית, פותרת חלומות. ייעוץ בכל תחומי החיים. קלפי טארוט, קלפים צועניים, נומרולוגיה, נומרולוגיה קבלית ויוגית, אסטרולוגיה בורמזית, MO שיטת חיזוי טיבטית עתיקה, מטוטלת, כדור בדולח, צדפים אפריקניים.  http://www.elranta.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב