דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פעילות משפחתית מהנה וחינוכית לשבת גשומה 

מאת    [ 28/01/2014 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 1827 פעמים ]

הגשם הגיע, הרוחות מנשבות בחוץ ומזג האוויר מכריח אותנו לפעמים להישאר בבית. אבל יום שבת הוא יום חופש לילדים והם מטפסים על הקירות וזקוקים נואשות לפעילות. אבל.. מה עושים על הילדים יום שלם בבית? איך מעבירים איתם את הזמן בצורה כזאת שגם יהיה מהנה לכולם וגם נצליח להרוויח פעילות חינוכית ופרקטית? אז הנה הבאנו לכם פתרון יצירתי לשבת של כייף שעל הדרך נרוויח פעילות חינוכית וגם נשדרג את הבית!

אנו נתמקד בפעילות שמצריכה מאיתנו מעט מאוד השקעה כספית (אם בכלל) ויכולה להתאים לכולם. כולנו חווים תמיד את הבעיה הנפוצה בה יש לנו יותר מדי חפצים לאחסן בבית ומעט מדי מקומות להציג אותם או לאחסן אותם. פתרונות אחסון יצירתיים הם משהו שלפעמים קשה לייצר כי רובנו מקובעים ולא פותחים את הראש וחושבים מחוץ לקופסא. השגרה היומיומית מקבעת לנו את המחשבות ולא נותנת ליצירתיות לפרוח. אז הנה אחת שתיים ולעבודה ותרוויחו פעילות מהנה עם הילדים והמשפחה!

חשבו על הילדים איזו פינה בבית דרושה לרענון ותשומת לב מצידכם. זאת יכולה להיות פינה בסלון, בחדר הילדים או במחסן הבית. שתפו את הילדים במחשבה איזו פינה זקוקה לתשומת הלב מצידכם ומה תוכלו לעשות בה. צאו לרחוב ואספו חומר גלם כלשהו על מנת לייצר ממנו מדפים נהדרים וחדשים לבית. חומר גלם זה יכול להיות חתיכת עץ, מתכת או אפילו פלסטיק קשוח. מה שחשוב להקפיד הוא שחומר הגלם יהיה מספיק גדול ורחב על מנת שנוכל לחתוך ממנו את החתיכה המתאימה לנו על מנת לייצר את המדפים שאנחנו רוצים להכין.

לאחר שבחרנו את חומר הגלם נחתוך את הגודל הרצוי באמצעות כלי ייעודי (ואם אין לכם את הכלי הייעודי לחתוך את חומר הגלם אז בקשו מהשכנים – הם תמיד שמחים לעזור עם נושאים כאלה). לאחר שחתכם את חומר הגלם מגיע החלק הכייפי – התחילו לצבוע את חומר הגלם שאתם בחרתם באמצעות דרכים פחות שגרתיות. לדוגמא: קחו סמרטוט ישן בבית (רק תוודאו שהוא נקי מאבק ולכלוכים) והתחילו לצבוע את חומר הגלם ממנו תעשו מדפים למחסן או לבית והקפידו על דרכי צביעת לא שגרתיות. ניתן כמו כן לצבוע את המדפים באמצעות גזרי נייר עיתון או כל דרך אחרת שתבחרו בה. נסו להשתמש יותר מצבע אחד ואל תפחדו לערבב צבעים. הקפידו להשתמש בצבעים מתאימים בהתאם לחומר הגלם שבחרתם לצבוע.

לאחר שצבעתם יחד עם הילדים את המדפים שלכם התקינו אותם בפינה שהייתה דרושה לרענון. גם כאן יש מקום לדמיון ויצירתיות וניתן להכין למדפים אלו זוויות שאתם יצרתם מעץ או מתכת. מדפים ממתכת משתלבים מצוין עם עץ וזה יכול להקנות מראה מדליק למדפים שלכם.

הניחו את החפצים שרציתם לאחסן על גבי המדף והשתדלו גם להניח אהיל קטן לתאורה נחמדה על גבי המדף וקח ליצור ייחודיות לפינה.

אז הנה, באמצעות אפס שקלים (או שקלים בודדים) ושימוש בחומרים ממוחזרים מהטבע הרווחתם פעילות חינוכית וכייפית לשבת גשומה עם הילדים והמשפחה.

בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב