דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללי משחק בעסק המשפחתי - בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ 

מאת    [ 26/01/2014 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 1607 פעמים ]

ספר בראשית מתחיל  במשפט "בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ והארץ היתה תהו ובהו וחשך על פני תהום  ורוח אלוהים מרחפת על פני המים. ויאמר אלוהים יהי אור ויהי אור. וירא אלוהים את האור כי טוב ויבדל אלוהים בין האור ובין החשך. ויקרא אלוהים לאור יום ולחשך קרא לילה ויהי ערב ויהי בקר יום אחד."
התורה פותחת בצורך של אלוהים לקבוע כללים. כללי משחק שימנעו את התהו ובהו ויצרו סדר בעולמו. אלוהים הוא שיצר את העולם והוא זה שמצא לנכון להשליט בו סדר.
לאורך התורה כולה אנו מוצאים סיפורים שונים המתמצים בצורך ליצור כללים כדי להגדיר ציפיות ולהבחין בין המותר ובין האסור בין הטוב ובין הרע.
אנו מוצאים שהכללים נקבעים ע"י הגורם הבכיר בשטח (ההשגחה העליונה).
אלוהים עושה סדר בעולם  מגדיר תחומים  וקובע חלוקה של אזורים , תפקידים ומקומות מחיה.
בהמשך הוא בא וקובע כללים לאדם וחווה ומבהיר להם מה המחיר שהם ישלמו על הפרת כללים אלו.
סיפורי קין והבל, נח, אברהם ורועי מקנה לוט וסיפורים רבים אחרים הם כולם על הצורך של מי שיצר ומי שחזק ליצור כללים ולהבהירם לסביבתו.
משה רבנו עלה להר וקיבל את לוחות הברית -  את עשרת הדיברות שלאורן יפעל עם ישראל  " ויאמר ה' אל משה כתב לך את הדברים האלה כי על פי הדברים האלה כרתי אתך ברית ואת ישראל"....." ויקהל משה את כל עדת בני ישראל ויאמר אליהם אלה הדברים אשר ציווה ה' לעשות אותם".
משה עלה לקבל את לוחות הברית ואת הוראות ההתנהגות הנאותה אשר יחייבו את עם ישראל ויבחינו אותו מכל העמים והתורה מפרטת לנו את ההוראות השונות שעל פיהן אמור עם ישראל לנהוג.
ספר התורה משמש לעם ישראל כמדריך להתנהגות.
כל אדם שהקים עסק וזכה לפרנס בכבוד את עצמו את משפחתו ומשפחות רבות אחרות, התווה לו בחייו תורה משל עצמו שעל פיה הוא נוהג ומבקש שמשפחתו תנהג. תורה זו  היא התורה שבע"פ התורה שעל פיה נוהג העסק ונוהגת המשפחה וכל זמן שהמייסד ואשתו פעילים הם אלה שקובעים את התורה, מפרשים אותה ופוסקים לפיה.
עם השנים כאשר המייסד מתבגר וזוכה להעביר תפקידים וסמכויות לצאצאיו טוב יעשה אם יגרום לכך שהתורה שבע"פ תיהפך לתורה שבכתב – תורה שתנחה את בני משפחתו בהווה ובעתיד ותסייע להם להבין כיצד אמא ואבא היו פועלים במצבים דומים.
חוקה משפחתית היא התורה שבעל פה של המשפחה. כללי התנהגות במשפחה וכללי התנהלות בעסק המשפחתי.
כתיבת חוקה משפחתית היא זכות – זכות שניתנת לילדים ע"י הורים שבנו ויצרו ורוצים שהאימפריה שבנו בחייהם תביא רק חיוכים אושר ועושר לילדיהם. כתיבת חוקה משפחתית אינה פותחת תיבות פנדורה אלא להפך מאפשרת למשפחה להתמודד עם נושאים שונים ולתת להם פיתרונות חכמים שנעשים בשיקול דעת ובברכת אמא ואבא.
החוקה משפחתית מאפשרת לבני המשפחה להיפגש לשוחח להעלות נושאים למחשבה ולהתוות יחדיו דרכי פתרון לתסריטים שונים בחיי המשפחה והעסק ולהגיע להסדרים ברורים לגבי דרכי התנהגות וכללי משחק ברכוש המשפחתי במטרה לפעול לפיהם ועקב כך שהכללים ברורים שיאפשרו לחברות להתחזק ולאהבה במשפחה להתקיים.
בחברת מחשבה קדימה נוכל לסייע לך, בעל עסק משפחתי או שותף בעסק בתהליך יצירת חוקה משפחתית המותאמת למשפחתך. לחלומות, לציפיות, ליכולות, לצרכים ולרצונות של משפחתך. 

רו"ח אלון ברוידא -   מומחה לעסקים משפחתיים וחוקות משפחתיות רו"ח אלון ברוידא בוגר בית הספר לכלכלה וחשבונאות של אוניברסיטת ת"א ובעל תואר MBAמאוניברסיטת ת"א. מנהל את חברת "מחשבה קדימה". מתמחה בהסדרים עסקיים ומשפחתיים ובשילוב הדור השני והשלישי בעסק המשפחתי. אלון התראיין פעמים רבות לטלוויזיה ולעיתונות הישראלית  בנושאים הקשורים לעסקים בכלל ולעסקים משפחתיים בפרט. מחבר הספר "מחשבה אחת קדימה על אנשים, משפחות ועסקים" שיצא לאור בעברית ובאנגלית. רו"ח ברוידא מרצה בפורומים כלכליים ועסקיים שונים וכן בפני בנקים, חברות ביטוח, מרכזי הדרכה וסמינרים. מתמחה בגישור ומשמש גם כבורר ומגשר. בעל ניסיון עשיר במציאת פתרונות לעסקים משפחתיים ולמשפחות המחזיקות בהם. משמש כיועץ לחברות ועסקים בישראל, באירופה ובארה"ב. אלון ברוידא שימש גם כיו"ר איל"ן -  ארגון ישראלי לילדים נפגעים, המטפל בלמעלה מ- 15,000 נכים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב