דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע שימוש בסמים מדרדר את כל המשפחה 

מאת    [ 25/01/2014 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 2121 פעמים ]

המשפחה היא הקבוצה הראשונה אליה אתה משתייך ברגע בו אתה מתחיל את חייך. זוהי קבוצה קטנה, המיועדת להיות מאוחדת ותומכת במידה כזו שלילדים תהיה סביבה בטוחה לגדול בה, ולבני המשפחה האחרים יהיה מקלט בטוח מפני סערות החיים. זהו המאמץ המשותף של בני המשפחה שדואג לספק את האמצעים להישרדות לכל בני המשפחה באמצעות מתן גג מעל לראשם, ומזון על שולחנם – היחידה הכלכלית הבסיסית בחברה שלנו. זה המקום בו אדם מתחיל ללמוד כיצד להסתדר עם אחרים וחווה אירועים בחיים שיתמכו בו באמצעות זכרונות לאורך כל חייו. למרבה הצער, המשפחה היא הסובלת יותר מכל מהשימוש בסמים של אחד מבניה.

 משפחות

העוצמה וההרמוניה של המשפחה תלויים לרוב בתקשורת פתוחה וגלויה בין בני המשפחה. קיים גם קוד מוסכם ומשותף של התנהגות, חוקים שבני המשפחה מסכימים לגביהם ושיש לקיימם. חוקים אלו משרתים את בני המשפחה במהלך החיים. המכנה המשותף לרוב המשפחות הם הערכים של יושר, אמינות וכלל הברזל של לא לעשות לאחר מה שאינך רוצה שיעשו לך. הרבה מאד משפחות חולקות אמונה דתית כזו או אחרת ו/או מסורת משפחתית ייחודית להן. איכויות אלו מגינות ומנציחות את התא המשפחתי, ומחזקות את יכולת ההישרדות של כל בניה. השימוש בסמים חותך ופוגע בלב ליבה של המשפחה ועלול אף להרוס אותה.

מה השימוש בסמים גורם למשפחה

כיוון שמשפחה היא קבוצה קטנה שחבריה תלויים זה בזה והם חולקים ביניהם הסכמות, התנהגות של כל אחד מחברי הקבוצה משפיעה על האחרים. כשאחד מחברי קבוצה זו משתמש בסמים, בין אם מדובר בהורה או באחד הילדים, דבר זה ישפיע באופן מזיק כל אחד מחברי הקבוצה האחרים ויחליש את פוטנציאל ההישרדות של המשפחה כיחידה אחת.

כשילד משתמש בסמים, ההורים ידאגו באופן תמידי ודאגה זו תמשוך אותם כלפי מטה באופן כזה שהם ירגישו  שאינם יכולים לנוע קדימה ולהתקדם בחייהם. קיים הפחד ממה שיקרה למשתמש בסמים, אי ידיעה האם המשטרה תגיע יום אחד לביתם האם  יתקבל צלצול טלפון מבית החולים או מחוקר מקרי מוות. קיים הפחד מפני הסכנות הטמונות ברחוב, הסכנות הטמונות בסמים, האיום של מאסר, האיום הטמון בצריכת מינון ייתר.
קיימת התופעה של גניבה בעוד האדם למד שגניבה היא טעות. קיימים השקרים שהאדם העושה זאת למד שלשקר זה לא נכון. קיים מצב של חוסר כבוד וייתכן שאף אלימות מצד אדם שלימדו אותו לכבד את הוריו.
זהו הקוד המשפחתי – ההסכמות – הנשברים יום אחרי יום, שוב ושוב, ובכל פעם מחלישים את העוצמה של הקבוצה החשובה והעיקרית המפקחת ונותנת את תשומת הלב המירבית לאחד מבניה המשתמש בסמים. וזהו המכור לסמים ההורס ומחבל בהישרדות הכלכלית, וברווחה וההרגשה הטובה של הקרובים אליו ביותר, מבחינה המנטאלית והרוחנית.

יש תקווה

עוד לפני שהמכור לסמים הופך להיות למה שהוא היום, בגלל שימוש בחומרים רעילים ואימוץ אורח חיים של מכור, הוא היה האני האמיתי שלו – לא בעל האישיות השקרית  והמלאכותית שנוצרה באמצעות הסמים והשימוש בהם. בעזרת שיקום אמיתי יגיע שיקום האני האמיתי, הרצון העז לתקן ולפצות  על הנזק שנגרם למשפחה, ולזכות מחדש באמונה.

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב