דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ואלה המשפטים עד אסון ההדברה 

מאת    [ 23/01/2014 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 1561 פעמים ]

ערש"ק ואלה, המשפטים, אשר תשים, לפניהם, תשע"ד

 

המשכה הישיר של פרשת יתרו, קבלת התורה, הינה פרשת משפטים.אומר הרב קוק "ערך הדין והמשפט של התורה הוא גדול מאוד, באשר הוא קובע על התורה את החותם המיוחד שהיא תורת חיים".אומר הרב קוק, התורה אין ענינה עיוני גרידא, התורה ענינה תורת חיים.תורה המגיעה ומנחה כל רגע וכל מציאות בחיים.פרשת משפטים אשר ענינה דינים ומשפטים הינה המשכה הישיר של קבלת התורה, התורה העיונית.פרשת משפטים, הדינים והמשפטים הם הנותנים תוקף לתורה ומכתירים אותה בתואר ובמהות "תורת חיים".החיים החברותיים, החיים האנושיים "אי אפשר שיתקיימו בלא כח, דין ומשפט".התורה הינה תורת חיים בהיותה "מנהגת את כח החיים.

ואלה המשפטים, אשר תשים, לפניהם, לפניהם דייקא, היינו משפטי התורה אשר צריך שיהיו לפניהם, בהנהגתם היום יומית.

התורה כידוע תורת חיים היא, עץ-חיים היא, למחזיקים בה ותמכיה מאשר.לימוד התורה חשוב הוא עד מאוד, כל עוד מביא הלימוד לידי עשיה והנהגה יומית לאור התורה.

 

ואלה, המשפטים, אשר תשים, לפניהם.משפטים ענינו גם מלשון התפשטות.דברי התורה, הנהגות ודיני התורה צריך שיתפשטו ויפוצו לכל מקום ובכל מקום.

ר' נחמן מדבר על מציאות אנושית הנקראת  "האיש הפשוט".התואר "האיש הפשוט" אינו בא לחוות דעה למעמד החשיבות שלו.האיש הפשוט איננו תאר, האיש הפשוט הינה מהות, היות האדם מתפשט, היינו מפיץ תורה, דרך תורה, דיני ומשפטי תורה.

אומר ר' נחמן "אי אפשר בשום אופן להיות דבוק בתורה ובהשגתה בלי הפסק".אומר ר' נחמן האדם מהיותו אנושי וחברתי, אדם החי בין הבריות, איננו יכול להיות מנותק מהכלל ומחובר כל הזמן לתורה,  צריך שיפסיק לצרכי משא ומתן, אכילה, שינה וכו'.שעה זו בא איננו עוסק בתורה, איננו עוסק בעיונה של תורה, איננה ביטול תורה, ביטול זמן לימוד ההפך הוא הנכון, בשעה זו של "בטול תורה" צריך ויכול האדם להביא לידי מימושה של תורה ולהתפשטותה.

אומר ר' נחמן "לפעמים צדיק האמת הינו איש פשוט" פשיטותו הינה בהיותו משוחח שיחת חולין, באכילתו, בדיבורו ובהנהגתו היום יומית והאנושית.

כל אחד ואחד צריך וחייב ללמוד תורה, כל אחד כפי יכולתו, כפי אחיזתו בתורה.בענין אחד שווים כל הלומדים, בחיובם להביא להתפשטות תורה, להתפשטות דרך והנהגת תורה.

 

משפחת גרוס, אשר נפגעה באירוע ההדברה, בביתם בירושלים, ארוע אשר נפטרו שתי הבנות ושני הבנים מאושפזים, הינה משפחה אשר ידעה לקבל ולהכיל האסון הכבד מנשוא, כיהודים כבני תורה.משפחת גרוס מממשת ברגע זה את ענינה של פרשת משפטים, הם ממשים ומראים את התורה כתורת חיים, משפחת גרוס בהנהגתה הרי היא המביאה להתפשטות תורה, התפשטות דיני תורה.

 

יהו הדברים לעילוי נשמת הבנות ולרפואה שלמה לבנים ולהורים.  

 

ואלה, המשפטים,

שבת שלום

 

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב