דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון כלכלי חלק שלישי 

מאת    [ 14/01/2014 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 1772 פעמים ]

  שלום חברים!

איך עברו עליכם הימים האחרונים? כמה רסיסי האושר העשירו את חייכם. וכמה- הענקתם לאחרים באהבה?                          נכון, זאת הזדמנות נהדרת לבדוק את הנושא "מה לי ולכסף?" (בייחוד אם ננסח אותו "מה לי ולרסיסי האושר?") בסמוך לחנוכה,כאשר אחד המנהגים של החג הזה הוא הענקת דמי חנוכה לילדינו באהבה... כעת נמשיך האימון שלנו.

ניסינו לברר (וכדאי שנמשיך גם בעתיד ) אילו האמונות (המשפטים) סיגלנו לעצמינו (מתוך בחירה או לא) בנוגע לכסף ואיך זה משפיע על התודעה ועל הוויה שלנו (זוכרים את התחושות הפיזיות ורגשיות שהתעוררו כשחשבתם על הכסף בחלק ראשון של האימון?)  

ניתן להעמיק את הבירור בנוגע לאמונות ולסיפורים שאנחנו מספרים לעצמינו בנוגע לכסף (מחשבה->רגש->התנהגות) על ידי תרגיל מעולה שהכרתי בחשיפה לעולם גשטאלט- דיאלוג עם החפצים/הדמויות. אני לא אפרט כאן אלא אתן רעיון כללי, ומי שירצה להעמיק בנושא, מוזמן לפנות אליי.

תוציאו מהארנק שטר/מטבע ותשאלו את עצמכם, וכמובן, רצוי שתרשמו את כל מה שעולה באופן חופשי (לתת לעצמכם זמן לענות על כל שאלה לפני שתעברו להבאה) :

"למה בחרתי בך (בכסף שהוצאתם)? מה אני מרגיש/ה אליך? מה הכי הייתי רוצה ממך? חבל לי ש...? מה אוכל ללמוד ממך? למה אתה (הכסף) בחרת בי?"

רצוי שתנהלו את הדיאלוג מספר פעמים, תוך כדי רישום חופשי של כל מה שעולה בראשכם בתגובה לשאלה/משפט.

ולבסוף-  תתבוננו במה שנכתב וסכמו את ממצאים. כעת, לאחר שחשפנו את חלק מהאמונות והתחושות והרגשות שלנו בנוגע לכסף, התחלנו לראות על מה הם מתבססים (משפטים ששמענו במהלך חיינו) וערכנו בדיקה אילו אמונות לא משרתות אותנו בזמן הזה- הגיע עת לעבוד על שינוי האמונות.

זהו החלק של האימון המנטאלי (אימון המחשבות). בפרק הקודם הזכרתי – שאנחנו נוהגים בחיי היומיום להחליף את החפצים שכבר לא משרתים אותנו (כמובן לאחר שמזהים שהם לא משרתים אותנו).  זה נשמע פשוט, קל ודי מהיר. כמובן- האמונות שלנו, לא חפצים, והחלפה ושינוי של משהו שעליו מתבססת התודעה שלנו, הרגשות שלנו וההתנהגות שלנו כבר עשרות שנים- לא תהליך שנמשך דקות, שעות, ואפילו לא ימים. אך כפי שהרצון וידיעת התועלת של המצב העתידי מכוונים אותנו להחליף חפצים שלא משרתים אותנו ("ישנים ומיושנים"), כך גם הרצון והרווח העתידי יכוונו אותנו להחליף את האמונות.  

תזכירו לעצמכם במהלך הדרך, אילו תחושות עוררו בכם אמונות ישנות, ואילו- חדשות. ומה גורם לכם להרגיש יותר טוב.              כאן בדיוק מקום לציין- שרצוי לסגל לעצמכם בכל פעם אמונה אחת, שנראת הכי משמעותית עבורכם ברגע הנתון ויכולה להביא ל"פריצת דרך" ראשונית בתהליך ההחלפה.

איך תדעו מה נכון עבורכם? בדיוק כפי שלמדנו בפרק הראשון. חפשו בכל מקום- כולל מדיה, ספרים, תשאלו חברים ואנשים משמעותיים עבורכם- אילו אמונות מטיבות יש להם בנוגע לכסף. ערכו רשימה, תפנו זמן, שבו בנחת ותגידו כל משפט ("אמונה" ) בכל רם - ותגלו איזה מהם מעורר בכם מחשבות ותחושות טובות, נעימות, מעצימות- גם פיזיות וגם רגשיות. ובכל פעם שאתם לוקחים "רסיסי האושר" (הכסף) בידיכם- תשננו את המשפט (האמונה הזו) שבחרתם לסגל לעצמכם עד שהוא יהפוך לחלק מהוויה שלכם. ניתן גם במכוון, מספר דקות ביום לשבת, לצפות בשטר שמעורר בכם התרגשות ולשנן משפטים מטיבים (רצוי  משפט אחד בכל פעם).

במסגרת הפורום הזה, האימון שלנו בנוגע לכסף נגמר, אך עבורכם הוא יכול להיות רק תחילת הרפתקה מופלאה לחיים יותר הרמוניים עם עצמכם, לחיים שבהם יש לכם סיפוק רגשי וגם  תוצאות יותר יעילות בפועל (בחשבון הבנק, מתחת לבלטה..)

נסו על עצמכם  את מה שנכתב כאן, תחוו מה זה עושה לכם ואילו תוצאות זה מביא, תחפשו ותגלו דרכים משלכם להתחבר לאנרגיה של "רסיסי האושר" שמכונים באופן עממי- כסף ותהינו מחייכם!

אשמח אם תשתפו אותי בתובנות, מהלכים, תרגילים ובכל מה שתגלו במסע הזה! במידה ותרצו להתעמק בנושא- אני לשירותכם! חג אורים שמח!  

מרי קסלר לופו, BPT, MSC


"משחיקה לתשוקה בעבודה"- הפחתת שחיקה במקצועות טיפוליים- ארגונים ופרטני


אימון, הדרכה והנחיית קבוצות


marykeslerlupu@gmail.com


www.marykesler.co.il    


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב