דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשוב ענן למשתמש הפרטי 

מאת    [ 13/01/2014 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2044 פעמים ]

כיום כמעט לכולנו יש מחשב אישי, נייד או נייח, טאבלט או סמארטפון. כמות התמונות, השירים, הסרטונים והקבצים שאנחנו צוברים על גבי מכשירים אלו הולכת וגדלה, וכן הרצון שלנו לשתף את אותם קבצים עם חברים, משפחה או אפילו קולגות מהעבודה. במקביל, יש לנו צורך בגיבוי של אותם קבצים אישיים מחשש פן יקרה משהו למחשב או חלילה ייגנב הסמארטפון ואז כל הקבצים האישיים שהיו עליהם יאבדו ללא שוב.

הפתרון הנוח והמתאים ביותר עבור אנשים המעוניינים לאחסן, לגבות ולשתף את הקבצים האישיים שלהם הוא גיבוי ענן. המושג גיבוי ענן או מחשוב ענן קיים ומוכר כבר תקופה ארוכה, ואנחנו עושים בו למעשה שימוש בלי להיות מודעים לכך: שירותי הדואר האלקטרוני, התמונות שאנו מעלים בפייסבוק או באינסטגרם- הכל נשמר ומגובה באמצעות גיבוי ענן בשרתים מרוחקים. שירותי הענן כיום מקיפים אותנו ומשנים את התפיסה שלנו בכל הנוגע לאחסון, גיבוי ונגישות לתוכן.

 

יתרונות השימוש בענן

 

המונח מחשוב ענן מתייחס למעשה לאפשרות אחסון וגיבוי של מידע במקום מרוחק, בדרך כלל בחוות שרתים מאובטחת. הגיבוי והגישה לאחסון מתבצעים דרך האינטרנט, באמצעות חברות אחסון באינטרנט. על הענן ניתן לאחסן קבצים בנפחים גדולים מאוד, בהתאם לשירות שמציעים שירותי הענן ולרוחב הפס. אל התוכן המאוחסן ניתן לגשת מכל מחשב ומכל מקום, כל עוד יש גישה לאינטרנט.

היתרון הגדול של אחסון ענן הוא הנגישות הגדולה לתוכן ולקבצים המאוחסנים כמו גם השימוש בענן כאמצעי גיבוי לקבצים החשובים לנו. כך, במקרה של תאונה, תקלה או טעות אנוש שמתרחשת על המחשב או המכשיר הסלולרי שלנו, ניתן תמיד למצוא גיבוי של אותם קבצים ושום דבר לא הולך לאיבוד.

יתרון נוסף הוא אפשרות שיתוף הקבצים באמצעות הענן. כיום שיתוף תמונות, סרטונים או קבצים היא תופעה פופולרית שהולכת ומתרחבת. אם בעבר יכולנו לשתף תמונה רק באמצעות כיווצה וצירופה למייל, כיום ניתן לגבות ולשתף קבצים בנפחים גדולים מאוד. את אותה תמונה או סרטון נוכל כעת להעלות לענן ולשתף אותו עם אחרים, בלי הצורך לכווץ אותו או להיות מוגבלים במספר השיתופים.

עבור המשתמש הביתי, שלא דורש נפחי אחסון גדולים, ניתן למצוא כיום שפע של ספקיות אחסון בטכנולוגיית הענן, המציעות שירותים שונים, חלקם אפילו בחינם. בין הספקים המוכרים יותר לשירות זה: dropbox, skydrive ,copy ועוד.

לפני שרוכשים או נרשמים לשרותי ענן, רצוי לבדוק את תנאי השירות שמציע הספק, למשל: נפח האחסון המוצע, מהן אפשרויות השיתוף או עריכת הקבצים, באיזה פורמטים של קבצים תומך השירות, האם הוא מציע אפשרויות צפייה או האזנה או שצריך להוריד תוכנה נפרדת לשם כך? האם יש הגבלה של כמות הצפיות? מה עלות השירות והאם היא אמורה להשתנות בעתיד, האם יש חיוב במקרים של חריגה מנפח האחסון ועוד. כדאי גם לבדוק את אפשרויות הגיבוי: האם ניתן גיבוי אוטומטי לקבצים, האם ניתן לשלוט בו, אפשרויות גיבוי באמצעות wi-fi או 3G וכד'.

 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב