דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לחסוך כסף בביטוח הרכב 

מאת    [ 12/01/2014 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 2396 פעמים ]

היום פנתה אלי לקוחה ושאלה אותי : "אני עומדת לחדש את ביטוח הרכב שלי לשנה נוספת, קיבלתי מחיר של 7,500 ש"ח על ביטוח חובה ומקיף דרך חברת הביטוח שלי, יש מה לעשות?"

המחיר היה נראה לי קצת גבוה, אבל ישנם מספר שאלות בנוגע לביטוח רכב ששאלתי אותה, שאתם צריכים לשאול את עצמכם כשאתם בוחנים את חידוש או רכישת הפוליסה:

א.      מי נוהג ברכב ומה קבוצת הסיכון שלו ?

ב.      מה העבר הביטוחי של בעל הפוליסה?

ג.       מה סוג הרכב ואיזה כיסוי נדרש?

ד. סקר שוק - מה מציעים המתחרים?

אלו השאלות שיעזרו לכם לוודא שאתם לא משלמים יותר מידי על ביטוח הרכב שלכם, בואו תגלו כמה זה חסך לה.

א.      נוהגים ברכב: במקרה של הלקוחה הזאת המחיר של הביטוח נשאר קבוע בשנים האחרונות, אלא מה, שבנה היה מתחת לגיל 24 לפני שנה ונדרש לו כיסוי של נהג צעיר מעל גיל 18. ברגע שעבר את גיל 24 הפרמיה הייתה אמורה לרדת. דגש על אמורה.

חשוב לשים לב שהכיסוי הביטוחי תואם את גיל הנהג וקבוצת הסיכון שלו ? נהג חדש ללא וותק נהיגה ישלם הרבה יותר מנהג בן 50 עם 30 שנות ניסיון על הכביש. אם יש אנשים שנוהגים ברכב ונדרש עבורם כיסוי "נהג צעיר" או נהג מעל גיל 24 חשוב לבדוק מה תדירות השימוש ברכב, ישנם חברות ביטוח שבהם ניתן לרכוש כיסוי לפי בעל הפוליסה המנוסה, ואז להוסיף כיסוי לנהג צעיר ע"פ דרישה.

בקיצור : שימו לב מי רשאי לנהוג ברכב והאם זה מתאים לדרישות שלכם נכון להיום.

ב.      עבר ביטוחי: קיום או העדר תביעות ביטוח משפיע בצורה משמעותית על גובה הפרמיה (דמי הביטוח) שתשלמו. בבואכם לרכוש ביטוח רכב מחברת הביטוח הם יבקשו לראות "אישור העדר תביעות" מסמך זה מציין אם היו תביעות כנגד הביטוח בשלושת השנים האחרונות. חברת הביטוח שלכם, אגב, מחויבת לשלוח לך קובץ זה אחת לשנה. לקוח בעל עבר ביטוחי "נקי" יכול לצפות לקבל הנחה משמעותית.

בקיצור : אם אתם נהגים זהירים ללא תביעות - זה שווה כסף. 

ג.       סוג הרכב: היות וביטוח מקיף מכסה את הרכב במקרה של גניבה או נזק, פרמיית הביטוח משקפת את שווי הרכב בנוסף לאמצעי המיגון והבטיחות הנמצאים בו. אז מה זה אומר? בואו נתחיל בשווי הרכב: ככל שחולף הזמן ? הרכב שלכם שווה פחות ולכן גם הערך הביטוחי שלו פוחת. כאשר שווי הרכב מגיע למחיר נמוך מאוד פעמים רבות חברות הביטוח לא יסכימו לבטח אותו, וסביר להניח שגם לכם לא יהיה כדאי לבטח את הרכב. הסיבה לכך פשוטה ? אם שווי הרכב הוא 10,000 ש"ח ועלות הביטוח הוא 4,000 ש"ח במידה וחס וחלילה תתרחש תאונה תאלצו לשלם השתתפות עצמית שעשויה להגיע ל2,000 ש"ח ומעלה. יוצא ששילמתם 6,000 ש"ח כדי לכסות את עצמכם על נזק שישנה סבירות גבוה שלא תקרה. במקרה כזה עדיף לקחת ביטוח צד ג' בלבד ? שייכסה אתכם כנגד פגיעה ברכוש של אחר. האבסורד הוא שייתכן ואתם נוהגים בפיגו 206 מודל 1991 ששווה 378 ש"ח ואתם תגרמו לנזק בתאונה חו"ח לב.מ.וו חדשה ששווה חצי מיליון ש"ח  ? כדאי מאוד שיהיה לכם ביטוח למקרה כזה.

מיגון ואמצעי בטיחות : חברות מסויימת דורשות אמצעי מיגון שונים לפי מודל הרכב ומידת "הגניבות" שלו, הכוונה היא לא לכמה מגניב הרכב שלכם, אלא לכמה הוא גניב. העניין הוא שעלות התקנת מערכות המיגון ברכב הם על הלקוח ולא על חברת הביטוח, כך שהאינטרס שלהם לדרוש את רמת המיגון הגבוהה ביותר, ללא התחשבות בנושא העלות מצדכם ? דבר שיכול להוסיף מאות ואף אלפי שקלים למחיר הפוליסה. ניתן ואף רצוי לא לקבל את נושא המיגון כמובן מאליו. תבדקו מה דורשות חברות ביטוח אחרות. אם יש חברות שלא דורשות את המיגון הזה, ייתכן והחברה תוכל להתגמש בדרישה הזאת, ולחסוך לכם הרבה כסף.

ישנם אמצעי בטיחות ברכב שניתן להוסיף שגורמים גם לבטיחות מוגברת בנסיעה וגם מורידים את גובה הפרמיה.

בקיצור : צריך לשקול באיזה ביטוח כדאי לבטח את הרכב, ולעיתים ניתן לבצע שינויים ברכב או במרכיבי הביטוח שיביאו לחיסכון כספי משמעותי ביותר.

ד. והכי חשוב: בצעו סקר שוק !!! ישנם מספר אתרים שנותנים לכם הצעות מחיר דרך מספר חברות ביטוח עבור מקיף וצד ג'. לדוג' wobi ויש אתר של משרד התחבורה המאפשר להשוות מחירי ביטוח חובה , זה לוקח כמה שניות ויכול לחסוך ה-מ-ו-ן כסף. קחו בחשבון שניתן לרכוש ביטוח חובה וביטוח מקיף (או צד ג') בנפרד! תשקלו לרכוש משני מקומות שונים אם זה משתלם לכם.

לאחר ההכוונה והידע שנתתי ללקוחה שלי, היא פנתה שוב לחברת הביטוח ובעזרת הנקודות האלו הצליחה להוריד את גובה הפרמיה ל3,500 ש"ח !! פחות מחצי מהמחיר הקודם, וללא התפשרות על הכיסוי הביטוחי. רק צריך לדעת מה לבקש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב