דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להצמיח ילדים בעלי מסוגלות עצמית גבוהה -חלק ד'-האמיני בך ! האמיני ביכולת בילד שלך ! 

מאת    [ 12/01/2014 ]

מילים במאמר: 815   [ נצפה 2236 פעמים ]

בס"ד

 

 

איך להצמיח ילדים בעלי מסוגלות עצמית גבוהה ?

 חלק ד?-האמיני בך ! האמיני בילד שלך ! 

 

 

במאמר "איך להצמיח ילדים בעלי מסוגלות עצמית גבוהה", הסברתי מהם ארבעת עקרונות הפעולה שיש לבצע על מנת להצמיח ילדים בעלי מסוגלות עצמית גבוהה. 

בחלק ב? של מאמר בנושא זה, הסברתי מהו התנאי ההכרחי הנדרש על מנת שאת כאמא תוכל להצמיח ילדים בעלי מסוגלות עצמית גבוהה. 

בחלק ג? של מאמר בנושא זה, הסברתי כיצד עלייך כאמא לקבל את הילד כמו שהוא. 

מטרת המאמר הנוכחי היא להסביר ולתת כלים כיצד, "תאמיני בך"  וכיצד "תאמיני ביכולת של הילד שלך" ? 

מאד קל להגיד תאמיני בילד שלך, ואז מה ? זהו את מאמינה ? 

לא ! ממש לא ! 

מהי אמונה ? 

בהרצאות פופולריות שמעתי שההגדרה לאמונה היא מחשבה שחוזרים עליה שוב ושוב. הגדרה זו איננה נכונה.

מדוע ?

בדרך כלל, בגישות הקוגנטיביות בפסיכולוגיה משוחחים על מחשבות, רגשות והתנהגות. כאשר, המחשבות שייכות לחלק השכלי, והרגשות וההתנהגות שייכות לחלק ההתנהגותי. אליס, למשל, פסיכולוג, שהתיאוריה שלו נקראת R.E.T  Rathional emotive therapy)), טוען, שכאשר יש אירוע מסויים, מה שמשפיע על מה שאנו עושים או מרגישים הוא המחשבות על האירוע.

 

האמונה היא מעל השכל ! במקום שבו איננו יודעים מתחילה האמונה.

אם כן, כיצד אני יכולה לבוא ולאמר לך, תאמיני בך ! תאמיני ביכולת של הילד שלך ? כיצד ?

נו אז מה אם אמרתי  ? זה יוביל לשינוי ? כיצד אפשר להוביל מישהו להאמין ביכולת שלו ? כיצד את יכולה לפתח את יכולת האמונה שלך בעצמך ?

 

האם את זוכרת אירוע או חוויה שאחריה הרגשת שאת מאמינה ביכולת שלך יותר ?

זוכרת ?

יש ?

תעצרי ! לפני שאת ממשיכה לקרא, תשבי דקה, שתיים או כמה שאת צריכה, כדי למצוא אירוע או חוויה כזו.

למה אני לא מוותרת לך ? למה לא בחרתי לתאר מיידית דוגמא אישית שלי ? כדי לפתח את היכול הרפלקטיבית שלך ! כדי לפתח את היכולת שלך להתבוננות בעצמך !

מצאת ?

בבקשה, תכתבי לעצמך את האירוע או החוויה, בפתק בפלאפון, או ביומן שייחדת לעצמך.

כעת, לאחר שלך יש דוגמא משלך, אתן דוגמא אישית משלי, אני מלמדת את הקורס "כלים בייעוץ", זהו קורס אקדמי, שמטרתו לאפשר התפתחות אישית לסטודנטיות, תוך כדי פיתוח המודעות שלהן לעצמן, איתור החוזקות שלהן ופיתוח היכולת שלהן לבנות כלים ייעוציים בעצמן. רצוי, שמספר המשתתפות בקורס זה יהיה לא גדול, כדי לאפשר ביטוי אישי עד כמה שאפשר בקבוצת המליאה. בפועל, באחת השנים, קבוצת הסטודנטיות היתה גדולה מאד. במצב רגיל, היה ברור לי שזה לא מעשי והייתי פשוט פורשת מתפקידי כמרצה של הקורס. בסיעתא דשמיא, ובהשגחה פרטית ממש, הקב"ה דאג שאשתתף בקורס שבו מספר המשתתפים היה מעל 100 איש. בקורס זה חוויתי עבודה אישית בקבוצה גדולה. ההתנסות והחוויה בקורס אפשרו לי להאמין ביכולת שלי ללמד את הקורס בהצלחה, ב"ה.

מה היה שם ? איך זה קרה ?

שפתאם אני מאמינה ביכולת שלי ללמד את הקורס בקבוצה גדולה על אף שזה נוגד את הניסיון שלי ואת הגישה המקובלת ב"הנחיית קבוצות" שמספר המשתתפים צריך להיות קטן יחסית.

אבחן כעת, את התהליך שהתרחש:

א.    השתתפתי בקורס.

ב.     ראיתי מודלים של מרצים שמצליחים לנהל את הקורס בהצלחה.

ג.      אמרתי לעצמי, אם הם יכולים, גם אני יכולה.

ד.     הכנתי רשימה של פעולות שהם עשו על מנת ליצור תהליך שמאפשר עבודה אישית בקבוצה גדולה.

ה.    בדקתי מה מתוך הפעולות אני יכולה לעשות גם.

ו.        יצאתי לפעולה.

בנדורה, קורא לתהליך זה, "היווצרות מודל".

ע"פ בנדורה,  5 התנאים להיווצרות מודל הם:

1.       סטאטוס - על המודל להיות בעל יוקרה בעיני הצופה/לומד/מחקה.

2.       עקביות - על המודל להתנהג באופן קבוע יחסית על מנת שלומד יזהה/ילמד/יחקה את ההתנהגות.

3.       דמיון - על המודל להיות דומה בתכונה הרלוונטית להתנהגות, ללומד (בהתנהגות לבוש, המודל והלומד מאותו מין).

4.       ריגוש - על ההתנהגות הנלמדת להיות התנהגות המעוררת ריגוש/עונג בעיני הצופה/לומד.

5.       מסוגלות עצמית - על ההתנהגות הנלמדת להיות התנהגות שהלומד מאמין שביכולתו לבצעה ולהתמודד עם הקשיים שתערים עליו.

 

ובכן, אני מזמינה לצעוד ...צעדים לפיתוח האמונה שלך בעצמך ולפיתוח האמונה שלך בילד שלך.

הצעדים:

א.    תזהי מודל שהוא בעל יוקרה בעינייך.

ב.     באיזה מצבים את רואה את המודל הזה מתנהג באופן עקבי כדי שתוכלי ללמוד ממנו ?

ג.      במה המודל הזה דומה לך ?

ד.     איזו התנהגות ראית אצל המודל שעוררה אצלך ריגוש או עונג ?

ה.    האם רמת הביצוע של ההתנהגות שראית, לדעתך, היא משהו שאת יכולה לבצע ?

 

העבודה שלך על תפיסת המסוגלות העצמית שלך, תוביל באופן אוטומאטי, לעבודה שלך על תפיסת המסוגלות של הילד שלך !

זכרי !

מה שאת מתמקדת בו – גדל !

זכרי !

 כשאת זורקת אבן למים, היא עושה מעגלים מסביבה !

                       

                   הרבה הרבה בהצלחה

                          בעבודה על תפיסת המסוגלות העצמית

                                                          שלך ושל הילד שלך !           

 

                                                                                           איריס

                                                                                            M.Ed 

 

איריס זנזורי-הסודות להצלחה שלך


איתור יכולות ראויות ייחודיות סגוליות.


ייעוץ אישי, מדריכת יועצים-superviser, מרצה לפסיכולוגיה, קורסים מקוונים והערכה ומדידה. מייל: href="mailto:contact@yoursuccesstoolbox.comcontact@yoursuccesstoolbox.com">">contact@yoursuccesstoolbox.com 


 קבלו עכשיו את המדריך המיוחד הסודות להצלחה שלך. לחצו כאן. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב