דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דרכים לשיווק עסקים קטנים 

מאת    [ 05/03/2008 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 3219 פעמים ]

על פי רוב, חוסר מקצועיות הוא מושג שמקושר עם עסקים הקטנים. הסיבה לכך היא שאינם נוהגים לשכור את שירותיהן של חברות פרסום ושיווק יקרות כי אין להם התקציב שיש בידי החברות הגדולות. זו הסיבה שעסקים קטנים אינם מפורסמים בטלוויזיה, אלא אם כן זו פרסומת ברמה נמוכה. פעמים רבות, עובדי המשרד עצמם (המזכירה, מנהל השיווק ואחרים) הם אלה שכותבים את החומר השיווקי, ולכן ברובו, פרסום של עסקים קטנים נראה חובבני ואינו מושך את העין. הרי כמה עצות שיעזרו לך להימנע ממוניטין של עסק קטן וחובבני.

שיווק דפוס:
עליך לכתוב עלון שיווקי מקצועי, לשקול כל מילה ולדעת מי הוא קהל היעד שלך. הדגש את הייחודיות, המקומיות ותחום ההתמחות שלך. וודא שהכתיבה קולחת, פשוטה ונקייה, והכתיב ללא שגיאות. העיצוב חשוב לא פחות מהתכן. אם אין באפשרותך לעצב את החומר השיווקי ברמה שעולה על הבינוניות, תוכל לפנות לבית דפוס טוב שמציע את השירות הזה, אם באופן מקוון באמצעות מגוון עיצובים לבחירה, או באופן פרטני ולא מקוון. מאחר שעסקים קטנים נהנים מיתרון המקומיות, הם יכולים להרוויח מהדפסת חומר שיווקי כמו כרטיסי ביקור, מגנטים למקררים (כרטיסי ביקור מגנטיים), עלוני פרסום להפצה מקומית (פליירים), לוחות שנה, גלויות דואר וכדומה. זהו שיווק בעלות נמוכה שיכול לפרסם את המותג שלך באופן מקומי. הנפקה של מוצרי דפוס ייחודיים, כמו אלה שהזכרנו ואחרים, היא אחת הדרכים הטובות ביותר לפרסום של עסק קטן שאין ביכולתו להקצות תקציב ענק. מומלץ להקצות עד ל-10% מהמחזור הכספי לפרסום.

שיווק אינטרנטי:
השיווק באינטרנט אמנם דורש אף הוא השקעה כספית וידע מקצועי, אבל ישנם דברים שתוכל לעשות בעלות נמוכה יחסית. נוכחות אינטרנטית הינה הכרח בעידן עסקי זה ולקוחות רבים יתדפקו על דלתך לאחר שיבחינו בך ברשת. ישנן אפשרויות שיווק רבות ומגוונות, וייתכן גם שתגלה שהמוצר שלך מתאים למכירה באינטרנט, וכך גם ייפתח בפניך ערוץ מכירה חדש. חקור את האפשרויות השונות, אבל בראש וראשונה מומלץ לבנות אתר, גם אם בעלות נמוכה, שכתובתו תופיע על גבי החומר השיווקי שלך על כל סוגיו.

מיתוג:
לעסקים הקטנים יש יתרונות, שניים מהם הם זריזות והיכולת לחדש. אבל עדיף שלא תנצל את מעמדך כ"קטן" גם במיתוג.
הסיבה: כדי למתג את העסק שלך בהצלחה עליך להקרין תדמית של כוח ועמידות, תכונות שמשויכות לחברות גדולות. הלקוחות שלך רוצים לראות שאתה מסוגל לממש את ההבטחות שלך. אתה רוצה שהם יחושו נינוחים כשהם עושים איתך עסקים. אתה יכול להגיד להם שאתה עומד מאחורי המוצרים והשירותים שלך, אבל אם החומר השיווקי שלך הוא חובבני, הלקוחות לא ייתנו בך אמון.
עליך להקרין מראה מקצועי. אתה יכול להיות יצירתי או שמרני (ראה ערך אפל ומיקרוסופט), רק דאג לשמור על חזות מקצועית.
למרבה המזל, לא קשה להיראות כמו חברה גדולה. החוק הוא שתיאום החומרים השיווקיים נותן מראה מקצועי של חברה גדולה, החל מכרטיסי הביקור ואתר האינטרנט שלך, וכלה בכל מה שבאמצע. אם החומרים השיווקיים שלך אינם תואמים, לקוחות לא יזהו ולא יזכרו אותך. לוגו טוב הוא אבן היסוד של המותג שלך, בנה אותו בחוכמה. מומלץ להיעזר בבית דפוס אחד, שמסוגל לתת לך את כל השירותים תחת קורת גג אחת ואפילו באופן מקוון, כך תוכל להימנע מטעויות, בזבוז זמן ואי-הבנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב