דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזרים מזומנים והעסק שלך - ייעוץ פיננסי לניהול נכון חלק 2 

מאת    [ 11/01/2014 ]

מילים במאמר: 727   [ נצפה 2552 פעמים ]

כזכור במאמר הקודם דיברנו על ניהול נכון של תזרים המזומנים ושיטות גביה יעילות יותר שיגרמו לתזרים להיות טוב יותר. אבל המתווה מורכב מ 4 צעדים אז הנה ה-2 הנוספים. 

3. ניהול חובות

ייעוץ פיננסי גורס שגידול משמעותי במכירות יכול להסתיר ברבות מהמקרים הרבה מאוד בעיות. שאתה מנהל חברה בצמיחה אתה חייב להתבונן בארבע עיניים על ההוצאות שלך. אל תתפתה לשאננות על ידי הגדלת המכירות. בכול זמן ובכל מקום שאתה רואה שההוצאות גדלות בצורה מהירה יותר מהמכירות, זה בדיוק הזמן לעבור לייעוץ פיננסי ולבדוק את העלויות ולמצוא מקומות בהם אפשר לחתוך בבשר החי או לחלופין לשלוט על ההוצאות הנה מספר טיפים שיעזרו לך לנהל את הכסף בצורה חכמה יותר.


    • נצל עד תום את מסגרת האשראי שהספק נותן לך אם אתה צריך להחזיר את החוב בתוך 30 יום אל תחזיר אחרי 15 יום.
    • השתמש בהעברות בנקאיות על מנת לשלם תשלומים ביום האחרון לאשראי, כך גם תוכל להיות הוגן עם הספקים שלך וגם הוגן לתקרת האשראי שלך.
    • חשוב לתקשר עם הספקים שלך על מנת שידעו מה מצבך הפיננסי. חשוב לרכוש את אמונם ואת ההבנה שלהם למקרה שאי פעם תצטרך לדחות תשלומים.
    • לא כל הצעה היא טובה, אם הספקים יתנו לך אפשרות להקדים את תשלום החוב תמורת הנחה משמעותיות לא כדי להתפתות בטווח הקרוב זה יוכל לגרום לכך שתהיה חייב הרבה כסף לספקים שלך.
    • אמנם אתה מחפש את המחיר הטוב ביותר בשוק אבל זה לא תמיד רעיון טוב לבחור דווקא את הספקים הזולים ביותר, לפעמים צורת תשלום גמישה יותר יכולה לשפר את תזרים המזומנים שלך יותר מאשר כמה אגורות פחות במחיר הקנייה.

4. לשרוד תקופות חלשות

במוקדם או במאוחר וזה קורה לכל עסק באשר הוא אתה תמצא את עצמך בחוסר יכולת פירעון של החובות שלך לפחות לתקופה קצרה. זה ממש לא אומר שנכשלת ואתה לא איש עסקים גרוע  אתה בסך הכול יזם שלא יכול לנבא את העתיד ממש כמו 99 אחוז מהאוכלוסייה ויש שיטות פשוטות לשיפור העסק שלך שיכולים לעזור לך בזמני משבר, ייעוץ עסקי מכיל בתוכו את השיטות האלו ובהחלט יוכל להוציא אותך ממצב הביש שנקלעת אליו.

הרעיון של ייעוץ פיננסי לניהול מחסור במזומנים הוא בראש ובראשונה לזהות את הבעיה כמה שיותר מוקדם ובצורה כמה שיותר מדויקת. בנקים מתייחסים בזהירות לאנשים שצריכים כסף ומייד הם כמובן מעדיפים לפנות אליך ולהציע לך הלוואות לפני שאתה צריך אותם, בדרך חודשים לפני.

כאשר הסיבה למחסור במזומנים שלך היא עצלנות, ואי יצירת תכנית עסקית שבוצעה כהלכה בשירותי ייעוץ פיננסי נכון, הבנקאי מן העבר השני לא יהיה לגמרי נלהב לעזור לך.

אם תיקח בחשבון מהתחלה שמתי שהוא העסק יהיה קצר בכסף אתה יכול לארגן אשראי בבנק מבעוד מועד. זה יאפשר לך ללוות כסף עד סכום שהוגדר מראש לכל זמן שתצטרך אותו. חשוב להגדיר מבעוד מועד מסגרת אשראי מכיוון שהרבה יותר קל ללוות כסף שאתה לא צריך אותו באופן מידי.

אם הבנק לא מוכן לעזור לך תאלץ לפנות לספקים שלך, דווקא להם יש אינטרס הרבה יותר גדול לעזור לך מאשר הבנק, והם כנראה יודעים יותר על העסק שלך מהבנק. בהרבה מקרים אתה יכול לקבל ארכה לתשלום החובות שלך לספקים, זה במיוחד רלוונטי אם היית לקוח טוב בעבר והודעת להם על המצב הפיננסי של העסק שלך.

חשוב להשתמש בשירותים מקצועיים לגבית הכסף מחברה שמתעסקת בתחום, אמנם לא תקבל את כול מה שמגיע לך אלא רק 85 אחוז כי יש עמלות שתצטרך לשלם בדרך אבל זה עדיף מלחכות לכסף שבועות וחודשים ולהמשיך לתפעל את העסק בלי הלוואות.

בקש מהלקוחות הטובים שלך לשלם מהר יותר את מה שהם חבים של, הסבר להם את המצב ואם המצב מאפשר הצע להם הנחה קטנה של כמה אחוזים על מה שהם חייבים תמורת תשלום מהיר יותר. כמו כן אתה גם צריך ליצור קשר עם הלקוחות הקשיים ביותר שלך שהחשבוניות שלהם לא שולמו כבר 90 ימים ולהציע להם הנחה משמעותית אם הם ישלמו מייד.

ישנה אפשרות לגייס כסף על ידי מכירה של נכס ולאחר מכן החכרתו כמו ציוד, מחשבים, מערכת טלפוניה ואפילו רהיטים.

זכור לשלם את החשבונות שלך בצורה מאוד זהירה. אל תשלם רק את החשבונות הקטנים ותן לשאר לעמוד שם, שלם קודם כל את המשכורות, עובדים שלא שילמו להם יעזבו את העסק. שלם לספקים הכי חשובים שלך ושאל את שאר הספקים שחשיבותם נמוכה יותר לוותר על תשלום אחד או לשלם תשלום חלקי.

תזרים המזומנים שמנוהל כהלכה אינו משוואה מורכבת עם נעלמים הוא הליך פשוט שמכיל בחובו סט תהליכים שיעזרו לך לנהל את העסק שלך בצורה הרבה יותר חכמה ובריאה.

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:     http://vision-ltd.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב