דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים לתכנית השיווקית של העסק שלך שתמקם אותך מעל השוק 

מאת    [ 11/01/2014 ]

מילים במאמר: 634   [ נצפה 1848 פעמים ]

למרות שהתכנית העסקית שלך היא בדרך כלל הקווים המנחים של העסק שלך, תכנית שיווק שעומדת בפני עצמה ומתמקדת על אלמנט ספציפי ובצורה הרבה יותר מפורטת על פונקציה ייחודית במערכת יכולה לייצר התמקדות שונה.

כאשר בעלי עסקים רוצים לצלול עמוק יותר לתוך אסטרטגיית השיווק שלהם קרוב לוודאי שהם ייצרו תכנית מפורטת שמששרטטת את המטרות שלהם כולל את רשימת המהלכים אותם הם צריכים לבצע על מנת להשיג את המטרות.

הרכיב הסטנדרטי של תכנית שיווקית אפקטיבית יכול להשתנות בהתאם להשקפות שונות. הנה 5 צעדים שיעזרו לכם לפתח תכנית שיווקית שתוביל לצמיחת העסק.

1.    הסתכל פנימה

חשוב על החברה כאדם שיש לו את האופי והזהות הייחודיים שלו. ברגע שאתה רואה את התמונה הזו בדמיון שלך צור רשימה נפרדת שמזהה את החוזקות של העסק, את החולשות ואת המטרות. הנח את שתי הרשימות וצור רשימות גדולות. אל תערוך או תשלול אף אחת מהרשימות.

לאחר מכן מצא את האלמנטים שנמצאים בחשיבות עליונה, אם עשית זאת נכון, יהיה לך הרבה יותר מידע ממה שתוכל להשתמש בו בפועל. לאחר מכן הורד את הדברים הפחות חשובים לסוף ואת הדברים המהותיים לראש הרשימה.

לפעמים המנהלים שלך יצטרכו לתת לך את הפידבק, לדוגמה: צוות הניהול שלך חושב שלהיות שמרן בהוצאות מצטייר כחולשה אבל אתה חושב אחרת, זה יכול להיות משהו שתוריד מהרשימה.

2.    הסתכל החוצה

הרשימה הבאה שתצטרך לעשות תדגיש את ההזדמנויות העסקיות שלך ואת האיומים שלך. חשוב על שני האלמנטים הלוו כהמשך וירטואלי של העסק שלך – פקטורים שאתה לא שולט בהם אבל יכול להעריך את  מידת ההשפעה שלהם. הזדמנויות יכולות לכלול שווקים חדשים, מוצרים חדשים ומגמות שהופכות את העסק שלך לפופולארי יותר. איומים או סיכונים כוללים את המתחרים שלך והתקדמות טכנולוגיות שמשאירה אותך מאחור (ראה את מה שקרה עם תעשיות מצלמות הסטייל הדיגיטליות עם כניסת הטלפונים החכמים)

בנוסף עשה רשימה של ארגונים או אנשים שעונים להגדרה של הקונים האידיאלים שלך או של האידיאל של שוק היעד שלך. אתה יכול להתייחס לכול אדם כמשתנה, לדוגמה: סבתא שמשתמשת בפעם הראשונה בדואר האלקטרוני או תלמיד תיכון שמקבל את כרטיס האשראי הראשון שלו. האנשים האלו איקונים ואידיאלים ברשימה של הקונים הטובים ביותר.הם בעצם מייצגים קטבים שונים מנוגדים שביניהם אתה מוצא את כל הסקאלה.

שים את עצמך בנעלים שלהם וחשוב באיזה מדיה הוא או היא משתמשים ואיזה מסר שיווקי יתקשר בצורה הטובה והאפקטיבית ביותר עם קהל היעד שלך. שמור את הזהות שלך באיזה מקום בראש שלך שאתה ממפה את שוק היעד שלך. 

 3.    התמקד באסטרטגיה

עכשיו זה בדיוק הזמן לשלוף את הרשימות, חפש את ההצלבה של הזהות הייחודית שלך עם קהל היעד. במונחים של מה שהעסק שלך מציע מה תוכל להוריד מהרשימה מכיוון שאין לו כיוון אסטרטגי ?. לאחר מכן הסר מהרשימה את אלה שאינם משיקים לשוק היעד שלך.

לדוגמה:

מסעדה שהייחודיות שלה הוא אוכל בריא, אורגני וגורמה תמשוך מן הסתם חתך אוכלוסיה סוציו-אקונומי גבוהה מהממוצע עם הכנסה פנויה גבוהה מהממוצע שהנושא של איכות הסביבה קרוב לליבו. אנשים שאוהבים מזון מהיר כמו המבורגר או פיצה ומחפשים את הדיל הזול ביותר לא יאכלו שם מן הסתם.

התוצאה של שלב 3 היא אסטרטגיה, התמקד במה שהכי מתאים לזהות שלך והכי אטרקטיבי לקהל המטרה שלך.

4.    בנה צעדים שניתנים למדידה.

התמקד בנתונים עקביים שניתנים למדידה. האסטרטגיה השיווקית שלך חייבת להיהפך לתכנית שכוללת ביקורות, מעקבים, מדידות, תחזית מכירות ותקציב הוצאות באופן חודשי לאורך השנה הקלנדרית על מנת לנטר את ההתקדמות.  

זה יכול לכלול לידים, רפרזנטציות, טלפונים, קישורים, בלוגים, צפיות בדפים, ערך המרות, הצעות וכדומה. 

5.    ערוך ביקורות שוטפות ודאג לשפר. 

ממש כמו בתכנית העסקית שלך, תכנית השיווק שלך חייבת להמשיך ולהתפתח יחד עם העסק שלך. ההנחות שלך ישתנו במשך הזמן ולכן חשוב שתלמד להתאים את עצמך ולעשות אדפטציה לשוק העסקי המשתנה. כמובן שאתה חייב לקחת בחשבון שחלקים מסוימים בתכנית יעבדו טוב יותר מאחרים ולכן חושב שתערוך ביקורות ותשפר את מה שאתה לומד על הדרך.

 

אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך:     http://vision-ltd.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב