דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון להעצמה אישית 

מאת    [ 08/01/2014 ]

מילים במאמר: 598   [ נצפה 2031 פעמים ]

כמה פעמים קורה לכם שהנכם מרגישים עייפות בלתי פוסקת, תשישות וחוסר כוח לעשות משהו כדי לשנות את המצב וההרגשה? כמה פעמים קורה לכם שהנכם חושבים שהחלוקה בנטל עם שותפיכם אינה הוגנת? האם ישנו מישהו בסביבתכם הקרובה ששם אתכם כמטרה לביקורת או להתקפה נפשית מתמשכת? האם הנכם מצליחים לקבל ביומיום כבוד והערכה מצד האנשים המשמעותיים לכם?

אז מה הנכם עושים כדי לחיות את חלומותיכם במקום להיות עסוקים בלהתגונן כול הזמן?

כולנו חשופים להשפעות הסובבים על מצב רוחנו וחוסננו הנפשי. אנו בונים לעצמנו מנגנוני הגנה רגשיים: הדחקה, שכחה, התעלמות, הסחה, התקפה וכד', נמנעים מהתאהבות, נוקטים יחס חשדני וזהיר עם הקרובים לנו- כדי לא להיפגע. במקום ליהנות מההווה אנו סוחבים עמנו את חוויות העבר הלא נעימות שחווינו, מפתחים עמדות משל עצמנו, בונים כללי התנהגות שישמרו עלינו ושוכחים להיות ספונטניים, יצירתיים, אוהבים ונהנתנים. יוצא איפה, שאנו עסוקים בהתגוננות מפני מצבים שלא קרו, במקום ליהנות מההווה ולהגשים את מאוויינו.

 אם הנכם מטפלים בילדים, נותנים שירות לקהל לקוחותיכם בעבודה, מטפלים בהוריכם המבוגרים, מוצאים שאנשים נוטים לספר לכם את הצרות שלהם...ומגיעים בסוף היום למיטה תשושים וחסרי אנרגיות והתלהבות מהחיים- זה הזמן לקחת את העניינים לידיים ולהגיד: "די, עד כאן! עכשיו תורי ליהנות ולהגשים חלומות". וכדי לא ליפול חזרה ובקלות לשגרה ולהרגלי העבר- מומלץ לקחת מאמן אישי לשם כך.

 מי שלא יודע מהו ייעודו עלי אדמות, מהי משמעות חייו, מהן המטרות שברצונו להגשים- ימצא את עצמו ממלא את מטרותיהם ובקשותיהם של האחרים. כדי לשנות את המצב  הנוכחי, בשלב הראשון עלינו להיות מסוגלים לדמיין את עצמנו בתוך תמונת עתיד מיטבית מוחשית. ממש לראות את כול הפרטים המרכיבים אותה. לפתח חזון ממשי.

בדיוק כמו שאנו רואים נעליים בחלון ראווה, ואנו מסוגלים לדמיין איך הם ייראו על רגלינו, איזו תחושה נחוש כשנצעד בהם, אילו תגובות נקבל מהאנשים המשמעותיים בסביבתנו, באפשרותנו, בעזרת הדמיון, "לחוש", "לראות", "לשמוע", "להריח", "לטעום" ולהתנסות במצבי החיים הרצויים לנו, בתמונת עתידנו המיטבי.

נסו ליצור תמונה אידיאלית ללא מגבלות. בתור ילדים חונכנו לא לבקש מה שלהורים לא היה נוח לתת לנו. הרגל זה השתרש בנו. בבית הספר לימדו אותנו מה מוערך בחברה ומה פחות. שטויות! אנשים מתעשרים (וזוכים לכבוד ולהערכה) מכול דבר שהם מסוגלים לייצר ערך לחברה!!! בין אם זה מחקר בתחום האסטרונאוטיקה, ובין אם זה ייצור גבינות. תפקידנו כבוגרים למצוא מה נחשב לבעל ערך בעינינו, ועל מה ומי אנחנו הולכים להשקיע את זמננו ומרצנו! כשאנו עסוקים במשהו שמקדם את האחרים וגם את עצמנו על פי ערכי חיינו- אנו חווים אושר גדול.

לא בכול מצב קל לנו למצוא את אותו דבר, שנשען על הערך המרכזי בחיינו, שהעיסוק בו לא יפגע באנשים המשמעותיים בחיינו, ושיהיה בו די ערך חברתי על מנת שיוכל לייצר עבורנו רווחים אישיים, חברתיים ופיננסיים. לעיתים האנשים המקיפים אותנו, חברים ובני משפחה, דומים לנו בדרכי חשיבתם והשיחה איתם רק מקבעת את מצב הקיים.

במקום להיות עסוקים רוב הזמן בהתגוננות מפני השפעות מזיקות, בייצור רצייה חברתית ובקבלת שביעות רצון מהאחרים, מוטב שנפעל למען עצמנו. כדי לעשות שינוי משמעותי בחיינו, כדי לפרוץ דרך חדשה ולהתנתק ממציאות ההווה, כדי להתרומם ולעלות מעל לדרכי החשיבה הקיימות, להשתחרר מהפרדיגמות ומהאמונות המגבילות, חייבים לפעול אחרת. ולשם כך מומלץ להיעזר במאמן או מאמנת להעצמה אישית.

תהליך האימון אורך כעשרה מפגשים, במהלכם מתבוננים על מציאות החיים, מה משביע רצון ומה אנו רוצים לשפר, מה בסביבתנו מקדם אותנו ומה מגביל, אילו כישורים ותכונות אנו צריכים לגייס מתוך עצמנו כדי להגשים את המאוויים האמיתיים שלנו. איך להתגבר על הפחדים, על ההשפעות השליליות ועל המגבלות, ואיך להציב מטרות, לרתום אנשים, לגייס משאבים, לרקום תכנית פעולה ולפעול להשגת אושרנו.

 מגיע לכול איש ואישה לחוש עדנה ואושר בחיים. סדר העדיפויות שאנו קובעים לעצמנו הוא שחורץ את גורלנו. דברים לא משתנים מעצמם. אז למה לחכות?

 עשו היום את מה שהנכם דוחים למחר - וחסכו סבל מיותר.

ד"ר ניצן ברוקס, יועצת חינוכית, מאמנת אישית משפחתית ועסקית מוסמכת, מגשרת מוסמכת  ומרצה להעצמה אישית. מנכ"ל ובעלים של "המכון למימוש זכויות מורים". טל: 03-5512530, נייד: 050-9005452.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב