דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דופקים אותנו כל הזמן 

מאת    [ 02/01/2014 ]

מילים במאמר: 1101   [ נצפה 2762 פעמים ]

דופקים אותנו כל הזמן

 

חברת החשמל ומשרת התמ"ת ניסו ומנסים באופן תדיר ליצור תחושה של חסכנות בצריכת החשמל. תשדירים במכשירי הטלוויזיה, כרזות לצד נתיבי איילון ושילוט רחוב. אין ספק שההשקעה רבה, אולם למרות כל ההשקעה הרבה ומאמצי ההסברה, שיעור החיסכון בחשמל בקרב משקי הבית אינו מגיע למספרים המצופים והם נותרו נמוכים. הציבור אינו מבצע שינויים מבית ואינו פועל למען הקטנת עלויות צריכת החשמל.

נשאלת השאלה מדוע?! הרי המצב הכלכלי אינו משתפר, הוא אף ממשיך ויוצר יוקר מחייה אשר גורם לאנשים רבים לצאת ממעגל החיים הבינוני ומרווחים ממוצעים במשק ולעבור אל מעגל העוני.

מה בעצם קרה?!

הייתה בעבר תקופה של אופוריה, תקופה של תמימות עולמית. אנשים האמינו לכל מה שאמרו להם ולכל מה שפרסמו להם בכלי התקשורת השונים, למן מכשירי הטלוויזיה וכלה בעיתונים וברדיו.

אנשים האמינו לבנקים שידאגו לכספם. אנשים האמינו לחברות הביטוח שבעת הצורך חברת הביטוח תשפה אותם ותדאג להם. אנשים האמינו שאוכל תעשייתי קפוא מזין ומקצר להם את הזמן בהכנתו וכי רשתות המזון המהיר אכן מספקות אוכל בריא. אנשים האמינו שסיגריות זה דבר טוב ומגניב וכי הוא אינו מזיק לבריאות. אנשים האמינו ועדיים מאמינים שקוקה קולה זה דבר טוב – Coca Cola Enjoy. האמנם?! אנשים האמינו להנהגת המדינות שתדאגנה להם. אנשים האמנו לשיטה שתפעל לטובתם ושהמדינות תשמורנה עליהם ותוודא שחוקי המשחק נשמרים וכי הכל יפעל בהגינות.

האמת הכתה בפנים והיא הכתה חזק. איש לא לקח אחריות, עסקים נהיו גרגרניים ומושחתים. הפרסום נהיה שקרי וזול.

ואכן כיום, אנשים כבר לא פראיירים. אנשים איבדו אמון והם בוחנים דברים בכובד ראש ובביקורתיות. הצרכנים נוטים לברר דברים לעמקם. הצרכנים נוטים לחקור אחר האמת.

אם כך מדוע אנשים ממשיכים לבכות כל הזמן ומקטרים על כך שרע רע רע? מדוע אותם אנשים שחדלו להיות פראיירים עדיין לא משנים דברים לטובתם?

ייתכן והתשובה לכך הינה שאנשים מטבעם נוטים לא לקחת סיכון. רוב אוכלוסיית העולם שונאת סיכון. נוח לנו להיוותר בסטטוס קוו ובבועת הנוחות בה אנו נמצאים ולא לבצע שינויים, שינויים שיכולים להיטיב עמנו. אכן נוח לנו לשבת בבית ולא לעשות פעילות גופנית, נוח לנו לזלול שטויות ולא לדאוג לאכול בריא. מדובר בתסמונת "ראש קטן", אולי פחד מכישלון? עצלנות? אולי האמרה הידועה שמהדהדת במוחנו תדיר "אין לי כוח"?

יוקר המחייה כאמור עולה ועולה. מחירי הדלקים, הנפט ומוצריו נוסקים וכך אף עולה מחיר צריכת החשמל. מחירי המזון ומוצרי הצריכה היומיומיים עולים בעוד המשכורות נותרות בעינן. הכנסות החודשיות של מרבית משקי הבית בעולם אינה משתנה ואנו מוצאים עצמנו בחיסרון כיס ובמינוס מתמיד בכל חודש.

יקיריי, אומר זאת בפשטות ובארבע מילים שלא קל לומר אותן, לא כל שכן לא קל לשמוע אותן אך הן ממצות את הסיטואציה הכלל עולמית, אפילו אמליץ לצעוק אותן בקול רם כדי שכולנו נשמע ונתעורר סוף סוף מתרדמת הנוחות: "דופקים אותנו כל הזמן"!

דופקים אותנו יום יום בדואר, בבנק, בקופות החולים, בחברות הביטוח, ברשתות המזון, בחברות הסלולאר, בחברות הכבלים, בחברת החשמל ובכל מקום.

מותגים, צרכי שיווק ופרסום לא נועדו לשפר את חיינו כי אם להגדיל את החור בכיסנו ולהעצים את רווחי החברות שמייצרות את המוצרים ומשווקות אותן.

אנו מצויים במשבר פיננסי רבותיי. ההנהגה שלנו מזמן הרימה ידיים גם היא ומזה זמן רב היא אינה פועלת לכונן שינויים דרסטיים ומרחיקי לכת לטובת הציבור. הלא לשם כך הם נבחרו בבחירות דמוקרטיות הלא כן?! לא. הם נבחרו כדי לדאוג לשמר לעצמם את כיסאם בבית המחוקקים לקדנציה הבאה ותו לאו.

מספיק ודי עם זה!!! ברצוני להיכנס למיקרו ולגעת בנושא צריכת החשמל. צריכה אשר במסגרתה אנו משלמים באופן חודשי או דו חודשי סכומי כסף לא מבוטלים.

ככל שמדובר בשימוש בחשמל, אנו נוטים לשכוח את האינדיבידואל שבנו ואנו נוהרים אחר תסמונת ה"עדר" אשר אומרת "אמן" לכל מה שכותבים לנו ואנו משלמים את שמכתיבים לנו. כך אנו משלמים את חשבון החשמל מבלי להקדיש מעט זמן כדי להבין את תוכנו ומבלי לבחון כיצד ניתן לצרוך חשמל ולשל בגינו פחות.

חברת החשמל היא מונופול. אין לה מתחרים שיפעלו להורדת מחירי החשמל כחברת קופיקס שפעלה להורדת מחירי הקפה. מחאת הצרכנים לא פגמה או פגעה בחברת החשמל מכיוון שאין לה תחליף. אנו זקוקים לחשמל ואנו מוכנים לשלם בגינו הרבה כסף.

אולם בד בבד, הביטו סביב, יש כל הזמן פרסומות ותשדירים שקוראים לכולנו לחסוך בחשמל ואתם לא עושים דבר בנושא. למה? הכוח בידיכם!!

הגיע הזמן לפעול לשינוי. איש לא יבצע לכם את השינוי. לא המדינה, לא הרשויות ולא חברת החשמל תסייע לכם. מבלי שאתם תפעלו לא יקרה דבר. שום דבר לא ישתנה.

יקיריי, אפשר לשנות דברים. עוד לא אבדה האמונה אך כדי לשנות דברים עליכם לעשות דברים. קומו עוד היום והחליטו שאתם לא קופאים על שמריכם ובצעו שינוים.

הבא נבצע יחד מספר שינויים בבית ונתחיל בכך שנקטין את צריכת החשמל ונקטין את העלות שאנו משלמים לחברת החשמל בגין הצריכה.

איך עושים זאת? אני רוצה לשתף אתכם בביצוע שינוי אחד קטן בשישה מכשירים חשמליים ביתיים, ללא עלויות מצדכם, במסגרתם נבצע שיפור דרסטי בעלויות צריכת החשמל מבלי לשנות את הצריכה עצמה:

1. מכונת כביסה:

אופציית ההרתחה במכונות הכביסה מיותרות!! כבס בטמפרטורה שלא תעלה על 40 מעלות צלסיוס. הכבסים עדיין יצאו נקיים בשימוש במים פושרים.

הידעת? רוב מוצרי הניקיון למכונות הכביסה כיום יוצרו והותאמו ניקוי בטמפרטורות מים פושרים.

2. מייבש כביסה:

כולנו אוהבים מגע רכות של מגבות שייצאו ממייבש כביסה. ייבוש מגבות במייבש כביסה מאריך את זמן הייבוש וגוזל אנרגיה!! על כן, המלצתי החמה הינה להפריד את המגבות הרטובות משאר הכביסה ולייבש את המגבות על חבלי הכביסה/מתקני הייבוש. בתום ייבושן, תלה את המגבות היבשות ישירות מחבלי הכביסה/מתקני הייבוש במייבש הכביסה לחמש עשרה (15) דקות וכך אתה מקבל את אותה רכות שאתם מקבלים מייבוש במייבש כביסה, בעוד אתה חוסך כסף רב.

3. מקרר:

סיימתם לבשל, הימנעו מהכנסת מזון מבושל/חם ישירות אל המקרר. האדים של המזון החם גורמים לחימום פנים המקרר ואף להיווצרות קרח, דבר אשר גורם למקרר לעבוד קשה יותר בשמירה על הטמפרטורה הקרירה שקבעתם לו מראש בכיוונון המקרר. המקרר צורך יותר אנרגיה כדי לקרר את המקום ואתם משלמים יותר חשמל.

4. מדיח כלים:

הפסק את פעולת המדיח בסמיכות לתחילת ביצוע פעולת הייבוש, פתח את דלת מדיח הכלים ותן לכלים להתייבש באוויר המטבח. דקות החיסכון הללו יחסכו לך עשרות שקלים בשנה.

5. דוד מים חמים (בוילר):

באם הדלקת את דוד החימום וכעבור מחצית השעה בדקת ואין מים חמים, קיימת בעיה בדוד המים. לרוב מדובר בגוף חימום שאינו פועל או בשקיעת אבנית המצויה במי המדינה או אחר. על כן, ככל וקיימת בעיה בחימום, יש לפנות לטכנאי ולטפל בתקלה אשר תחסוך בין עשרות למאות שקלים מיותרים בשנה (חיסכון של עלות חשבון חשמל שלם למשפחה ממוצעת בת שלוש (3) נפשות לא בחודשי הקיץ).

 

6. מזגן:

הידעת שהעלאת והורדת כל מעלה במזגן מגדילה ב-5% את הצורה בשימוש בחשמל. וסת את הטמפרטורה במתאימה לך והנמך במעלה אחת נוספת את שקבעת. עדיין יהא נעים.

 

שיהא לכם חיסכון מוצלח!!

 

ככל ויש ציון בלשון זכר אולם הינו מתאים ללשון נקבה ורבים בהתאמה

 

גיל עובדיה לייבוביץ, עו"ד ומגשר | הקטנת הוצאות החשמל | controlelectricbillאת/ה מוזמן/ת ללחוץ על הקישור כאן למטה כדי לקבל טיפ מדהים ופשוט לחסכון בחשמל http://www.controlelectricbill.com/sqpnv/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב