דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך קניית מכונית באמצעות מכרזי רכב או כינוס נכסים 

מאת    [ 21/11/2005 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 27826 פעמים ]

כללי

קניית מכונית באמצעות מכרזי רכב הפכה בשנים האחרונות לדרך פופולרית לשם קניית רכב. הסיבות העיקריות לכך הם המחיר האטרקטיבי שמקבלים הרוכשים מחד, ופרק הזמן הקצר בו נמכרים הרכבים המהווה יתרון למוכר מאידך. עקב המיתון ואטרקטיביות המכרזים אנו עדים לגידול בהיקף ובשיעורי האנשים הפרטיים המשתתפים במכרזים אלו.


יתרונות קניית מכונית דרך מכרז

1. מחיר אטרקטיבי - על פי מחקר שהתבצע בשלוחת אוניברסיטת דרבי, במכרזים אלו נהנים המתמודדים ממחירים הנמוכים ב20%-30% ממחיר השוק.

2. ביטחון - מכירת הנכס מבוצעת על ידי גופים ציבוריים (משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות, חברות פרטיות גדולות) שבניגוד למוכר רגיל קטנים מאוד הסיכויים כי יפרו את חוזה המכירה. במכירה באמצעות כונס נכסים המכירה מבוצעת דרך בית המשפט או ההוצאה לפועל ובאישורם, כך שלקונה יש כתובת גם לאחר הרכישה.

3. תהליך קצר - במרבית המקרים, הרכב מועבר מספר ימים לאחר קביעת הזוכה במכרז.


תהליך קניית מכונית

קיימים 5 שלבים בתהליך קניית רכב דרך מכרז:

1. פרסום המודעה - מודעות של מכרזים מפורסמות, הן במדיה הכתובה והן במדיה האלקטרונית. אתר כונס אונליין מרכז את המודעות מכל מקורות המידע הקיימים.

במידה והרכב מתאים לפרופיל בו אתם מעונינים, עליכם להתקשר לגוף המטפל במכירה על מנת לקבל פרטים משלימים שאינם מופיעים במודעה.

2. בדיקת הרכב - בכל מודעה מפורסם מגרש המכוניות בו ניתן לראות את הרכב. יש לוודא מול הגוף המטפל במכרז את שעות קבלת הקהל. במקרים רבים לא ניתן לקחת את הרכב לבדיקה אצל גורם חיצוני. אי לכך, מומלץ להגיע עם איש מקצוע, שיכול להעריך את מצב הרכב ולתת חוות דעת מקצועית.
מומלץ לדרוש בעת בדיקת הרכב פירוט של מצב הרכב, הכולל : פירוט תאונות, מס' קילומטרים, בעלים קודמים, בעלות קודמת של חברה/השכרה/ליסינג ומצב מכני.

3. הגשת ההצעה - במידה ולאחר בדיקת הרכב החלטתם להתמודד במכרז, עליכם להגיש הצעה שתכלול:

א. טופס הצעה - טופס שמסופק ע"י עורך המכרז, בו יש למלא את פרטי המציע, גובה ההצעה, וכן לחתום על פרטים נוספים הקשורים לחובות ולזכויות של המציע ועורך המכרז.

ב. שיק בנקאי או ערבות בנקאית - על כל משתתף במכרז להפקיד יחד עם הצעתו שיק בנקאי לפקודת עורך המכרז או מי מטעמו, או ערבות בנקאית אוטונומית על סך של 10%- 5% משווי ההצעה. במידה ובסוף הליכי המכירה, חוזר בו הזוכה מהצעתו, רשאי עורך המכרז לחלט את הערבות.

ג. חוזה המכר - החוזה מסופק על ידי עורך המכרז. החוזה בין עורך המכרז ("המוכר") לבין הקונה כולל את כל פרטי ההתקשרות בין הצדדים, כאשר בין השאר יתוארו נסיבות רכישת הנכס, התמורה בגין הנכס, תנאי התשלום, הזכויות והחובות של כל צד לעסקה, המסים אשר ישא בהם כל צד לעסקה ומועדי תחולתם. חוזה זה ייחתם ע"י הצדדים.

4. התמחרות - במקרה בו עורך המכרז מחליט לערוך התמחרות,הוא יפנה טלפונית למציעים שהציעו את ההצעות הגבוהות ביותר (על פי שיקול דעתו) ויזמנם להתמחרות במשרדו. בהתמחרות עורך המכרז יערוך פרוטוקול התמחרות בו יפורטו ההצעות עד שיוותר מציע אחד שהציע את הסכום המקסימלי ואף משתתף אחר לא מוכן להציע יותר. ההמחאה הבנקאית אשר ניתנה לצורך השתתפות כפיקדון, מופקדת בשלב זה בחשבון הנאמנות של עורך המכרז. כל שאר המתמודדים (גם אלה שלא השתתפו בהתמחרות) יקבלו בחזרה את הערבות שהפקידו.
שלב זה אינו קיים בכל המכרזים, ולכן יש לברר מראש מול עורך המכרז על כוונותיו בנוגע להתמחרות. במידה ומתקיימת התמחרות מומלץ להגיש הצעה הנמוכה מההצעה הטובה ביותר אותה אתם מוכנים להגיש, היות וניתן לשפר את הצעותיכם בהתמחרות על פי הצעות המתחרים.

5. אישור המכירה - הזוכה יחתום לאחר הזכייה על חוזה מכר אשר נוסחו נתקבל בשלב הגשת ההצעה. לאחר מכן יפנה כונס הנכסים, לראש ההוצאה לפועל בבקשה לאישור המכירה. במידה והמכרז התקיים אצל גוף ממשלתי המכירה מותנית באישור ועדת המכרזים.
גולן חקק הוא מנכ"ל אתר האינטרנט כונס אונליין. האתר מספק לוחות של דירות למכירה הנמכרים באמצעות כונסי נכסים וכן לוח רכבים הנמכרים באמצעות מכרזים או כינוס נכסים. השימוש באתר אינו כרוך בתשלום.

http://www.konesonline.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב