דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופניים חשמליות 26 אינץ' - מה כדאי ? 

מאת    [ 01/01/2014 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 3252 פעמים ]

אופניים חשמליות הופכות ליותר ויותר פופולריות ככלי תחבורה של רבים בארץ.

כבר כתבנו על כך שהכמויות של האופניים החשמליות שנמכרות בארץ למעשה הכפילו את עצמן בכל שנה בשלושת השנים האחרונות ועומדות כיום על למעלה מ 10,000 זוגות של אופניים חשמליות חדשות שנמכרו בשנת 2013.

שנת 2014 צפוייה להיות דומה בהקשר הזה.

הרוב המוחלט של אופניים חשמליות שנמכרות הן אופניים חשמליות מתקפלות, בגודל גלגלים של "20.

יש בכך היגיון.

אופנים חשמליות בגודל של "20 מתאימות בגודל לרוב המשתמשים גם לצעירים וגם למבוגרים ("20 זהו הגודל של אופניים מתקפלות רגילות, לא חשמליות, סטנדרטיות).

יש בהן מגוון גדול של תצורות – צורת שלדה ישרה, תצורת חצי U, תצורת Y (שני בולמי זעזועים – האופניים החשמליות דומות לאופנוע קרבי), תצורת U  כמעט מלא ועוד.

ועם זאת, אנשים רבים מבקשים גם תצורות אופנים חשמליות אחרות כמו למשל "12 שמתאימות למי שרוצה אופניים קלות לתחבורה ציבורית, ואפילו, בחלק קטן מאד של המקרים "16 שהוא גודל של ביניים, שבחלק מהדגמים של האופניים החשמליות שוקל כמו אופנים חשמליות "20 ובחלק מהמקרים הוא קל יותר.

כך או אחרת, ועם כל הכבוד לאופני "12 ואופני "16, התצורה הפופולרית השנייה של אופניים חשמליות היא אופניים חשמליות בגודל של "26 .

למעשה מדובר בשתי תצורות – של אופניים חשמליות: אופני הרים "26 ואופני הולנדיות "26.

האחרונות מכונות גם אופני נשים או "סיטי.

האופנים ההולנדיות הן היותר פופולריות למעשה, למרות שצעירים או צעירים ברוחם אוהבים את ה"לוק" ה"קרבי" יותר של אופניים חשמליות שנראות כמו אופני שטח.

יש להן גם יתרונות רבים – עלייה וירידה נוחה, ישיבה זקופה ונוחה, מרכז כובד נמוך כך שהן ניתנות לשליטה ואידיאליות למי שמרכיב ילדים על מושב ילדים אחורי (כמו לצורך העניין אופנייםחשמליות חצי U  מתקפלות "20).

בעבר היו בארץ גם אופניים חשמליות מתקפלות "26. אלו היו אופני הרים גבוהות, ללא שיכוך אחורי וגם בצד היותר יקר של האופנים החשמליות, אם כי חוץ מאלמנט הקיפול לא היה להם ייתרון איכות מיוחד על אופניים חשמליות בתצורת הרים "26 שעלו גם 2,000 ש"ח פחות!

אז איזה דגמי אופניים חשמליות "26 כדאי לקנות?

נתחיל בעניין עובדתי קטן – בניגוד לאופנים חשמליות מתקפלות "20, שיש בהן באמת הרבה דגמים, מותגים, שמות ותצרות, באופני "26 המבחר הוא מצומצם הרבה יותר.

וכך גם טווח המחירים.

אופני "26 טובות יעלו בין 4,800 ש"ח ל נניח 5,600 ש"ח פחות או יותר.

זה טווח הרבה יותר קטן מטווח המחירים של אופניים חשמליות מתקפלות, שבהן עבור אופניים טובות אפשר לשלם סכומים שנעים בין 4,500 ל 6,500 ש"ח ובהחלט יש הבדלים בין אופניים חשמליות של 4,500 ש"ח לאופניים של 6,500 ש"ח  אם כי בחלק מהמקרים יש אופניים יקרות יחסית שעולות גם 5,000 ש"ח ו 5,700 ש"ח שאין להם ערך מוסף של ממש על אופנים חשמליות מתקפלות שעולות 4,500-4,700 ש"ח וזה רק עניין של מיתוג או של קביעה שרירותית של מחיר.

פשוט ככה.

אז איך תדעו אילו אופניים חשמליות בגודל "26 כדאיות לכם.

בעיקרון – היינו ממליצים על תצורה הולנדית/עירונית.

בנוגע לאופניים חשמליות "26 בתצורה של אופני "שטח" האופניים האלו ממילא לא באמת נועדו לשטח. אם אתם מתכוונים וכנראה שאתם תיסעו באמת בסופו של דבר בעיקר בסביבה עירונית... ואולי אפילו מדי פעם בשבילים רכים של כורכר באזור המגורים שלכם, באמת שיהיה לכם נוח יותר עם אופניים חשמליות הולנדיות בחיי היומיום.

לגבי דגם ספציפי – הפערים הם באמת לא גדולים, אנחנו ממליצים להתייעץ איתנו לגבי השונויות.

בגדול כל הדגמים האיכותיים מגיעים עם מעבירי הילוכים של שימנו, צמיגי קנדה, בלמי טקטרו (או שימנו או זום) ובולם זעזועים של זום או של טופגאן – או משהו ברמה הזאת. רובם עם מנוע אחורי, יש דגם אחד עם מנוע קדמי – ייתרון בסחיבה בעליות ובמשקלים, אבל לא כולם אוהבים את התחושה בידיים.

תתחדשו. 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופניים החשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים, גי'פים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, תלת אופן ועוד.  כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב