דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך בחירת כלב גזעי 

מאת    [ 31/12/2013 ]

מילים במאמר: 858   [ נצפה 2214 פעמים ]

טוב, אז החלטתם שאתם רוצים לצרף עוד חבר למשפחה , בעל ארבע רגליים וזנב.
אז ההחלטה נעשתה, עכשיו הצעד הבא איך בוחרים את הכלב המתאים? ואיך יודעים שהגזע קינג צארלס קאבליר הוא הגזע האידיאלי בשבילך?

מדריך בחירת כלב גזעי זה, מסביר לכם  איך לבחור את הכלב הנכון עבורך.

להלן הפרמטרים לבחירה:

גודל הכלב- יש כל מיני גדלים של כלבים גזעיים- גדולים, בינוניים וזעירים.
חשוב לברר לפני קניה/אימוץ את גודל הכלב כשהוא כבר בוגר ומסיים לגדול.
כלב  גדול מצריך דירה יותר גדולה,  יותר אוכל,  לרוב יש לו יותר פרווה מה שאומר שהוא משיר יותר שיער. כלבים גדולים בדרך כלל מאוד חזקים וצריכים הרבה כח כדי ללכת איתם לטיול בחוץ.
כלב בינוני- דירה בגודל סביר, צורך פחות אוכל ומשיר פחות שיער מכלב גדול.
כלב זעיר- דירה בגודל סביר, צורך הכי פחות אוכל ומשיר הכי פחות שיער, אפשר להכניס אותו לתיק.
כלב הקינג צארלס קאבליר הוא בגודל בינוני קטן, הוא לא משיר הרבה שיער לעומת גזעים אחרים , הוא לא צורך הרבה אוכל לעומת גזעים אחרים וגם ילדים יכולים ללכת איתו לטייל בחוץ, כך שהוא לא מצריך הרבה כח.

אופי הכלב- אם אתם אנשים עובדים שרוב הזמן לא בבית אז עדיף לקחת כלב גזעי שאינו דורש
הרבה תשומת לב , שאינו שובב מאוד ושהוא ממושמע.  כלבים גזעים שאינם רגילים להשאר לבד בבית יכולים להתנקם בבני ביתם ולהרוס להם רהיטים או לעשות את הצרכים שלהם בבית.
כלבי הקינג צארלס קאבליר אינם שובבים לעומת גזעים אחרים, הם מאוד נוחים, אוהבים לישון הרבה, מאוד שקטים אך מנגד הם מאוד אוהבים תשומת לב- אוהבים חום ואהבה מבעליהם, אוהבים לשכב עליהם ולתת להם הרבה ליקוקים.

מחלות גנטיות- לכל כלב גזעי יש את המחלות הגנטיות שלו, מומלץ לבדוק את ההיסטוריה הרפואית של הכלב ושל הגזע. ישנם בדיקות שונות אשר ניתן לבצע אותם כדי לדעת מראש האם לכלב יש גן הנושא מחלה כלשהי והאם היא מסוכנת והאם אפשר לטפל בה בזמן וכך למנוע סיכון עתידי. רצוי ללמוד על הבעיה הרפואית של הגזע אותו בחרתם טרם קניתם/אמצתם ולהתאים את תנאי הבית והסביבה לנוחיות הכלב.
לכלבי הקינג צארלס קאבליר יש בעיות גנטיות כיאה לכל כלב גזעי. הבעיות הגנטיות שיש להם ברות טיפול תרופתי או כירורגי ולכן צריכים להתייעץ עם וטרינר שמומחה לבעיה הגנטית הזו.
מומלץ לא לזווג את כלבי הקינג צארלס הסובלים מבעיות גנטיות. רוב כלבי הקינג צארלס קאבליר בעלי תעודות מההתאחדות הישראלית לכלבנות אינם סובלים מבעיות גנטיות שכן בעיה גנטית פוסלת זיווג. הבעיה היא אצל כלבי קינג צארלס שאינם גזעיים (ראה מאמר על ההבדל בין כלב גזעי לכלב לא גזעי) שאין תיעוד משפחתי לבעיות הגנטיות שלהם ולכן לא ניתן, אלא על ידי בדיקות של הוטרינר, לחזות אם קיים או בעתיד תתקיים בעיה רפואית.

מין הכלב- יש לראות האם התנאים הביתיים שלכם מתאימים לכלב או לכלבה. כלבה דורשת הרבה יותר טיפול מאשר כלב זכר כיוון שפעם בחצי שנה לערך היא מקבלת מחזור שאורך כשבועיים+ ואם לא רוצים שהיא תכנס להריון צריכים לשמור עליה מאוד כיוון שהריח היחום שלה גורר אחריו שובל של כלבים שמחכים מחוץ לדלת ורוצים לזווג את הכלבה. בהנחה והכלבה נכנסת להריון , אורך ההריון הוא כ63 ימים ותוך כדי ההריון מומלץ לקחת את הכלבה לבדיקות שגרתיות כגון בדיקת אולטרסאונד כדי לראות את מצב בריאותם של הגורים. בהנחה ואין רוצים בהריון ובמחזור ניתן לעשות עיקור ואם בחרתם בזכר אז סירוס.בדיקות/טיפולים אלו עולות הרבה כסף וצריכים לקחת אותם בתור שיקול מאוד חשוב.
כפי שהוזכר באופי הכלב כלבי הקינג צארלס קאבליר הם כלבים מאוד נוחים, הם מאוד אוהבים לישון כך שהם לא זקוקים להרבה טיפול. כלבות הקינג צארלס קאבליר דורשות הרבה יותר טיפול בעת יחומן והריונן.

אילוף- כל כלב הוא בר אילוף. יש כלבים שיותר קל לאלף אותם ויש כאלה שפחות. פקודות האילוף הנפוצות הן: ארצה, בוא, יד, אסור ועשיית הצרכים בחוץ ולא בבית.  אם אתם לא יודעים לאלף מומלץ לקחת איש מקצוע – מאלף כלבים. חשוב לציין כי את הכלב אפשר להביא לתוצאות אילוף גבוהות מאוד אך זה תלוי במידת ההשקעה שלכם באילוף הכלב ועשיית הפקודות מחוץ לשעות האילוף עם המאלף.
מאוד קל לאלף את כלבי הקינג צארלס קאבליר. הם לומדים מאוד מהר פקודות אילוף שונות אך חשוב לתרגל את פקודות אלו בבית ולא לסמוך אך ורק על הפגישה השבועית או הדו שבועית אצל המאלף.

טיפוח- בגודל הכלב הוזכר כי יש כלבים שיש להם נשירה יותר מגזעים אחרים לכן אם יש לכם שטיח או שאתם רגישים לשיער, עדיף לקחת את זה בחשבון. את עניין הנשירה אפשר לפתור על ידי סירוק הכלב לעיתים קרובות.
מבחינת נקיון – ישנם כלבים שאוהבים להתפלש יותר בחול, לרוץ, להשתולל ולהתלכלך יותר מהאחרים ויש כלבים שהם יותר נקיים- כאשר הם מתלכלכים הם מנקים את עצמם על ידי ליקוק הרגליים וכו'.
ישנם גזעים שיש להם בעיות שיניים מסוגים שונים- בעיות חניכיים, בעיות של אבנית ולכן צריכים להקפיד לצחצח להם שיניים כל יום.
כלבי הקינג צארלס קאבליר הם כלבים מאוד מטופחים. אחרי שהם עושים את הצרכים שלהם הם מנקים את עצמם, אחרי שהם דורכים בבוץ הם מלקקים את כפות הרגליים שלהם או מנגבים אותם בדשא. לגזעי הקינג צארלס אין כמעט בעיות חניכיים אך חשוב מאוד לשמור על נקיון הפה שלהם על ידי צחצוח שיניים על בסיס יומי כדי למנוע אבנית ואפשר בנוסף לשים להם חומר לניקוי השיניים במים.
כמו כן, ישנם משחקים ועצמות לניקוי חלל הפה שמעבר לבריאותיים הם גם מהנים מאוד.

פורטל קינג צארלס קאבליר,
הפורטל המקצועי של כלבי קינג צארלס קאבליר
 http://www.kingcharlesdogs.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב