דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעשיית היין הישראלי במערומיה. 

מאת    [ 31/12/2013 ]

מילים במאמר: 902   [ נצפה 27189 פעמים ]

מי נרדם בשמירה:   

תעשיית היין הישראלי במערומיה.

חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של משקאות אלכוהוליים, התשע"ב–2012

בינואר 2014 נכנס החוק החדש שקובע כי לא יוכלו יצרני משקאות שיש בהם אלכוהול, הכוללים יצרני יין, בירות ועוד לפרסם תוצרתם. משקה משכר על פי החוק הוא: " משקה תוסס או אלכוהולי שנועד לצריכת אדם והמכיל, בבדיקת מדגם ממנו, שני אחוזים או יותר אלכוהול לפי הנפח"

 

תעשיית היין שגם ככה צולעת ומקרטעת צריכה עכשיו להתמודד עם החוק החדש, חוק שעל פניו נראה אידיוטי ולא מידתי בכל מה שקשור ליין. תרבות שלמה נזרקת לפח ואף אחד לא פצה פה בכל התקופה שקדמה לחוק. אף לא אחד וזה אומר החל מהיקבים הגדולים שיש להם כוח, תקציב והשפעה מסוימת על המדיה  אף אחד מהם לא עשה מעשה, לא יצא למחות, לא יצא להפגין לא הרים שלטים בכל התערוכות שהיו השנה . איך זה ייתכן שהיקבים הגדולים שמפרסמים במאות אלפי שקלים בשנה לא אמרו דבר וחצי דבר, לא התלוננו לא פצו פה זה כל כך תמוה עד שבתחילה חשבתי שהיקבים הגיעו להסכמה שבשתיקה עם המחוקק ואולי הם מסתירים משהו שאנחנו לא יודעים ואיך שהוא ההגבלה לא תחול על היקבים, וזה באמת מה שקרה כולם חשבו שצריך להיות תחת הרדאר ולקוות שהמחוקק יהנהן בשתיקה ויקרוץ כי היין לא חלק מהעניין אבל לא שום דבר כזה לא קרה ומתברר שזו פשוט חלמאות לשמה , המחוקק עבד על היקבים ועבד על מועצת גפן יין ובסוף כן הכניס את היין לאותו חוק אומלל. ממתי אנחנו מאמינים למחוקקים אשר יושבים בכנסת , הרי רובם לא מחוברים לכלום מלבד הכיסא מי מבין המצביעים שרשימתם מפורסמת למטה יודע בכלל משהו על תעשיית היין? מי מהם בכלל שותה יין ? ולמה למען האלוהות לא התאגדו היקבים מען מטרה משותפת כדי למנוע מהמחוקק להכניס את היין לחוק הזה. מה  אף אחד מהיקבים לא מסוגל לעשות זאת. הרי מנכ"לית רמת הגולן דיברה על ורדרדות בראיון שנתנה לגלובס ולא נאמרה שם שום מילה על החוק הדורסני הזה ומנכ"ל ברקן סגל בוקסר מתפאר בקשריו הענפים עם כל השרים האפשריים ודלתם תמיד פתוחה בפניו לא אמר מילה  ומה עם איציק כהן מיקב רמות נפתלי שעושה לשר לשעבר שמחון יין , מדוע הוא שתק. ויקב כרמל ואגודת הכורמים לא ניסו להשפיע בשום דרך על המהלך.  אף אחד מהיקבים לא עשה דבר. ומה עם מועצת גפן יין בראשות צחי דותן. איפה הם היו בשנה האחרונה ? צחי אומר שהם מלווים את החוק הזה מתחילת דרכו והיו בכל הישיבות והובטחו להם בעל פה הבטחות כי היין לא יכלל בחוק אבל ביום ההצבעה החליטו המחוקקים לשנות את דעתם בגלל יעוץ משפטי שהם קיבלו ממשרד הבריאות. , ככה הוליכו את המועצה שולל ועשו להם תרגיל שאפילו ילדים היו מבחינים שזה תרגיל.  במישור הפוליטי והציבורי בעצם לא נעשה דבר וחצי דבר, היקבים, היבואנים, בעלי החנויות ורשתות השיווק  מועצת גפן יין כולם נרדמו בשמירה, והפעם אין ש.ג הפעם כולם ש.ג.

היקבים שיש להם עשרות אלפי לקוחות קבועים איפה אתם הייתם אני מנסה להבין איך דבר כזה יכול לקרות והתשובה באה משוקי ישוב מיקב עגור שמנסה שנים לאגד את יקבי הרי יהודה על מנת שיהיה להם כוח ויחד יוכלו לשנות את תעשיית היין האזורית , לצער כולנו שוקי לא מצליח בגלל מלחמות " גנרלים " שלא עשו דבר ונשארו אימפוטנטים כרגיל. שום בג"צ , שום לובי בכנסת, שום מחאה, שום תוכנית טלווזיה או ראיון ברדיו לא נעשה. אפילו לא ניסו לעשות מסיבת עיתונאים על מנת לומר את דעתם בנידון.

שנים רבות של ניסיון לקרוא לענף היין תרבות יין פשוט מתפוגגים להם. הבעיה אולי היא לא פרסום החוצות שכולם חושבים שזה .  הבעיה  זו התודעה שיין נחשב מעכשיו בדיוק כמו סיגריות. יין מסוכן, ממכר, ויכול להרוג. זה בדיוק מה שיצטרכו לרשום על התווית של היין מעתה. בדיוק מה שרשום על חפיסת סיגריות. השתגענו לגמרי.

ומי בעצם הצביע עבור החוק הזה :  ממפלגת הבית היהודי: אורי יהודה אריאל , אורי אורבך. ממפלגת הליכוד וליברמן הצביעו בעד: דניאל איילון , אורלי לוי, לייה שם טוב , דוד רותם, יצחק ההרונוביץ,

רוברט אילטוב, משה מטלון, דני דנון, ציון פניאן, כרמל שאמה, חאמד עאמר. ממפלגת ש"ס: דוד אזולאי, יצחק ועקנין, ניסים זאב, אברהם מיכאלי, משולם נהרי. ממפלגת יהדות התורה: אורי מקלב, מנחם אליעזר, ישראל אייכלר והאחרון ראלב מג'דלה ממפלגת העבודה.

לא היה ולו מתנגד אחד לחוק וזה אומר שלא נעשה דבר מבחינת הציבור על מנת לפחות להשמיע את ההתנגדויות. .

אז עיון בשמות מראה לנו שוב כי החשכה שולטת בנו מצד אחד יהודים חרדים ומצד שני חבורה של מרימי ידיים שאין להם מושג וחצי מושג מה זה תרבות יין או תרבות בכלל. מעניין מדוע היקבים הרבים שנמצאים בשטחים הכבושים לא פצו פה אל מול הנציגים שלהם בכנסת הרי חוק זה פוגע בהם בצורה קשה.  

 

לסיכום העניין ההזוי הזה:

היקבים הגדולים , מועצת גפן יין, הולכו שולל ונרדמו בשמירה ולא עשו דבר וחצי דבר על מנת למנוע את החוק החדש. אני קורא לזה הרדמות בשמירה אני מניח שהמילה מחדל יותר מתאימה לחלמאות של אותם מובילי תעשייה אשר מעדיפים לרוץ אחרי מדליות ולהילחם אחד בשני ולא מסוגלים להתאגד ולהבין שענף היין הישראלי פשוט מתמוטט אל מול עיניהם. אינטרסים בגרוש מניעים אותם, השאיפה להיות יותר גדולים ויותר מתוקשרים יותר בזעיר אנפין מסמא את עיניהם.

 

דבריו של מנכ"ל גפן יין שובצו בכתבה:

תגובת צחי דותן המנכ"ל להמשך הפעולות הם: בימים הקרובים נעתור לבג"ץ על מנת לוודל את תחום היין מהחוק החדש. כרגע הם מאגדים את היצרנים והיבואנים על מנת לגשת לבגץ.

 

תגובת מכון היצוא: "ממכון היצוא נמסר כי "חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של משקאות אלכוהוליים מגביל את פרסום המשקאות בגבולות ישראל. להערכת המכון לא נראה כי תהיה השפעה על יצוא היין מישראל".

 

 

 

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב