דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם העובדים שלך נרדמים על המקלדת?! מעסיק, המאמר הזה הוא עבורך... 

מאת    [ 31/12/2013 ]

מילים במאמר: 579   [ נצפה 2876 פעמים ]

בעולם המודרני, ניהול הקונפליקט בין משפחה ועבודה הוא אתגר משמעותי עבור הפרט ועבור מחלקות משאבי אנוש (HR) בארגונים.
בעשורים האחרונים נעשו בתחום מחקרים רבים, המיועדים לבחון את הסיבות והתוצאות של הקונפליקט בין העבודה והמשפחה, כאשר הכוונה היא לקונפליקט הגורם לחוסר הלימה בין צרכיי הבית והמשפחה, אל מול התפקוד של הפרט בפועל, בשל לחצי תפקידו בעבודה (Greenhaus & Beutell, 1985). מחלקות HR בארגונים רבים זקוקות לדרך שתאפשר להן לנהל ולצמצם מתח זה בין תפקידי הפרט.
ככל שהפרט חש קונפליקט עמוק יותר בין תפקידיו בשתי ספירות משמעותיות אלו, כך שביעות רצונו מכל אחד מהן וכן מחייו יורדת (Kossek & Ozeki, 1998). כשאנשים מגיעים הביתה לאחר יום עבודה, הם חשים עייפים ממטלות העבודה, מכדי לעשות דברים שרצו לעשות בבית ובדומה- עייפים מכדי לתפקד היטב בעבודה, בשל דברים שעשו בבית.
בנוסף, Kossek & Ozeki (1998) מצאו קשר עקבי בין מדיניות ארגון, בעיקר אם נתפסת כתומכת וגמישה, ובין שביעות רצון מהעבודה. ניכר כי ארגונים יכולים לנסות להפחית את המתח בין המשפחה והעבודה בקונפליקט המדובר, על ידי אימוץ מדיניות שתאפשר שיפור שביעות רצון העובדים מעבודתם.
אם כן, מה אם כמעסיקים נשנה את נקודת ההסתכלות ונחשוב כיצד שיפור סביבת העבודה, תביא לשיפור בבית וכפועל יוצא- נרוויח בשתי הזירות?
בעולמנו התוצאות מדברות, הכלכלה לא במצבה האופטימאלי ועל מנת לפרנס את המשפחה ישנה דרישה לשעות עבודה רבות ולפעמים מסביב לשעון, בעיקר בשל הגלובליזציה והעובדה כי ניתן לעבוד בקלות עם קולגות מעבר לים. רבים מאתנו "מחוברים בחבל הטבור" לארגון בו אנו עובדים (אם על ידי מחשב נישא, טלפון נייד ואם באמצעים מקוונים אחרים). מנגד, הצורך במשפחתיות הולך וגובר.
גורם אחד משמעותי, אשר משפיע על התנהלות הפרט ביומיום, היא שנת הלילה. השינה היא צורך בסיסי של גוף האדם, אך לצערי הורים רבים אינם ישנים כראוי בלילה ומגיעים טרוטי עיניים לעבודה. מעטים מדי מודעים לכך כי כבר החל מגיל 5 חודשים ניתן להקנות לתינוק הרגלי שינה טובים, כך שיוכל להירדם עצמאית ולישון לילות רצופים, כל זאת עם היענות תמידית לבכיו וצרכיו. השינה היא מצרך יקר ערך, במיוחד בעולם מוצף הגירויים שלנו- היא מחזקת את המערכת החיסונית (כמה פעמים בשנה העובדים שלך חולים?), מאפשרת לארגן באופן מובנה את החוויות והמידע החדש שלמדנו במשך היום ולעבדו למבנים סכמתיים, שיעזרו להתנהלות יעילה ביום המחרת בעבודה ובעיקר- מעניקה מנוחה ומכינה אותנו לקראת יום חדש ומלא משימות.
עובדים שאינם ישנים היטב מראים יעילות מופחתת, טרודים יותר, דעתם מוסחת בקלות והם נוטים למצבי רוח. כמעסיק- אלו כמובן לא העובדים האידיאליים.
כיועצת שינה, מתחוור לי מדי יום כי "קשר השתיקה" בנושא נשבר וארוחות הצהריים במקומות העבודה מוצפות בסיפורים על איך כל הורה הרדים את ילדו אתמול בלילה וכמה זמן עד ש"נשבר" ולקח את הילד עמו למיטה. הבעיה הולכת וגוברת ולצערנו לא כל ההורים ניגשים לקבל עזרה בנושא, האמונה הרווחת היא עדיין שהפתרון ממש מעבר לפינה ובסוף יצליחו לעשות זאת לבד, מה שבמרבית המקרים אינו נכון- ב-84% מהמקרים, תינוק/ ילד שסובל מבעיית שינה, יגרור אותה לבגרותו. לפעמים ההורים זקוקים לקצת "דחיפה", קצת עזרה.
שנת לילה טובה תאפשר לעובדים לקום בבוקר רעננים, לעבוד ביעילות, דייקנות ולהפיק ממיומנותם יותר. תפוקת העובדים תעלה וכך המעסיקים יוכלו להעניק להם שעות פנאי רבות יותר. שעות הפנאי יוקדשו למשפחה, ימלאו את העובדים מוטיבציה, יזכירו להם לשם מה הם עובדים ויאפשרו להם ליהנות וכך כל הצדדים ירוויחו.
בוודאי שיש נושאים רבים אחרים בהם ניתן לטפל על מנת לעזור לעובד לחוש מוטיבציה רבה יותר, אך זו התחלה נפלאה, שתעזור לזוגות צעירים, תעניק להם תחושה כי יש מי שאכפת לו ובנוסף תתרום רבות לארגון. בעיני זהו צעד נפלא, שיכול להעניק התחלה חדשה לעולם שיודע לשלב בין ערכי העבודה והמשפחה, שמכבד הורים משני המינים ומעצים את ההורות, בד בבד עם המצליחנות והקריירה.

בברכת ש(י)נה אזרחית טובה ומוצלחת

טל אידלמן, יועצת שינה לתינוקות וילדים בשיטת "לילה טוב"
פייסבוק: https://www.facebook.com/pages/%D7%98%D7%9C-%D7%90%D7%99%D7%93%D7%9C%D7%9E%D7%9F-%D7%99%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%94/400363630081946?ref=br_rs




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב