דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה עולה עיצוב והקמה של אתר ? למה יש טווח מחירים גדול? 

מאת    [ 29/12/2013 ]

מילים במאמר: 1297   [ נצפה 2730 פעמים ]

לקוחות שפונים אלי שואלים אותי, למה יש טווח גדול כל כך , איך אפשר לדעת אם מציעים לי משהו טוב או שהמחיר רק בא ללקוד אותי ואז אחרי ששילמתי אני הופך להיות מסחטת כספים אין סופית.

מר א. רצה לבנות אתר ופנה לכמה חברות והמחירים היו מאוד מבלבלים , בחברה א' נאמר לו שהעלות היא ב 99 ש"ח לחודש, בחברה ב' נאמר לו שהמחיר לאתר היא רק 1900 ש"ח, בחברה ג נאמר לו שהעלות היא 20,000 ש"ח ואז השכן שלו אמר שהוא מוכן לעשות לו אתר ב 500 ש"ח. וואו זה ממש טווח ענקי של בלבול אין סופי ומה עושים בעלי עסקים?

מקשיבים ללב, אבל הלב לא ממש מבין בבניית אתרים.

בכתבה אדבר על כל מה שחשוב לדעת ולהבין ואתר שאני מזכירה אותו הוא אתר תדמיתי בעל 5 דפים לפחות ויש בו מאמר אחד או יותר.בגלל שיש מגוון עצום של אפשרויות, נתמקד באתר תדמיתי פשוט שמציג את בעל העסק ונותן עליו אינפורמציה , הלקוחות יכולים לקרוא עליו , להתרשם וליצור קשר או להזמין הצעת מחיר דרך האתר.

אז כמה עולה אתר כזה?

מחיר ועלות האתר זה הנושא הכי מעניין שקיים היום, יש מגוון של פלטפורמות ומגוון עצום עוד יותר של נותני השירות. נותני השירות , סוג הפלטפורמה, התהליך והמרכיבים של אותו התהליך, משפיעים מאוד על המחיר הסופי של האתר.

חשוב להבין, כי בניית אתר זהו תהליך, שאמור להיות מורכב מכמה שלבים חשובים מאוד

שלב הראשון זה למידה , מחקר , אפיון ובדיקה של המתחרים שלב שני בנית מסכים ושרטוטים זה נקרא ה WIREFRAMES, כאשר נותנים לא רק מבנה אלא התנהלות של המשתמש בתוך האתר.

שלב שלישי עיצוב של כל המראה הויזואלי התואם את קהל היעד של האתר. שלב רביעי פיתוח , כתיבת קוד , או הטמעה של האתר בתוך פלטפורמה קיימת קוד פתוח או קוד סגור. קוד פתוח כמו ג'יומלה , קוד סגור כמו לייבסיטי.

לפני שבוע קראתי כתבה מעניינת מאוד הנותנת טיפים לתוספת הכנסה מהבית , לאימהות לאנשים שהפרנסה שלהם לא מספיקה להם ועוד ועוד. אז מה הקשר? אתם שואלים , הקשר שבגלל הקורסים הזמינים והאינטרנט, בכתבה פרסמו שכל אחד יכול ללמוד נושא של עיצוב ובניית אתרים ולהציעה את השירות הזה כתוספת לשכר שלו. והרי זה אבסורד אחד גדול.לא מספיק לעשות איזה קורס אינטרנטי או ללמוד לעבוד בפוטושופ, כדי להבין את כל המורכבות של בנייה ועיצוב אתר והנה לכם התשובה לטווח המחירים העצום. חברה או איש מקצוע שיודע ונותן את כל התהליך כולו לוקח מחיר בהתאם למה שהוא נותן. אלצינו  בסטודיו אתרים הכי פשוטים עוברים את כל השלבים ולקוחות שלנו נהנים מקבלת קבצי קוד קבצי פוטושופ וכל דבר שהאתר שלו מרכיב.

בואו ונראה התרחשות אפשרית של אותו מר א. שפנה לכל אחד מן ההצעות.

מר א. החליט ללכת על הצעה של 99 ש"ח לחודש. שזה אומר שמר א. הפך להיות משועבד לאותה חברה. הוא משלם לה כל חודש, גם אחרי 5 או 10 שנים שהאתר שלו באוויר והחשבון יוצא שהוא שילם עבור אתר שהוא לא שלו תעשו חשבון לבד , אם הוא שילם את אותו המחיר כל הזמן . ואז החברה פושטת רגל ומר. א נשאר בלי אתר בכלל ובלי קבצי מקור, בלי עיצוב והוא מתחיל הכל מהתחלה . במקרה פחות נורא החברה מעלה ומעדכנת מחירים שזה נהוג לעשות בחברות ולעדכן את המחירים כל שנה בהתאם למצב המשק.

ההתרחשות הכי נוראית ש מר. א מתחיל לבנות אתר והוא שילם לחברה את הכסף גם נהוג לקחת עבור שנה מראש , אבל מתברר שהחיפוש שהוא צריך שיהיה לו באתר הוא צריך לשלם עוד 500 ש"ח וגלרית תמונות ווידיאו עוד 1500 ש"ח. מה יוצא שמר א. משלם כסף לא מועט ויוצא הרבה יותר ממה שהובטח לו בהתחלה וזה כבר מלכודת שמר א. לא יעזוב לחברה אחרת, כי הוא יפסיד 25 אחוז של ביטול עסקה. לא ממש נעים למר א. אבל הוא בעצמו בחר את החברה. וכל זה והאתר לא יהיה של מר א. לעולם.

ואם מר. א בחר ללכת עם החברה של אתר ב 1900 ש"ח ? הוא מבסוט על החבילה שמצא ממש אתר בזול , כולל הכל, אבל אחרי שמגישים לו אתר הוא לא מבסוט, מה קרה? מתברר שהאתר לא עבר כלל אצל מעצב או אצל מאפיין ומי שעבד על האתר הוא מפתח ואם מר. א לא מבסוט מהעיצוב הוא יכול לפנות למעצב ולשלם על שירותי עיצוב. מה? שואל מר. א אבל רכשתי את כל החבילה ! ושוב מר א. נמצא בברוך שהוא לא ממש יכול לעזוב מצד אחד ומצד שני הוא לא מבסוט מן התוצאה , אז או שהוא מוותר ולוקח את מה שיש או שהוא נשאר בלי כלום. וזה לא הכל ...

מר א. שלנו החליט לבנות אתר אצל השכן , אז מה? יש לו שכן מוכשר מאוד, הוא יודע לצייר ועושה עבודות גרפיקה ממש יפות , אפילו עשה גלויה לחג וחילק לכל השכנם לכבוד ראש השנה. מר. א סוגר איתו תאריך לסיום והשכן מתחיל לצייר ... מה צריך עוד משהו? ברור שכן האתר של השכן נראה ממש חובבני וזה עושה למר א. נזק תדמיתי ברשת , הלקוחות שלו לא רק לא מגיעים הלקוחות הקיימים עוזבים, כי את השירות שהוא מציע ניתן לראות רק באתר והם פשוט לא מוצאים אותו, יש באגים ואתר לא עובד או שהאתר לא קריא ויש לו צבעוניות מזעזעת עם חוסר התחשבות באנשים שבאים ומנסים לקרוא מידע פשוט. טוב לפחות המחיר היה נמוך , אך מר א. לא חשב שהנזק יכול להיות יותר גרוע, עד שהגיע מכתב מעו"ד על הפרת זכויות יוצרים על תמונות, פונטים ותכנים שנלקחו ממישהו שעכשיו טובע אותו על 100,000 שקלים הפרת זכויות יוצרים. הצילו צועק מר. א !!!!! לא ידעתי מה אני עושה זה השכן ..... הוא אשם בכל !!!!!

ואם מר א. פנה לחברה רצינית ואומנם המחיר היה מופרך ומאוד גבוה ?

אם זה חברה גדולה המחיר מצדיק את עצמו יש שם מאפיין , מעצב , מפתח . עלות העבודה

מתחלקת בין 4 אנשים אם לא יותר , תהליך העבודה רציני ולוקח לפחות חודש עבודה של 4 אנשים. ואז תגידו אתם 20,000 ש"ח לחודש ל-4 אנשים זה הרבה ומופרך? ברור שלא. אבל לא כל עסק קטן יכול להרשות לעצמו אתר ב20,000 ש"ח וזה יכול להיות אף יותר. אז מה עושים ? מר א. ממש לא יודע.

ההמלצה שלנו לבדוק לפני שמשלמים, האם אתם מקבלים את כל המרכיבים שקשורים באתר. האם המחיר הוא פיקס או שעל כל תוספת קטנה תצטרכו לשלם. האם העיצובים נעשים בפוטושופ או אילוסטרייטור ואתם תקבלו סקיצות ותבחרו או שתצטרכו לבחור מתוך אתרים מוכנים? האם אתם מקבלים בסוף קוד של האתר? האם מקבלים קבצי מקור של העיצוב? האם יש תהליך מחקר ואיפיון שכולל בניית מסכי אבטיפוס של מבנה והתנהלות של הלקוחות שלכם? האם האתר יהיה שלכם בסוף?

ומה בנוגע לתיק עבודות?

לאחרונה שמעתי קולגה שלי מספר על לקוח שהגיע לחברה שהציגה לו תיק עבודות מרשים מאוד , הוא התחיל לעבוד עם החברה והם לא יכלו להעמיד שום דבר ברמה מקצועית כמו שראה. איך זה קרה? יש היום המון עיצובים זמינים ברשת ניתן לקחת היום הכל ולהגיד שזה שלך ... אבל בסוף לא תוכל לעשות שום דבר אפילו דומה לזה J אז אם קבלתם תיק עבודות מרשים, תבקשו לדבר עם הלקוח שיספר לכם כמה הוא שילם ובכלל על העבודה ועל איש המקצוע, ואם יש דברים לא נחמדים חשוב לדעת אותם לפני שמשלמים ורצים עם איש מקצוע זה או אחר הרי בסוף כולם אנשים.

אצלינו בסטודיו אנחנו מעצבים ובונים אתרים לא כתוספת הכנסה ולא כי למדנו קורס או שניים. אנחנו בעלי תעודות ותארים, ניסיון רב מתוכם בעבודה כשכירים בחברות הי-טק גדולות וזה חשוב, כי חברות גדולות לא מעסיקות אנשים לא מקצועיים וכאלה שסיימו קורס או שניים. בעת בניית האתר אנחנו לא מוותרים על שום חלק ושום שלב בתהליך, ובסוף אנחנו נותנים דגש מיוחד שלקוח יקבל את האתר שלו ליד עם קוד או רק עיצוב אם הוא בחר בפלטפורמה סגורה. המחיר שלנו הוא פיקס וכולל את הכל כבר בהצעה הראשונה. אנחנו לא רוצים שתהיו משועבדים אלינו, כי בטוחים שאם תרצו שירות מקצועי ותהיו מרוצים ,אתם תחזרו.

אתם רוצים לקבל הצעת מחיר שלנו? צרו איתנו קשר במייל או דרך האתר.

 

סטודיו לעיצוב ויקי קבוקב




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב