דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 עובדות על פטרת ציפורניים בקרב ילדים 

מאת    [ 23/12/2013 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 4594 פעמים ]

כשמדברים על מחלת פטרת הציפורניים, קיימת נטייה לחשוב שמדובר אך ורק בקרב אנשים מבוגרים. ברוב המקרים ההנחה הזו נכונה ביותר, אך מה קורה כשאתם מגלים שהילד שלכם סובל מפטרת ציפורניים? האם זה בכלל אפשרי? אם כן, מדוע זה קורה?

פטרת ציפורניים היא מחלת עור זיהומית ולכן היא נחשבת למחלה ואלו הלוקים בה מוגדרים כחולים. בדרך כלל מדובר באנשים מבוגרים לאחר גיל 50, או אנשים בעלי מחלות שונות כגון סכרת, קרוהן או סרטן אשר מחלישות את המערכת החיסונית בגוף ופותחות פתח להיווצרות המקור הפטרייתי. אם כך, נשאלת השאלה איך ילדים קשורים לכך? התשובה היא מאוד פשוטה ומורכבת משתי סיבות הקשורות אחת לשנייה: חוסר הגיינה והדבקה מהירה של הפטרייה. זו עובדה ידועה לכולם שילדים אוהבים להשתולל בגן או בבית ספר עם חברים ושמירה על היגיינה בסיסית כמו שטיפת ידיים אינה בראש מעייניהם. המשחקים בבוץ, בחול, בגן ובחצר מביאים עימם שלל זיהומים אפשריים וביניהם פטרת ציפורניים. מעבר לכך, ילדים באים במגע תמידי עם חבריהם לכיתה ולגן והמגע הוא בעל פוטנאציאל גבוה מאוד של הדבקה. אפילו אם ילדיכם נקי יחסית לשאר הילדים האחרים, מגע עם ילד חולה בפטרת עשוי להדביק גם את הילד שלכם.

 לא רק ילדים אחרים עשויים להדביק את הילד או הילדה שלכם - גם אתם ההורים יכולים לעשות זאת שלא במתכוון. אם לפחות אחד מכם, ההורים, חולה בפטרת הציפורניים, עשו כל מאמץ אפשרי כדי למנוע מילדיכם לנעול את הנעליים שלכם, נעלי בית או כפכפים, אפילו לא למספר שניות בודדות. מגע עם הנעליים שלכם, בייחוד אם הילד אינו גורב גרביים והולך עם רגליים חשופות, הוא נתון תחת סיכון גבוה להידבק.

גורם נוסף אשר יכול לגרום לפטרת ציפורניים בקרב ילדים הם ציפורן חודרנית. ציפורן חודרנית, מעבר להשלכות של קיומה, עלולה להביא לזיהומים נוספים ובינהם פטרת ציפורניים. למה? כי הציפורן החודרנית פוצעת את העור ומשאירה אותו חשוף ופגיע למחלות.

 פטרת ציפורניים בקרב ילדים ומבוגרים כאחד זה לא צחוק. מדובר במחלה לא נעימה, בעלת השלכות פיזיות ורגשיות. אם אתם מבחינים כי ילדכם מגרד ללא הרף בכפות ידיו או רגליו, אם הציפורן משנה את צבעה לצהוב או את המרקם שלה לקשה, מחוספס וגבשושי, או אם עולה ריח לא נעים מכפות הרגליים או הידיים - פנו בהקדם למרפאה המתמחה בטיפול בפטרת ציפורניים. אל תתנו לילד שלכם לסבול מכאבים או מבושה. השקיעו בבריאות ילדיכם וסלקו את הפטרת אחת ולתמיד. 

מה אתם ההורים יכולים לעשות? מעבר לקביעת תור לטיפול, יש באפשרותכם לעזור לילד שלכם להתמודד עם הפטרת באופן יעיל ביותר. ראשית, הקפידו לחנך את ילדכם להימנע מלהכניס חפצים לתוך הפה, בייחוד חפצים אשר היו זרוקים על הרצפה או בחוץ, בארגז החול או בחצר בית הספר. שנית, חובה לשים דגש על קציצת ציפורניים כדי למנוע הצטברות של זיהום פטרייתי בין הציפורן לעור. בנוסף, חשוב מאוד להבהיר לילד את החשיבות של שטיפת ידיים בייחוד לפני שעת האוכל ואחרי משחקים עם ילדים אחרים או משחקים מחוץ לבית. דבר נוסף לא פחות חשוב הוא לשמור על תזונה נכונה של ילדיכם. אין צורך לשנות את כל התפריט ואת המזונות שהילד היה רגיל אליהם עד עכשיו ולהיכנס למשטר דיאטה קיצוני, אבל הכרחי ביותר למנוע מהילד לאכול אוכל שמורכב משמרים כיוון שהם מקור להיווצרות פטריות.

חשוב לציין כי הפעולות הללו אינן באות להחליף טיפול מקצועי של מומחים לפטרת ציפורניים. קבעו תור בהקדם למכון המומחה בסילוק פטרת ציפורניים בקרב ילדים ומבוגרים והחזירו לבנכם או בתכם את החיים הנוחים שהיו להם לפני הופעת הפטרת. 

פטרת ציפורניים - יש מה לעשות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב