דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסעדות טבעוניות: למה צריך אותן בכלל? 

מאת    [ 23/12/2013 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 3058 פעמים ]

ככל שמתרבות המסעדות שמציעות מנות טבעוניות, נשאלת השאלה האם יש בכלל צורך במסעדות שמנהלות מטבח על טהרת הצומח.

הקולינאריה הטבעונית בישראל הגיעה לימים טובים. ממצב שבו היה צריך להסביר למלצרים מה זה בכלל אומר להיות טבעוני ושזה בהחלט לא כולל ביצים וגבינה, כיום כמעט בכל מסעדה ניתן למצוא מנות טבעוניות, מסומנות בתפריט או לא מסומנות, או לפחות כאלה שבשינוי קל ניתן להפוך לטבעוניות. מה זה טבעונות כבר כולם יודעים – מהשף במטבח ועד אחרון המלצרים, שגם ידעו להסביר לאורח הטבעוני בדיוק מה האופציות העומדות לרשותו בתפריט.

כשהמצב כל כך טוב ורק הולך ומשתפר – למה בעצם יש צורך במסעדות טבעוניות למהדרין, כאלה שבמטבח שלהן לא תמצאו אפילו מוצר אחד מן החי וכל המנות בתפריט שלהן עשויות על טהרת הצומח? העובדה היא שברחבי העולם מסעדות טבעוניות ואפילו רשתות של מסעדות כאלה, הולכות ומשגשגות. בברלין לדוגמא, אחת הערים הידידותיות ביותר לטבעונים בעולם, ניתן למצוא עשרות מסעדות טבעוניות לחלוטין – ממזללות מהירות ועד מסעדות גורמה יוקרתיות. למה בעצם זה כל כך נחוץ?

מדד הפופולאריות – ככל שהמודעות לטבעונות וליתרונותיה הסביבתיים, הבריאותיים והמוסריים גוברת, כך יש יותר ויותר אנשים שמאמצים את אורח החיים הטבעוני, במלואו או בחלקו ומעוניינים לשמור עליו גם כשהם יוצאים לאכול בחוץ. מנות ספורות במסעדה כזאת או אחרת לא תמיד עונים על הצורך של הקהל הזה במזון טעים, זמין ומשובח.

המגוון כן קובע – לא יעזור, במסעדה שמרכיבה את התפריט שלה ממוצרים צמחיים בלבד מתוך החלטה ותפיסת עולם, יוגש מספר רב יותר של מנות טבעוניות וסביר להניח שהן גם תהיינה מעניינות יותר ומגוונות יותר מאשר מנות ספורות במסעדה שמגישה גם מנות מן החי.

שולחן של צמחים – טבעונים בעלי תפיסת עולם מגובשת ובמיוחד מי שהגיע לטבעונות מתוך חמלה לבעלי חיים, מרגישים אי נוחות בישיבה לשולחן עליו מונחות מנות מן החי. אחדים מהם מעדיפים שלא לתרום את כספם למסעדה שמגישה בשרים ומוצרי חלב ויש כאלה שאפילו רגישים לריח.

טעים להכיר – סועדים שמעוניינים לערוך היכרות עם הקולינאריה הטבעונית או טבעונים שרוצים להזמין חברים שלהם לארוחה טבעונית, יוכלו לעשות זאת בהצלחה גדולה יותר במסעדה שמציעה אוכל על טהרת הצומח, עם תפריט שלם ומגוון, שכולל את כל מגוון המנות – מראשונה ועד קינוח.

בישראל מסעדות טבעוניות לחלוטין עדיין חריגות בנוף הקולינארי, אבל הניצנים הראשונים כבר בהחלט נמצאים בשטח. בין היתר בולטות מסעדת זכאים, שגם מהווה מקום בילוי ורשתות כמו השווארמה הצמחונית, שסניפיה מפוזרים ברחבי הארץ ומספקים מענה מוצלח לצורך במזון מהיר על טהרת הצומח. סביר להניח שבשנים הקרובות ייפתחו בישראל מסעדות טבעוניות נוספות – ככל שהמודעות והביקוש ילכו ויתגברו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב