דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תתקנו דלתות הזזה 

מאת    [ 22/12/2013 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 10899 פעמים ]

בבתים רבים, דלתות הזזה מזכוכית מאפשרות גישה קלה לחדר, מרפסת. בניגוד לדלתות מסורתיות הנפתחים לרווחה, דלת מרפסת מסוג זה מנצלת מערכת של רצועות ורולים כדי לבצע מעבר מהיר וקל ממצב סגור ופתוח. לאורך זמן זה עשוי להיות נחוץ כדי לבצע תיקונים נדרשים לדלת עצמה או למנגנון שמאפשר לדלת לנוע בקלות. אם במקרה יש לכם דלתות זכוכית בבית או במשרד שיש לתקן לפנהיכם מוגשים מספר טיפים:

* בטרם תיגשו למלאכת התיקון של הדלת הזזה מזכוכית יהיה זה רעיון טוב להבטיח את העבודה בבקשת עזרה של בן משפחה או חבר. דלתות זכוכית יכולות להיות כבדות ומגושמות. מאחר ורוב הבעיות עם סוגים אלה של דלתות הזזה מזכוכית קשורות ליכולת הפתיחה והסגירה כמו שצריך עליכם לנתק את הדלת זכוכית מהמסילה. שני אנשים יוכלו להתמודד ביתר קלות עם הסרתה של דלת כבדה.

* אחד הדברים הראשונים שיש לעשות הוא לבדוק את מבנה הדלת הזזה שלכם. בהתאם לתצורה אתם עלולים למצוא שזה אפשרי להרים את דלת ההזזה מהמסילה. כדי להשיג זאת יש לעמוד בחלק הפנימי של מבנה הדלת (צד המסילה) לאחוז בשתי ידיים את הדלת זכוכית ולהרים כלפי מעלה. זה עשוי להרים את פאנל הדלת מחוץ למסילה. הניפו את הדלת לאחר הרמתה לכיוונכם וזאת כדי להסית את הדלת הזזה מציר המסילה. בפעולה זו תנתקו למעשה את הקשר בין הדלת זכוכית לגלגלי המסילה עליונה ויביא לניתוק אפשרי ומוחלט של הדלת הזזה.

* זיכרו כי תצורות דלתות זכוכית מסויימות עשויות לדרוש הסרה מכל מסילה שהיא והכוונה למקרים בהם ישנם יותר ממסילה אחת לדלת הזזה מזכוכית. בדרך כלל מסילות להסרה אלה מצויים גם בחלק הפנימי לאורך החלק העליון ותחתון. השתמשו במברג כדי להסיר את המסילות ולהניח אותם בצד.

* תיקון הדלת הזזה שלכם עשוי להתמקד בשני תחומים ספציפיים: גלגלי המסילה או המסילה עצמה. על מנת לקבוע אם הבעיה היא בגלגלים הניחו את הדלת מנותקת מהמסילה על צמד חמורי עץ זה יאפשר לכם לבדוק את הגלגלים לאורך החלק העליון והתחתון אם יש של הדלת בקלות רבה. עליכם למצוא את הגלגלים הפגומים או מעוותים ולשם כך השתמשו במברג כדי לשחרר את הגלגלים הפגומים מהדלת.

* הקפידו לקחת את הגלגלים ומה שנדרש לחנות לכלי עבודה לצורך דוגמא ובכך יאפשר לכם ביצוע התאמה מדוייק. נקיטת אמצעי זהירות פשוטה כזו תחסוך לכם זמן רב ויאפשר לכם לתקן את הדלת הזזה מזכוכית ללא בעיות. בשובכם הביתה חברו את הגלגלים החדשים למסילה.

* בידקו את הגלגלים החדשים לפני שאתם מחזירים את הדלת למסילה. בדרך כלל לא יידרש יותר מניקוי טוב. תוכלו להשתמש בשואב אבק כדי לסלק לכלוכים ולאחר מכן לשטוף את המסילות עם חומר ניקוי עדין ומים חמים כדי להסיר שאריות שנותרו. ברגע שהמסילות נקיים מכל לכלוך תוכלו להתקין חזרה את הדלת הזזה מזכוכית.

* תיקון זכוכית היא עוד בעיה נפוצה בדלתות הזזה מזכוכית. אם הסדק בזכוכית הוא קטן יחסית ייתכן שניתן להשתמש בערכה לתיקון מבוססת שרף לאטום את הסדק ולמנוע את גדילתו והתרחבותו. לסדקים גדולים יותר יש להחליף את השמשה על מנת לתקן את הדלת מזכוכית.

* הסירו את הדלת מהמסילה ושחררו את לוחות הצד ממסגרת הדלת. זה יאפשר לכם להרים את שברי הזכוכית מגוף הדלת. הקפידו לקחת מידות מדויקות וכפי שתרצו את הלוח זכוכית החדש שיתאים למסגרת. זיכרו כי ייתכן ותיצטרכו להזמין את הפאנל החדש מראש. עם זאת ישנם מספר חנויות כלי בית המסוגלים לחתוך פאנלים לפי מפרט עם לא יותר מהתראה של שעה לכל היותר.

* הזמן הדרוש כדי לתקן דלת הזזה מזכוכית משתנה בהתאם לאופי הבעיה. אם תוכלו לארגן חלקי חילוף בקלות יש סיכוי טוב שהעבודה יכולה להסתיים בשעות אחדות לכל היותר. עם זאת אם תצטרכו להזמין את חלקי החילוף יש לזכור כי ייתכן שיהיה צורך לשוב ולתלות את שהחלקים יגיעו.

   מקדם ומשווק אתרי אינטרנט להיות במקומות ראשונים במנועי החיפוש השונים עם ידע וניסיון רב בשיווק. כי לקדם עסקים צריכים להבין, ידע הוא כוח וכוח הוא עוצמה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב