דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפקת קליפ בת מצווה - ככה עושים את זה 

מאת    [ 22/12/2013 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 6173 פעמים ]

מבין כל ימי ההולדת שנשים חוגגת במהלך החיים שלהן, בת המצווה הוא אחד החשובים ביותר, ואולי הכי חשוב. במעמד המכובד הזה, ראוי לתת לנערות מתנה מיוחדת, גדולה מהחיים, והיום הרבה הורים בוחרים להפיק עבורן קליפ או בוק בת מצווה דרך חברת הפקות מקצועית. הבעיה היא, שלא כל הורה יכול להרשות לעצמו הפקה מקצועית בסדר גודל שכזה, ויש כאלה שבוחרים לעשות את הכל לבד.

אם גם אתם מתכוונים להפיק קליפ בת מצווה או בוק לכבוד האירוע בעצמכם, הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת ולקחת בחשבון לפני שאתם מתחילים:

יצירתיות- הכלי הכי חשוב שאתם צריכים שיהיה בידיכם עבור הפקה שכזו הוא יצירתיות. בלעדיה, לא תוכלו למצוא רעיונות מקוריים או חמודים לצילומי קליפ בת מצווה או הקליפ.

מיומנות בהפקה- הפקה של קליפ או בוק בת מצווה דורשת מיומנות בהפקה, וזה אומר למצוא מקומות לעשות בהם את הצילומים, לדעת לעשות משא ומתן והתמקחות על שכירות המקום במידת הצורך, הבאה כל אנשי ההפקה הנחוצים, לרבות צלם, תאורן, סאונד-מן וכדומה.

מיומנויות טכניות בעריכה- אתם צריכים לדעת להשתמש בתוכנות עריכה שונות, בהתאם לסוג הצילומים שאתם עושים- סטילס או וידאו. כמו כן, אתם צריכים לדעת איך לשלב בין המיומנויות הטכניות לבין הרעיונות והיצירתיות שלכם.

אם יש לכם את שלושת אלה, אתם יכולים להמשיך לקרוא. אם לא, כדאי לכם להשקיע כמה אלפי שקלים בהפקה שתעשה עבורכם חברת הפקות מקצועית. זה אומנם עולה יותר, אבל מצד שני זה חוסך לכם המון זמן וטרחה, והתוצאה הסופית תהיה הרבה יותר טובה.

עכשיו נעבור לדברים שמעבר, וניכנס לרבדים עמוקים יותר בכל מה שקשור להפקה באופן עצמאי.

דבר ראשון, אתם צריכים להחליט איזה נושא ישלוט בצילומים ובעריכה. כמובן שאין הבדל בין קליפ לבת מצווה  לבין בוק, אבל לנושא שתבחרו כן יש השפעה על מורכבות ההפקה. אז, כדאי לבחון את הזמן שיש כדי לסיים את כל ההפקה, כולל העריכה, ולהחליט בהתאם. רעיון טוב ופשוט להפקה הוא קליפ שמצטלם במקום אחד, למשל כיתה בבית ספר או במתחם באולינג, וצילומי בוק יהיו בתוך סטודיו שיעוצב בהשראת הנושא הנבחר. כמה שפחות לוקיישנים לצילום, יותר טוב.

שנית, עליכם להבין אילו כלים תצטרכו כדי להשיג הפקה כמה שיותר איכותית, למשל ציוד שתצטרכו לשכור לטובת הצילומים, תוכנות עריכה מקצועיות, אלבומים או דיסקים וכן הלאה.

ולבסוף, זכרו שהרבה פעמים, עבודה שלכם תהיה מול בני נוער צעירים, והרבה מהם, אם בחרתם להפיק קליפ שבו כל החברים של הנערה ישתתפו גם הם. משום כך, בחרו שעות שבהן הילדים לא עייפים מדי וחסרי סבלנות.

זהו, זה כל מה שצריך בשביל להפיק קליפ או בוק בצורה הנכונה. אם אין לכם ניסיון מעשי בהפקה ו/או בעריכה, סביר להניח שהתוצאה לא תהיה ברמה הגבוהה ביותר, אבל יש מקום לנסות ולהתנסות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב