דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גברים, למה קל להם יותר לרזות? 

מאת    [ 17/12/2013 ]

מילים במאמר: 711   [ נצפה 2056 פעמים ]

אתן מכירות את הרגע הזה שבו אתן מסתכלות להן על הצלחת ואומרות לעצמכן: "אם אני הייתי אוכלת את זה, לעולם לא הייתי מצליחה שלא לעלות במישקל. מה הוא עושה שהוא כל כך רזה למרות הצלחות המלאות הללו". קנאה מגדרית, כן, ויש לה בסיס אמיתי. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכן מדוע ואיך אפשר לנצח אותה בכל זאת

ד"ר אסנת רזיאל

האם באמת יש הבדל בין גברים לנשים כאשר מדובר בתהליך הירידה במישקל או שמירה על מישקל יציב, מה מתוך כך הוא שמועות, ומה מתוך כך הן עובדות של ממש ברות קיימא?

בין גברים לנשים יש שונות פיזיולוגית והורמונאלית רבה, חלק מן התכונות שאנו אוחזות בהן טובות, חלק טובות פחות. כשזה נוגע למישקל, יש לנו קרב לא פשוט. מה הם אם כן ההבדלים בין נשים לגברים המקשים עלינו ומקלים עליהם בתהליך ירידה במישקל או בשמירה על מישקל יציב?

הריונות

כן. העניין הפשוט הזה שאנחנו סוחבות הריונות ולא הם. הריון הוא תהליך פיזיולוגי ייחודי למין הנשי ויש לו מחיר כאשר מדובר במישקל.  מכירות את המונח baby-Weight , הוא שמור רק לנו. אחרי שדאגנו לטפח בתוכנו את דור ההמשך, להאכיל אותו ולגדול ביחד אתו. עלינו להיות אחראיות מעתה להשיל את הקילוגרמים שצברנו במהלך ההיריון, את העודפים כמובן, ותמיד יש כאלו. לא כולנו יורדות במהירות את מישקל ההיריון העודף, עבור חלקנו מדובר במאבק. תכפילו את המאבק הזה כפול 2.3 הריונות בממוצע לאישה ישראלית והנה, אתגר נשי מובהק ששמור רק לכן.

מסת שריר

מסת השריר של גברים גבוהה יותר. זו עובדה. ומסת השריר הגבוהה הזו מסייעת להם לשרוף יותר קלוריות מנשים. אחוז השומן אצל גברים נמוך יותר באופן טבעי מאשר אצל נשים. כן, בדיוק אותו אחוז שומן המסייע לנו כאשר אנו נכנסות להריון.... גברים מגיבים טוב יותר ומהר יותר לאימוני כושר מאשר אנו. מסת השריר שלהם עובדת כאן לטובתם, היא גדולה יותר והם מצליחים לפתח שרירים ולשרוף קלוריות מהר יותר מנשים כאשר הם נמצאים במשטר אימונים סדיר.

אזורי שומן בעייתיים

הכרס הישראלית הגברית היא שם דבר של ממש. גברים משמינים באזור הבטן, אז מדוע אנחנו שרגילות לצבור את עודפי השומן שלנו בירכיים ובאזור האגן מרגישות שאנחנו מתחילות להיות דומות להם בגיל חמישים? הסיבה פשוטה: גיל הבלות. מחסור בהורמונים שגופנו היה רגיל בהן עם הופעת גיל הבלות מגדיר את גופנו מחדש, וכן, תופעת הכרס, מפסיקה בגיל הזה להיות שמורה לגברים בלבד.

דימוי גוף

גברים סובלים פחות מבעיות הקשורות מדימוי גוף ומהפרעות אכילה הקשורות לכך מתוקף היותם חשופים פחות מנשים במדיה לדימויי גוף שאינם מציאותיים. הנתונים המחקריים בעניין זה חד משמעתיים, קרוב ל 90% מהפרעות האכילה הן של נשים ולא של גברים.

מודעות לתזונה נכונה

כאן אנחנו מנצחות ובגדול. לנשים, יש לרוב ידע גדול יותר מגברים בנושאי תזונה. אולי מתוקף תפקיד מסורתי, שנשמר גם היום במקומות רבים, הנוגע להכנת המזון ורכישתו. הידע הזה נצבר עם השנים ומשמש אותנו בהחלטות תזונתיות חשובות של כל בני הבית, כלומר, גם הגברים נהנים ממנו בעקיפין.

עסוקות פחות?

לא בהכרח, אבל חושבות על אוכל הרבה יותר. לנשים יש נטייה להיות מתוכננות יותר מגברים, במה שהן לובשות ובסדר היום שלהן. חלק מזה מופנה לעיסוק באכילה, ההתרגשות לקראת הארוחה הבאה ומה היא תכיל, היא בעייתית כאשר מופנים אליה משאבי אנרגיה גבוהים מדי וכאשר היא לא מנותבת באופן יעיל ונכון לתפריט מאוזן.

תשוקות קטנות

נשים נוטות לנשנש יותר במהלך היום מהטעם הפשוט, הן חוות את תופעת ה craving באופן חזק יותר מגברים. השינויים ההורמונליים בין מחזור למחזור גורמות לרבות מאתנו לנשנש יותר מגברים. מכירה את החשק הזה למתוק לפני המחזור? אז זהו, שגברים לא חווים אותו ולפיכך לא צריכים להתמודד עמו, את כן.

מורכבות רגשית

נשים מורכבות יותר רגשית מגברים. גם אם זו היא אמירה מכלילה למדי, יש בה מן האמת, המורכבות הזו רואה באוכל פתרון [שגוי כמובן] לביטוי הרגש. אנחנו ממהרות לבטא רגש טוב או שמח באמצעות אכילה, בעוד גברים, נוטים לכך פחות מאתנו וההתייחסות שלהם לאוכל כמקום לבטא רגש, פחותה מאתנו.

 הקרב אבוד?

ממש לא! הכרה בשונות היא הדרך הבטוחה לנצח אותה לעיתים. קחי בחשבון את המיגדר השונה שלך ואת האתגרים שהוא מציב. לימדי לתקוף את הבעייתיות השמורה לך בנושא האוכל ולנתב את היתרונות שלך בהקשר זה. כך, תוכלי להפוך את החיסרון ליתרון. כן, לנו קשה יותר, הכרה בקושי היא הדרך לפתרון.

את מכירה את עקב אכילס הנשי שלך, כעת- כל שנותר הוא לעבוד מסביבו, נשים רבות סביבך שומרות על מישקל תקין לאחר דיאטה, נראות רזות, חטובות ומטופחות- זה אפשרי בהחלט.

.‏

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444
http://www.hashmana.co.il
drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב