דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש אולי שמנים מאושרים, אבל אין שמנים בריאים 

מאת    [ 17/12/2013 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 2088 פעמים ]

יש לא מעט אנשים המתבצרים בתוך מבנה גופם העבה ואין להם שום כוונה לעשות שינוי. "טוב לי כך, אני מאושר", אבל האם אתם בריאים במישקל העודף הזה? ד"ר אסנת רזיאל מבדילה בין שמנים בריאים לשמנים שמחים, וקובעת שאין דבר כזה שמנים בריאים מדי.

ד"ר אסנת רזיאל

לא כל אחד נולד להיות בעל מבנה גוף רזה, זה נכון. אבל ההבדל בין מישקל עודף, מבנה גוף עגלגל או מלא יותר לבין השמנת יתר קיצונית ברור ומדעי. ההבדל הזה נקבע על ידי מסת הBMI   של אדם. גם אם אתם שמחים במבנה שלכם, רצוי להיות מודעים לנתון הזה ובעיקר לא להתעלם ממנו או ממצב של השמנת יתר קיצונית.

הנטייה לשביעות רצון עצמית ממישקל יתר עודף אינה טובה לאיש. היא בעיקר מבשרת על הכחשה או חוסר רצון להתמודד עם המציאות ויותר מכך, עם העובדות. והעובדות הרפואיות בנושא הן חד משמעיות.

אושר, הוא פחות פרמטר רפואי והרבה יותר פרמטר נפשי אישי, חשוב לקחת גם זאת בחשבון בפעם הבאה שאתם מתייחסים לנושא השמנת היתר. הסיבוכים שהיא עלולה להביא עמה בעתיד, קשים, מורכבים, ובמקרים רבים, קשה להיות מאושר בהם.

קבלה של מבנה גוף אחר שונה, שלא יכול להיות רזה, אינה יכולה להיות קבלה של ההנחה שהשמנת יתר היא גם דרך חיים המאפשרת לכם להיות "מאושרים ובריאים". השמנת יתר קיצונית מסוכנת כמעט לכל מערכת ומערכת פיזיולוגית שלכם שלא נועדה להתמודד עם מישקלים כבדים והיא מייצרת אתגרים רפואיים לא פשוטים, חלקם לטווח הקצר וחלקם לטווח הארוך יותר.

אסופת מחקרים אשר נערכה בעשור האחרון מפריכה את ההנחה הקובעת כי יש גם שמנים בריאים.

כתב העת המדעי Annals of Internal Medicine . פירסם לאחרונה ניתוח נתונים, אשר נאספו מלמעלה מ 60,000 מבוגרים, אשר תוצאותיהם מעידות על כך שהשמנת יתר אינה יכולה להיות טובה לאיש ואין בה שום דבר בריא.

החוקרים סקרו הישנות של מחלות לב, תמותה, סיבוכים רפואיים הכרוכים בהשמנת יתר קיצונית בחתך של אנשים בעלי מישקלי גוף משתנים, חלקם סובלים מהשמנת יתר וחלקם בעלי מישקל תקין. התוצאות היו חד משמעיות בעניין זה:

אצל מי ממשתתפי המחקר אשר סבל ממישקל יתר עודף קיצוני תועד יחס סיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם וכמו כן אחוזי תמותה גבוהים יותר מסיבות נוספות, מאשר אצל מי שלא סבל ממישקל יתר עודף. הנתונים הצביעו על סיכויים גבוהים פי 2.5 או 3 ללקות בסיבוכים אלו, הקשורים ישירות להשמנת יתר מאשר אצל אנשים בעלי מישקל תקין.

גם בעיות מיפרקים, קשיי נשימה וסוכרת גבוהה נמנים עם הסיבוכים הכרוכים בהשמנת יתר. כל אלו מצטרפים לנתון חד משמעי: אין חיה כזאת שאפשר לקרוא לה "שמן בריא".

השמנת יתר קיצונית מסוכנת לכם. גם אם לכאורה מי שלוקה בה משדר תחושה של אורח חיים בריא, פעיל והוא "שבע רצון" ממישקלו. עובדתית, הוא חשוף הרבה יותר למחלות וסיבוכים מאשר מי שאינו לוקה בה.

ההתייחסות להשמנת יתר קיצונית כאל בעיה נקודתית שגויה. השמנת יתר ומחלות הקשורות להשמנת יתר הפכו לגורם מקרי המוות הגדול ביותר בארצות הברית, והנתונים בהקשר זה נמצאים בעליה בכל המדינות המערביות, באופן כמעט גורף.

"הנחת העבודה" כי להיות שמן גם הוא מתכון לחיים בריאים, מופרכת על ידי מחקר מקיף זה כפי שהיא מופרכת שוב ושוב על ידי מחקרים נקודתיים יותר.

שמן מאושר, חייב להיות בסופו של דבר ועניין, אדם בריא.  והשמנת יתר קיצונית היא סממן ברור לחוסר בריאות בעיקר כשהמחלות והסיבוכים הכרוכים בה נהירים היום יותר ויותר. השמנת יתר אינה יכולה בשום פרמטר שהוא להוות מצע טוב ונכון לבריאות פיזיולוגית תקינה ולחיים טובים.

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444
http://www.hashmana.co.il
drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב