דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הימים האלו בחודש- איך לאכול אותם? 

מאת    [ 17/12/2013 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 1708 פעמים ]

שוב פעם מאשימים אותך שאת עצבנית רק מכיוון שאת אישה? את מכירה את התחושה הזו היטב אבל אין לך חשק גדול להתנצל עליה שוב. כן, את מחפשת לכך פתרון ויכול מאד להיות שהוא נמצא בתזונה שלך. ד"ר אסנת רזיאל עוזרת לך לעבור את התסמונת הקדם ווסתית בשלום.

ד"ר אסנת רזיאל

את שוב עצבנית, רעבה והחשק הזה למתוק מופיע שוב. אף אחד לא מבין אותך ואת יודעת שהמחזור שלך שוב מתקרב ואיתו השינויים ההורמונליים אשר בסופו של דבר נראים לאחדות מאתנו כמו טלטלה רגשית חזקה מדי.

אין דרך למנוע את הופעת התסמונת הקדם ווסתית. חלקנו עוברות אותה בשלווה יחסית, ואצל אחרות היא מלווה בכאבים חזקים, מצבי רוח משתנים ומדובר בכאב ראש לא קטן. איך התזונה שלנו יכולה לשנות ולהקל על התופעות הללו? והאם יש לה השפעה עליהן.

ובכן, בניגוד למה שמקובל לחשוב, יש לתפריט התזונתי שלנו השפעה אדירה על עוצמת התסמונת ועל האופן בו אנחנו עוברות אותה. הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לך לעבור את "הימים הנוראים" האלו שלך באופן מיטבי. כן, עד הפעם הבאה.

מזונות עשירים בפחמימות מורכבות

לחמים מלאים וכבדים, בורגול, אורז מלא ושיבולת שועל. מזונות בעלי ערך תזונתי כבד, גבוה ועשיר מסייעים על שמירה של רמת סוכר תקינה בדם לאורך כל היום, הם מפחיתים את תחושת הרעב שהיא אחד מן הסימפטומים הבולטים של התסמונת, מגבירים את כושר הריכוז שלך והופכים את ההתמודדות עמה  לקלה יותר ולפחות משמינה. זכרי, תמיד עדיפה לך פרוסה מלחם מלא מאשר craving בלתי נשלט על עוגה.

מה לא?

משקאות המכילים קפאין או תאין. העדיפי מים, תה ירוק או תה צמחים ושתי הרבה נוזלים. אלו יקלו את תחושת העייפות והרעב המלוות את התסמונת. קחי אתך בקבוק שתייה לכל מקום דווקא בימים האלו ושמרי על רצף גדול יותר של הזנת הגוף בנוזלים. גם משקאות אלכוהוליים לא תורמים לך בתקופה הזו, המעיטי מאד בצריכה שלהם. מזונות מלוחים עלולים לגרום לך להרגשת נפיחות מיותרת  - גם כך את מרגישה נפוחה בשל התסמונת. רסני את החשק למתוקים על ידי פירות - סוכרים לבנים רק עוזרים לך לשפר את מצב הרוח לכמה דקות, אבל סופו של דבר מגבירים את תחושת הרעב באופן מחזורי.

פזרי את הארוחות

הימנעי מן הנטייה הטבעית לנשנושים בימים הללו. שבי לאכול בצורה מסודרת, יותר פעמים ביום ונסי לנטרל את הרצון לנשנש על ידי פיזור גדול יותר של הערך הקלורי שתכננת לצרוך -  על ידי חלוקה למנות קטנות יותר במספר פעמים רב יותר לאורך היום. זהו פתרון מצוין למניעת תחושת העצבנות ולשמירה על הגיזרה בו בעת.

וויטמינים

העשירי את התפריט שלך במינראליים. התסמונת דורשת מקום גדול יותר בתפריט לוויטמין B6  , זהו ויטמין המסייע בפעילות מערכת העצבים. מחסור בו גורם לעייפות ולעצבנות, בדיוק התופעות מהן את סובלת בימים הללו. את יכולה לקחת אותו כתוסף או לצרוך מזונות שהוא נמצא בהם בשפע, קטניות, בננות, דגנים מלאים ובשר אדום.  סידן ומגנזיום גם הם חשובים שכן הם מסייעים להרפיית הלחץ בשרירים.

 

פעילות גופנית

פעילות גופנית מצוינת לך בדיוק בימים האלו. היא משפרת את מצב הרוח שלך ומסייעת לך להתמודד עם הטלטלה הנפשית משום שהיא שומרת על איזון נכון יותר בתנודות מצב הרוח. אל תינטשי את החוגים או את הביקורים הקבועים במכון או ההליכות רק מכיוון שאת "עצבנית" ואין לך כוח לזה. זה בדיוק הדבר שאת צריכה כרגע.

התסמונת תחזור שוב, חודש אחד בדיוק לאחר מכן, עם הזמן והעצות שקיבלת כאן, תגלי כי זה אפשרי להיות מוכנה לה יותר ויותר ולצמצם את השפעותיה עליך.

 

 

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444
http://www.hashmana.co.il
drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב