דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לילה טוב ומשביע 

מאת    [ 17/12/2013 ]

מילים במאמר: 600   [ נצפה 1857 פעמים ]

כמה פעמים שמעתם את המשפט, "לא טוב ללכת לישון על בטן כל כך מלאה", וניסיתם להרעיב את עצמכם לפני שאתם הולכים לישון רק בכדי לחוות שינה לא איכותית שעלולה אפילו להסתיים ביקיצה לילית אל מקרר המזון. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע דווקא כן כדאי לאכול לפני השינה ואיך לעשות את זה נכון.

ד"ר אסנת רזיאל

בין אם אתם אכלנים ליליים הסובלים מתצרוכת קלוריות עודפת בשעות הערב ובין אם אתם מתאמצים שלא לאכול כלל בשעות הערב, הכתבה הזו מיועדת עבורכם. חשוב לאכול לפני השינה, וחשוב לעשות זאת בצורה נכונה על מנת לשמור על תזונה מיטבית ומאזן דיאטה נכון. יש כמה מיתוסים הכרוכים באכילה לפני השינה שגורמים לכם סבל מיותר במידה ואתם מאמינים בהם ופועלים לפיהם ונדמה שהגיע הזמן להפריך את כולם.

אם אוכלים לפני שישנים זה הופך לשומן - לא מדויק...

גם במצב שינה המזון מתפרק בגופנו. מערכת העיכול לא מפסיקה לעבוד. היא מפרקת את המזון והוא נספג לגוף שזקוק לאנרגיה הזו גם במצב שינה. מה שנשאר הן אותן קלוריות מיותרות שלא היינו אמורים להכניס לפה הן במצב ערנות והן במצב טרום שינה. אכילה מוגברת ומוגזמת, ללא קשר לשעת האכילה, וצבירה של קלוריות עודפות, הן האחראיות הישירות להשמנה. בין אם צברנו את הקלוריות העודפות בבוקר או בלילה, המאזן הקלורי הכולל הוא הקובע.

לא כדאי לאכול לפני השינה זה מיותר הרי הולכים לישון - טעות.

זוהי טעות נפוצה. נפוצה מדי. דווקא ארוחה קטנה לפני השינה מסייעת לשנת לילה טובה. הגוף מפרק את המזון במהלך הלילה, רמת הסוכר לא צונחת אצל מי שאכל לעומת מי שצם ונמנע במכוון ממזון. השינה חלקה יותר, ובעיקר ההתעוררות בריאה וקלה יותר. מי שאוכל ארוחה קטנה לא קם מורעב בשל צניחת סוכר העלולה לגרום לנו "להשלים" את החסר באכילה מוגברת ועודפת.

זה לא משנה מה אוכלים בערב, הבעיה היא עם האכילה עצמה - שגיאה רווחת.

יש חשיבות אדירה למה שאנו אוכלים בערב. זה חייב להיות במסגרת המינון הקלורי שקבענו לעצמנו ומעבר לכך יש חשיבות גדולה לסוג המזון שאנו אוכלים. זו טעות לאכול מזון שלגוף קשה לפרק אותו והוא נדרש לפיכך למאמץ גדול מדי. סטייק גדול ועסיסי או המבורגר ענק בלחמניה בחצות הם לא רעיון טוב, אבל מעט ירקות, פרי קטן או יוגורט יכולים להיות בדיוק מנת החצות לה אתם זקוקים.

 לא מוציאים אנרגיה בלילה -  לא נכון!

מערכות הגוף ממשיכות לעבוד גם בלילה. נכון, בעצימות נמוכה יותר, אבל עדיין, אנחנו רק מכינים את עצמנו על ידי המנוחה ליום הפעיל שיגיע אחריה. מערכות הגוף חייבות להיות מוזנות באופן מיטבי במהלך היום על מנת שיוכלו לתפקד, וגם בעת המנוחה הן ממשיכות לפעול וצורכות אנרגיה, גם אם בעוצמה פחותה יותר, אבל עדין הן שם, עובדות ופועלות גם אם במצב "טיסה שקטה" ונמוכה. הזנתן באופן נכון, לפני מצב המנוחה, תורמת רבות למיקסום המנוחה הזו לצורך יום המחר.

ומה כן כדאי לאכול לפני השינה?

דגנים מלאים הם ארוחת הלילה הטובה ביותר לגוף. ערכם התזונתי גבוה, הגוף נדרש לזמן רב על מנת לפרק אותם והם מתמוססים לאט ולפיכך מונעים את בוסט הסוכר שסיומו הוא תחושת רעב. חלבונים דלי שומן כמו פסטרמה, גם הם טובים. הגוף זקוק לחומצות האמינו אשר נמצאות בבסיס החלבון לתהליכי המוח ובניית השריר. בזמן מנוחה הגוף מתפנה לטפל בדיוק בהם, וחלבונים טובים לו בדיוק למטרה הזו, ספקו אותם לגוף לפני השינה, בעיקר אם אתם בתהליכי אימון ובניית שריר ותראו את היתרונות שלהם במהירות.

שורה תחתונה- איזון ולא הנחות עבודה שגויות.

אכילה היא פעולה הנדרשת לצורך תחזוקה ובניית הגוף. אכילה רגשית, המתרחשת פעמים רבות בערב, היא אויב לכשעצמו, בעיקר מכיוון שהיא גורמת לתצרוכת קלוריות גבוהה מידי ועודפת, אבל היא לא סיבה להרעבה עצמית. חשוב לאכול ארוחה קטנה ממש לפני השינה, היא יכולה להיות קטנה אבל התרומה שלה לשמירה על תזונה נכונה היא פשוט ענקית.

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444
http://www.hashmana.co.il
drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב