דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזל טוב! עכשיו איך את יורדת את כל זה שוב, בפעם השנייה? 

מאת    [ 17/12/2013 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 1687 פעמים ]

עשית את זה כבר בעבר. חזרת למישקלך התקין לאחר הלידה ודי בקלות. אז למה עכשיו זה הופך להיות קשה יותר? ד"ר אסנת רזיאל מסבירה מדוע הפעם הראשונה והשלישית לא נראות אותו הדבר ואיך בכל זאת אפשר לנצח את מישקל ההיריון העודף.

ד"ר אסנת רזיאל

הצלחת לנצח את מישקל ההיריון העודף [ baby Weight ] לאחר ההיריון הראשון, וזה אפילו הלך לך די מהר. מדוע קשה יותר לנשים לרדת במישקל לאחר הלידה השנייה והשלישית ולהגיע אל היעד המיוחל ואל אותה גיזרה שהן חושקות בה? מה הם ההבדלים, ואיך אפשר לנצח אותם.

את בטוחה שהגעת למישקל היעד?

רבות מאתנו עושות לעצמנו הנחות בדיאטה שלאחר ההיריון הראשון. חזרנו למישקל שנדמה לנו כתקין, או שהיינו בעצם מרוצות מהעובדה שירדנו ולא שמנו לב לכך שהותרנו לעצמנו כמה קילוגרמים עודפים.... עלית במהלך ההיריון הראשון 12 ק"ג והורדת לאחר מכן 9 ק"ג. את בפלוס מיותר!

רבות מאתנו מסתפקות בירידה משמעותית כלשהיא. זה בסדר גמור אם לתחושתך הילד הוא הפרס המרכזי והקילוגרמים העודפים שנשארו הם המתנה הנוספת שקיבלת, אבל אותם הקילוגרמים שלא ירדו, מצטברים אחר כך שוב לאותה עליה משמעותית במישקל ממנה את מנסה להיפטר.

נשים רבות מגיעות לצבירת יתר של בין 7- 10 קילוגרם, עוד לפני שהתחילו את ההיריון השני והשלישי, הקילוגרמים האלו לא נעלמים, הם מצטברים לסך המאבק החדש שלך, ומקשים עליך בהגעה ליעד הרזון שלך, שאותו, כמובן לא תשני.

התבגרת וזו עובדה

אם ההיריון הראשון שלך היה בגיל עשרים וחמש, השני בגיל שלושים והשלישי בגיל שלושים פלוס, יש לכך משמעות. מבחינה מטאבולית גופך צורך היום פחות ממה שהיה זקוק לו בעבר. קחי את הנתון הזה בחשבון כאשר את מעלה את הקילוגרמים של מישקל ההיריון. כן, עובדתית, קשה יותר להוריד אותם.

הרופא המליץ- ואת, את לא הקשבת...

המלצת הרופא שלך ומעקבך אחר מישקל ההיריון נועדו לשמור על התפתחות תקינה של העובר והיריון תקין. וכן, הרופא גם חושב על מישקלך שלך כנושאת ההיריון, אך זה קורה בעדיפות מישנית. לא תמצאי את הרופא שיאמר לך שלהעלות 25 קילוגרמים בהיריון זה בסדר. עקבי אחר המלצות הרופא המטפל, עקבי אחר העלייה שלך במישקל במהלך ההיריון, נסי לוודא שהיא בשליטה ומרוסנת וכפופה למישקל המומלץ על ידו. קל יותר אחר כך להתמודד עם עודף מישקל פרופורציונאלי.

דיאטת כאסח- זה לא הזמן!

את בוחרת להניק לאחר ההיריון או שלא, אבל את מטופלת בעוד תינוק אחד או שניים. זה לא בדיוק הזמן לדיאטת כאסח, והאמת היא, שאין בעצם זמן מתאים לדיאטה כזו. היא לא טובה לגופנו, מזיקה לנו ולרוב גורמת לנו להעלות את מישקלנו בחזרה.  אם את מניקה וצורכת פחות מ 1500 קלוריות ביום, את עייפה וייצור החלב שלך נפגע.

אז איך כן נפתרים מהמישקל העודף הזה בכל אופן?

אין פתרונות קסם, קחי את כל הנתונים בחשבון, גילך, מישקלך העודף  עוד בטרם ההיריון הנוכחי, קצב החיים שלך והמחויבויות שבהן עליך לעמוד, התבונני בתהליך הדיאטה כפי שעשית עם תהליך ההיריון -  הוא איטי, ארוך אך משתלם לך בסופו של דבר. צרי משוואה הפוכה, איטית וסדורה של ירידה במישקל תוך כדי חזרה לאורח החיים הבריא שלך. היפטרי מהרגלי צריכת האוכל המוגברים שלך בהיריון ותני לגופך לחזור לאיזון הורמונאלי תקין. אט אט, כשאת שומרת על הכללים, ממעיטה בפחמימות, מוציאה מתוקים מן התפריט ומקפידה על שתייה תכופה, צריכת פירות, ירקות ובשר דל שומן.

שלבי ספורט ברגע שאת יכולה, הוא ישפר לך את מצב הרוח, יתרום לירידה במישקל ואף יסייע לך להתמודד עם דימוי הגוף שלך מחדש ויתרום לתהליך ההרזיה כולו.

כן, קיבלת מתנה נפלאה לחיים, עכשיו כל מה שנותר לך לעשות הוא לתת אחת כזו לגופך ולהבין שגם הוא מתנה בפני עצמו ולאיך שאת מרגישה בתוכו יש משמעות רבה לאיכות חייך.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444
http://www.hashmana.co.il
drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב