דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם צריך אינטליגנציה בעסקים? 

מאת    [ 11/12/2013 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 1671 פעמים ]

לא מזמן קראתי מאמר מאוד חשוב על חשיבותה של האמנות בחיינו בכלל ולא רק לאמנים שביננו.

למעשה, כולנו צריכים להיות אומנים מכיוון שאמנות היא לא רק ציור, פיסול, שירה או ריקוד אלא זוהי אמנות הנצרכת בכל פינה בחיינו. בכלכלה, בעסקים, בניהול, בעבודה. אדם היום חייב להיות יצירתי ואמנותי בכל תחום בו הוא עוסק.

כבר דובר הרבה על משמעותם של לימודי התיכון והלימודים האקדמאיים בתקופתנו. האם יש חשיבות נעלה ללימוד העל תיכוני היום? לא בטוח בכלל. יצאו כבר עשרות מאמרים וכתבות בכתב וברחבי רשת האינטרנט המדברות על זה שלהיות היום בעל תואר אקדמאי לא הופך אותך למצליחן בלתי נלאה. זה בסך הכל עוד שלב בחיינו. דבר זה גרם למצב כי אדם הרוצה להצליח בימינו לאו דווקא חייב ללמוד תואר נחשק ולהצטיין שם כדי לכבוש את השוק בתחומו אלא הוא חייב לפתח עוד הרבה כישורים אחרים שכמעט בטוח שהוא לא ירכוש אותם תוך כדי לימוד התואר שלו.

בערך לפני עשרים שנה יצא חוקר בשם הרווארד גרדנר ופיתח את רעיון האינטליגנציות הטוען כי לאדם אין רק אינטליגנציה אחת אלא לפחות עוד שבע אינטליגנציות.

עד אז כולם חשבו שיש רק אחת כזאת ורק אותה צריך לפתח. רוב האנשים חשבו שאינטליגנציה מעידה על זה שהתלמיד יצליח לחשוב מתמטית ולפתור תרגילים בחשבון וזה מה שמעיד על מידת הצלחתו בעתיד.

בא פרופסור גרדנר וחידש לנו שיש עוד כמה סוגים של אינטליגנציות.. יש אינטליגנציה מילולית, מתמטית, מרחבית/חזותית, תנועתית – פיזית, בין אישית ותוך אישית.

כולם התעסקו בעבר רק במילולית מתמטית, ולא הבינו שיש גם את אותו הילד שלא יושב ישר בכיתה ומשתעמם בשיעור לא בגלל שהוא לא חכם מספיק אלא בגלל שאצלו יש אינטליגנציה אחרת שבוערת ורוצה לפרוץ החוצה. הוא רוצה להזיז את הגוף שלו. וכשניתן לו להזיז את הגוף שלו ולהשתמש באינטליגנציה החזקה שלו, הוא יכול לעבור ולקפוץ עשר דרגות מעל החבר מכיתתו שהיה ברמה הגבוהה ביותר במתמטיקה. אילו רק היינו נבונים מספיק לזהות את חוזקו של אותו הילד ומחזקים אותו עוד יותר ולא מכניסים אותו למשבצת שנקבעה מראש שהיא בטובה ביותר וכולם צריכים ללכת על פיה.

כבר ידועים סיפורים רבים כדוגמת הסיפור שסופר על אותה ילדה שהגיע לאבחון כי לא יכלה לשבת בכיתה. המאבחן הכניס אותה לחדרו והפעיל מוזיקה. אותה ילדה החלה לרקוד ואז הלך המאבחן לאימה של הילדה ואמר לה "הילדה לא חולה, היא פשוט רקדנית" ואותה ילדה צמחה להיות כוריאוגרפית מפורסמת מאוד. כל זה בזכות שחוזקה של הילדה התגלה כבר מוקדם.

על פי מחקרים, לכל אחד מאתנו יש חוזק אחד שהוא חזק יותר מהממוצע וכדי שנפתח את החוזק הזה אנחנו צריכים לזהות במה אנחנו טובים ולחזק אותו במקום להתמקד במה שאנחנו לא טובים בו.

 

אלעד ציון אימון ויזמות באינטרנט לקבלת עוד עשרות טיפים לשיווק באינטרנט הכנס לקישור 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב