דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההשלבים השונים לביצוע תוכנית תמא 38 

מאת    [ 09/12/2013 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 1843 פעמים ]

תוכנית תמ"א 38 הינה תוכנית מתאר ארצית אשר באה ליישב את סוגיית חיזוק המבנים בארץ אשר נבנו לפני שנת 1970 מפני רעידות אדמה. מומחים בתחום מזהירים כי כבר לפני שנים מספר היינו אמורים לחוות רעידת אדמה רצינית במדינת ישראל – כזאת שתגרום לנזק רב למבנים רבים. על פי כן פיקוד העורף ומשרדים ייעודים בממשלה החליטו ליזום תוכנית אשר תסדיר את חיזוק מבנים אלו ויגנו עליהם בעת רעידת אדמה.

פיקוד העורף והמשרדים הממשלתיים נתקלו בבעיה אחת שהם שברו את הראש על מנת לתת לה פתרון הולם – מהיכן נמציא מימון עתק לחיזוק אלפים רבים של בניינים בארץ, וכך נהגתה לה תוכנית תמ"א 38 תל אביב ובכל הארץ אשר מסדירה את התוכנית המימונית עבור המדינה. הקבלן יחזק את המבנה על חשבונו ויקבל זכויות בניה על גבי גג הבניין להוספת דירות נוספות.

השלבים של תוכנית תמ"א 38 תל אביב:

שלב ראשון: בשלב הראשוני על הדיירים לפנות למספר חברות קבלניות אשר מתעסקות בתחום תמ"א 38 על מנת לקבל מהם את הצעתם. הקבלנים מצידם יבדקו עבור הדיירים האם הבניין עומד בתקנות העירייה לביצוע פרויקט תמ"א 38 והאם הפרויקט כדאי עבורו ועבור דיירי הבניין. לאחר מכן הקבלן יערוך את הבדיקות שלו ויגיש הצעה ראשונית לדיירי הבניין לחיזוק הבניין במסגרת תוכנית תמ"א 38.

שלב שני: בשלב זה יבחרו הדיירים את הקבלן המתאים עבורם לביצוע הפרויקט. יש להדגיש כי משלב זה ואילך דיירי הבניין לא אמורים להוציא ולו אגורה מכיסם ולאורך כל התהליך היחיד שמממן את העלויות השונות הינו הקבלן. הדיירים יחתמו על הקבלן ועם עורך הדין לענייני תמ"א 38 בתל אביב ויחד יחליטו על מתווה הפרויקט ותכנונו. הקבלן יחל באיסוף חתימות מצד הדיירים על מנת לקבל היתר בניה לפרויקט (המינימום הדרוש לתחילת הפרויקט הינו 66% חתימות מצד בעלי הנכסים בבניין).

שלב שלישי: בשלב זה יחל הקבלן יחד עם הדיירים בתכנון הפרויקט. הדיירים יהוו חלק בלתי נפרד מהתכנון עד לרמת הפרטים הכי קטנים בביצוע הפרויקט. לאחר הכנת התוכניות יחל הקבלן בהגשת התוכניות לגופים המתאימים ויבקש לקבל אישור להתחלת הבניה ולהתחלת הפרויקט.

שלב רביעי: בשלב זה יחל הקבלן את בניית פרויקט תמ"א 38 והעבודות יערכו בין 14-24 חודשי עבודה. בשלב זה על הדיירים לזכור כי אומנם הם חיים באתר בניה קטן אך הדבר ישתלם מאוד בקרוב. מצידו של הקבלן הוא מוכרח להקל עד כמה שניתן על חייהם של הדיירים במהלך הפרויקט.

שלב חמישי: סיום הפרויקט – הדיירים ייהנו מבניין חדש לחלוטין אשר השתדרג באופן קיצוני – מערכות חדשות (ביוב, חשמל, מים), מעלית חדשה ואו נוספת, שיפוץ חדר המדרגות, שיפוץ פני הבניין, מרפסות חדשות, ממ"דים נוספים לכל דירה ועוד שלל הטבות. וכמובן, בניין שעמיד בפני רעידות אדמה ושכנים חדשים מעליכם.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב