דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה עמותה המסייעת למוגבלים לא קבלה את כל התמיכה הממשלתית שיכלה לקבל? 

מאת    [ 08/12/2013 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 1836 פעמים ]

למה עמותה המסייעת למוגבלים לא קבלה את כל התמיכה הממשלתית שיכלה לקבל?

לפני כשבועיים פנה אליי מנחם, מנכ"ל עמותה חשובה, העוסקת בתחום הסיוע לבעלי מוגבלויות, ובעלת מחזור כספי של למעלה ממיליון ש"ח בתמיהה:

מתברר, כי לעומת שנים קודמות, ניקוד עמותתו בהתאם למבחני התמיכה- עלה, אך סכום התמיכה בעמותתו נשאר כבשנת הכספים הקודמת. לשאלתי, האם התקציב בתקנה הממשלתית הוקטן- השיב, כי לא רק שהיקף התקציב לא קטן, אלא שבתקנה המסוימת עבורה קבלה עמותתו את התמיכה הממשלתית- עלה התקציב בכמה מיליוני שקלים!

איזו טעות עשה מנחם בהגשת הבקשה לתמיכה, שבגינה לא קבל את כל התמיכה הממשלתית המגיעה לעמותתו?

ללא תיאום, פנתה למשרדנו השבוע גם מנהלת אגף כספים, האחראית על הבקשות לתמיכה ממשרדי הממשלה השונים בעמותה חשובה בעלת פריסה ארצית, ובעלת מחזור כספי של מיליוני שקלים בשאלה דומה:

עמותה העוסקת בתחום דומה לעמותתה, אולם בעלת סניף אחד של פעילות בלבד קבלה סכום זהה לשנת התקציב 2013 לסכום התמיכה שעמותתה קבלה. כאמור, היקף הפעילות של עמותתה של מנהלת הכספים גבוה בהרבה, ואף הסניף של העמותה, הממוקם באותה עיר- אינו נופל בהיקף הפעילות של העמותה "המתחרה". מדוע, אם כן הסכום שהתקבל כתמיכה ממשלתית הוא זהה, פחות או יותר?

מבלי להיכנס כרגע לנושא הקשרים והכישורים בהגשת הבקשות לתמיכה- כשבדקנו את הנתונים התקציביים ואת הבקשות לתמיכה שהציגו שתי העמותות, גילינו טעות בסיסית, המשותפת לשתיהן. טעות זו עלתה להן בסכומים כספיים גבוהים, אותם יכלו העמותות בכל מצב לקבל ממשרדי הממשלה, אך לא קבלו:

כל אחת משתי העמותות שהגישו בקשה לתמיכה, פנתה למשרד ממשלתי שונה, ולתקנה תקציבית אחרת. אך, בסכום הבקשה לתמיכה כתבו סכום המתבסס על נתוני התמיכה שקבלו בשנת התקציב הקודמת, ואכן, הם קבלו בדיוק את הסכום אותו בקשו. אגורה לא יותר.

מכיוון, שהתקציב הממשלתי לתקנות אלו עלה בשנת 2013- פרוסות העוגה התקציבית לכל עמותה יכלו להיות גדולות יותר. עם זאת, במרבית הבקשות למשרדי הממשלה, אין אפשרות לקבל תמיכה כספית גבוהה יותר מאשר הסכום המבוקש. (בתמיכות משרד הדתות כלל זה הוא בדר"כ שונה).

לעניין זה יש להוסיף, כי אמנם, בחלק מהתקנות התקציביות- יש אפשרות לכתוב כל סכום העולה בדעת העמותה בתקציב השנתי לשנת הכספים הבאה, וכשמתקבל האישור על סכום התמיכה- ניתן לשנות את הצעת התקציב.

אולם, בחלק מהתקנות התקציביות- יש לכתוב סכום ריאלי, כי בהתאם להצעת התקציב שהוגשה- יש לבצע את פעולות העמותה, מה שעלול לגרום ירידה בתמיכה הממשלתית, במידה ואחוז הביצוע נמוך יותר.

לכן, העצה עבורכם, מנהלי העמותות, בתקופה זו של השנה- תקופה של הגשת הבקשות לתמיכה: כתבו בסכום אותו אתם מבקשים כתמיכה מהמשרד הממשלתי סכום ריאלי אך גבוה יותר מהסכום אותו קבלתם כתמיכה בשנת 2013 , וזאת כדי שלא תאמרו לאחר מעשה: "יכולנו לקבל יותר... איך זה קרה?"

שרה רוזנבוים | מומחית בפיתוח משאבים וגיוס תרומות, ייעוץ ארגוני וניהול אפקטיבי | יוצרת סדרת: "מיליון או דולר"- כל הסודות והטיפים לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך! |  לקבלת סדרת טיפים מנצחת לגיוס משאבים אפקטיבי לארגון שלך לחץ כאן!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב