דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין ובית הדין הרבני 

מאת    [ 07/12/2013 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2060 פעמים ]

הליכי הגירושין בישראל מתפצלים לשתי ערכאות שמטפלות בענייני גירושין: בית המשפט לענייני משפחה והשני בית הדין הרבני, שבסמכותו הבלעדית היא לדון בתביעת גירושין והכתובה אולם יש לו סמכות מקבילה גם בנושאים נוספים.

כתב התביעה לגירושין 

לפי חוק שיפוט בתי הדין הרבניים, ניתן להגיש לבית הדין הרבני תביעת גירושין ולכלול בתוכה גם את יתר הנושאים שעולים עקב הליך הגירושין, כגון: חלוקת רכוש, משמורת, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות ילדים, חינוך ועוד..

כמו כן ניתן להגיש לבית הדין הרבני בקשה לאישור הסכם הגירושין משותפת של בני הזוג, לאשר הסכם גירושין אליו הגיעו מחוץ לאולם הדיונים. הבקשה היא לתת להסכם הזה תוקף משפטי של פסק דין.

הסמכות הבלעדית של בית הדין הרבני הוא לדון בנושא הגירושין והכתובה, ואכן לאחר דיונים סידור גט פיטורין בין בני זוג נעשה בדרך כלל: לאחר שכל נושאי הרכוש, המזונות וסדרי ראיית הילדים סוכמו בין בני הזוג, בין אם בהסכם גירושין ובין מכוח החלטת בית הדין - ישנם מקרים בהם מחליט ההרכב המטפל להקדים את סידור גט הפיטורין ולבצע אותו לפני סיום ההליכים המשפטיים האחרים, הקשורים לענייני הרכוש, המזונות וכיוצא בזה. קודם סידור הגט יש למלא ולהגיש כתב תביעה שהיא שאלון למתגרשים.

אישור גירושין:

במידה והתגרשתם בחו"ל ואתם מעוניינים שהגירושין יהיו תקפים גם בארץ, עליכם למלא בקשה לאישור גירושין מבית הדין הרבני. להליך זה קוראים: "אישור גיטין".

התרת נישואין

במקרים בהם בני הזוג שמעוניינים להיפרד אינם בני אותה הדת, עליהם לפנות לבית המשפט לענייני משפחה, לצורך הגשת תובענה להתרת נישואין.
החוק שמאפשר התרת נישואין לא חל במקרים בהם שני בני הזוג יהודים, מוסלמים, דרוזים או בני אחת העדות הנוצריות שלהן בית דין דתי בישראל.
בשלב ראשון יש להגיש תובענה למזכירות בית המשפט לענייני משפחה, כולל פרטים אישיים שלכם ושל בן זוגכם ומידע על מקום מגוריכם המשותף האחרון. מידע נוסף על הליך הגשת התובענה להתרת נישואין תוכלו למצוא באתר הנהלת בתי המשפט.

עו"ד גירושין וטוען רבני

טוען רבני הינו עורך דין של בית הדין הרבני. המומחיות שלנו הינה בדין העברי והוא מייצג בעלי דין בפני בית הדין הרבני. אם נפתחה הוגשה כנגדכם תביעת גירושין בבית הדין הרבני או אם אתה רוצים להגיש תבית גירושין בבית הדין הרבני חשוב מאוד שהעורך דין שייצג אותכם יהיה עורך דין העוסק בדיני משפחה שהוא גם טוען רבני וזאת בכדי שייצג אותכם נאמנה גם בפני בית הדין הרבני.

טוען רבני - יצחק עמרני. משפטן. מומחה להמשפט העברי. צור קשר: איימיל- izchke@gmail.com  | פלא: 050-2200142  | אתר: http://www.family-lawyer.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב