דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשבונות עסקה, חשבוניות מס באינטרנט ומה שביניהם 

מאת    [ 07/12/2013 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 3394 פעמים ]

חשבון עסקה הוא מסמך המהווה דרישת תשלום מהלקוח, אשר יכול במקרים מסויימים לבטל את החובה של נותן השירות להוציא חשבונית מס / קבלה טרם מתן השירות. המאמר הבא ידבר על המעמד החוקי של חשבון עסקה, למי מגיעה ההקלה, למה עדיף להוציא חשבון עסקה באינטרנט ומה הקשר לתוכנות מחשב להפקת חשבוניות.

כידוע, יש לדווח לרשויות המס על כל ביצוע של עסקה ולהפיק לה חשבונית מס וקבלה. בעת הפקת חשבונית המס נוצר אירוע מס, ולכן מפיק החשבונית חייב באופן מיידי לשלם מע"מ ב-15 לחודש שלאחר הפקתה.

לפעמים שני צדדים מסכימים על עסקה והלקוח דורש מהספק חשבונית מס הרבה לפני מועד התשלום בפועל. הוצאת חשבונית כזו, טרם מועד קבלת הכסף, מחייבת את המוכר במיסים על כסף שהוא עוד לא קיבל מהלקוח. עבור עסקים קטנים מדובר בבעיה של ממש, ולכן הכנסת העבירה בחודש מרץ 2012 את תיקון מס' 42 לחוק המע"מ, שמטרתו להגן על העסקים הקטנים מפני תשלום מיסים על כסף שעוד לא הגיע אליהם.

איך החוק פועל? הוא מגדיר עסקים מסויימים ככאלה שלקוחותיהם אינם יכולים לדרוש חשבונית מס / קבלה לפני התשלום. דרישה כזאת מהווה לא פחות מעבירה פלילית. העסקים האלה הם:

א.      נותני שירותים (כגון אדריכלים, יועצים, מעצבים וכדומה), בתנאי שהמחזור העסקי השנתי שלהם נמוך מ-15 מיליון ש"ח

ב.      עסקים יצרניים (להבדיל מסיטונאים או קמעונאים), בתנאי שהמחזור העסקי שלהם נמוך מ-1.95 מיליון ש"ח ושבעסקם נמצאים לא יותר מ-6 מועסקים

כאמור, ללקוח אסור ע"פ חוק לדרוש חשבונית מס / קבלה בטרם ביצוע התשלום, אלא שלעתים קרובות הוא עדיין ירצה הוכחה לכך שהעסקה הוסכמה בינו לבין הספק. פה נכנס לתמונה חשבון העסקה. חשבון עסקה הוא מסמך, שהפורמט שלו אינו מעוגן בחוק: הוא מהווה דרישת תשלום ותו לא. הספק יכול להנפיק ללקוח חשבון עסקה ובכך ליצור הוכחה ששני הצדדים מסכימים על העסקה. כך, הוא עדיין לא יהיה מחוייב במס בגין העסקה: הנפקה של חשבון עסקה איננה מחייבת במס באופן אוטומטי.

סידור כזה מקל מאד על עסקים קטנים, אך הוא לא בדיוק נוח. בעלי העסקים אינם פטורים מהוצאת חשבונית מס / קבלה בסופו של העניין ורבים מהם מתקשים לנהל את המסמכים הדרושים באופן חוקי ובלי בלגאן. לכן, בעלי עסקים קטנים פונים לתוכנות להפקת חשבוניות באינטרנט וקבלות באינטרנט (כגון "קלטקס" או "פריוריטי"), המוצעות כיום בשוק במחירים זולים יותר וזולים פחות, ושמתמחות בהשלטת סדר בכל הנושא הזה. היפה בהן הוא שכאשר הכסף מגיע ניתן להפוך חשבון עסקה לחשבונית מס / קבלה בלחיצת כפתור, ולהימנע מבלבולים ואי-סדרים בניירת.

מערכת "קלטקס" היא מהזולות והיעילות בתחום, הכולל גם את התוכנות "רווחית" ו"פריוריטי". כיום, ניתן למצוא בשוק תוכנות להפקת חשבוניות וקבלות ממוחשבות במחירים זולים יותר ממחירים של פנקסי חשבונות, ועסקים קטנים רבים מעדיפים להשתמש בהן.

בעלי עסקים רבים כבר מנהלים את העסקים שלהם דרך האינטרנט. כל אחד יכול לשלוח חשבונות עסקה באמצעות הדואר האלקטרוני, אך מס-הכנסה דורש שמסמכי מס רשמיים, כגון חשבוניות או קבלות הנשלחות באינטרנט, יישלחו בצירוף לחתימה דיגיטלית. חתימה דיגיטלית היא קוד, הנמצא מאחורי הקלעים של מייל, והוא מאשר שהמסמך הוא מקורי ולא העתק. תוכנות להפקת חשבוניות באינטרנט נוהגות לגבות בין 50 ל-100 ש"ח בשנה על אפשרות לשלוח חשבוניות במייל, אך תמיד ניתן למצוא מבצעים והנחות: "קלטקס" מציעים חתימה דיגיטלית בחינם לשנים 2013 ו-2014 לכל לקוחותיהם.

לסיום, חשבונות עסקה הם פתרון נהדר לעסקים קטנים מסויימים, שבעליהם מעדיפים שלא לשלם מסים על כסף שהם עוד לא קיבלו. עם-זאת, העבודה עם חשבונות עסקה עלולה לגרום לבלגאן בניירת, ולכן בעלי עסקים רבים פונים לתוכנות המסוגלות להפיק חשבוניות ממוחשבות וקבלות ממוחשבות, שיסדרו להם את המסמכים בצורה נוחה ויעילה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב