דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלצות לבחירת ייעוץ עסקי 

מאת    [ 06/12/2013 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 1939 פעמים ]

הרבה מאד אנשים מתלבטים לגבי גיוס של יועץ עסקי או ייעוץ עסקי.
אנשים בעצמם לא יודעים איך לאכול את הנושא של ייעוץ עסקי שלא כמו לשכור עורך דין או רואה חשבון ששם הם יודעים לאמוד את הציפיות שלהם מאותו גורם מקצועי.

על עורך דין הם בטח יגידו "יש לי עורך דין תותח" ועל רואה חשבון הם יגידו "הרואה חשבון שלי עבד במס הכנסה והוא מכיר שם את כולם"

כ יועץ עסקי הפוגש בעלי עסקים וחברות רבים אני יכול להגיד בבטחה י מיועצים עסקיים אין איזה תובנה שהם שמים לעצמם ולפיה הם יכולים לבחור את היועץ העסקי הנכון ביותר.

בתחום הייעוץ העסקי יש ארבע קטגוריות שהם משמעותיות.

1. אותם מרצים המעבירים קורסים כאלה ואחרים, קורסים אשר לשיטות המועברות בהם יש שמות כאלה ואחרים "7 השיטת ל...." "5 שיטות אקסטרה ו- 4 שיטות פלטיניום" ובכלל כול מיני שמות שכול מרצה המרצה בפני קורס של עשרות מאזינים זורק לחלל האויר תוך שהוא עושה מופע הגורם לאנשים לצאת מהקורס המומים, מתפעלים, מורשמים, בדיוק כמו שיוצאים מסרט טוב או הצגה טובה או מופע קסמים מאלף.

2. הקטגוריה השניה הם אותם חברות ל ייעוץ עסקי אשר מועסקים בהם מנטורים כאלה ואחרים והם אלה אשר נשלחים אל הלקוחות, אוספים רשימות, בודקים דוחות, מביאים לישיבת צוות במשרד, קובעים מהלכים, ומתקצבים את עלותם, כאשר כול שעה מתומחרת והעבודה או הייעוץ מסתיימת בתוכנית עסקית או דרך פעולה המועלה על וורד והופכת לקובץ PDF "קדימה לעבודה"

3. מכאן נגיע אל אותם יועצים פרטיים אשר שם כבר ההתקרבות בין היועץ ללקוח הוא קרוב יותר ולא רק עצות ומסקנות מובאות בפני הלקוח, אלה תמחור לפי שעה וגמישות ייתר בטיפול של הלקוח, גם כאן צריך לבדוק מי היועצים, האם הם רק ייעצו או שגם בעברם הם היו בעלי עסקים, הקימו מיזמים, לקחו אחריות על עובדים, לקחו אחריות בכלל על עסקים או חברות של עצמם ועברו על בשרם את התחושה "מה זה להיות בעל עסק או מנכ"ל של חברה"

4. כאן מדובר כבר באמת על יועצים פרטיים אשר עומדים בראש צוות אבל הם אלה המטפלים בלקוח באופן אינטנסיבי גם אם צריך לשבת איתו 12 שעות, יועץ אשר יש לו ניסיון ו"שעות טיסה" ארוכות בתחום העסקים המקיף, כזה שיודע לעשות ולא רק לייעץ, כזה ששותף מלא לעשיה של הלקוח, לקדם את עסקיו, להיות מוביל ביצירת המיזם או העסק החדש, להביא מניסיונו ומהיכולות שלו הוא עצמו אל תוך העסק או המיזם.

כ יועץ עסקי אני מבין עד כמה קשה ללקוח הדורש ייעוץ בעסקו או בעסק אותו הוא עומד להקים או לפתוח להבין ולהפנים עד כמה חשוב לבחור את היועץ המתאים לפי הפרמטרים הנכונים. מה שבטוח שיועץ כלכלי, או רואה חשבון או יועץ מס זה לא ייעוץ עסקי  וגם לא יכול לתת ייעוץ עסקי, זאת טעות של הרבה לקוחות המבקשים את התמיכה והעזרה של היועץ העסקי.

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב