דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בוחרים אוהלים לחורף? 

מאת    [ 05/12/2013 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 3396 פעמים ]

מי מאיתנו לא מצפה כבר לחופשה הבאה מן העבודה או מן הלימודים? חופשות כידוע הן הזמן האידיאלי ליציאה לטיולים ונופשים שונים. בעוד שיש מי שמעדיפים לנפוש בבתי מלון או בתי הארחה שונים, יש גם מי שמעדיפים טיולי שטח הכוללים טיולים בטבע ושינה תחת כיפת השמיים. אך בעוד שבטיולים המתקיימים בימי הקיץ החמים סביר להניח שעל מנת לישון בטבע נוכל להסתפק בשק שינה שיפריד בינינו לבין הקרקע ותו לא, בימות החורף הקרים ובמיוחד בלילות, שינה בטבע בשק שינה איננה מספיקה. מי שמעוניינים לישון בטבע בימות החורף יצטרכו לטובתם לרכוש אוהלים בטרם היציאה למסלול כך שהשינה תתאפשר מבלי נזק לבריאות חלילה או לחלופין נזק לרכוש שעלול להירטב גם הוא במהלך הלילה החורפי.

כאשר ניגשים לרכוש אוהלים, חשוב לדעת מהם בדיוק הצרכים שלנו ומה בדיוק אנחנו מחפשים. כך למשל רכישת אוהלים לטיול חורפי תהיה שונה לחלוטין מאשר רכישת אוהלים לטיול שנערך בקיץ. כמו כן חשוב לדעת פרטים כמה שיותר מדויקים לגבי הטיול עצמו. האם צפוי לרדת גשם במהלך הטיול או שמא צפויים ימים קרים אך יבשים? כמה אנשים בדיוק צפויים לצאת לטיול וכמה מהם מתכננים להעביר את הלילה בשטח ולישון בתוך אוהלים? שאלות מעין אלו דורשות מענה עוד בטרם רכישת האוהלים לטיול על מנת שהרכישה תהיה מדויקת ככל הניתן ותענה בדיוק על הצרכים שלכם ושל יתר המטיילים.

בעוד שטעות ברכישת אוהלים לטיול הנערך בקיץ עלולה להסתיים בשינה לא טובה עקב מחנק בתוך האוהל הלא ראוי ובמקרה הגרוע באכזבה מן הטיול, הרי שבחירה שגויה של אוהלים לטיול הנערך בחורף יכולה להוביל למצוקה של ממש ולנזקים חריפים לבריאות וכמובן גם להמשך הטיול. כך למשל, ניתן לקחת כדוגמא את הסיטואציה הבאה – תארו לכם שהלילה ירד והחלטתם לעצור ולמצוא מקום ללון בשטח. בדיוק החל לרדת גשם זלעפות ואתם באינסטינקט בריא החלטתם לפתוח במהרה את האוהל שרכשתם ולמצוא בו מחסה מן הגשם. אך עד מהרה נחלתם אכזבה של ממש, עת גיליתם שמדובר באוהל שדורש מאמץ של ממש על מנת להקים אותו ובינתיים נרטבתם עד לשד עצמותיכם בעוד שחבריכם לטיול שכנו כבר עמוק בתוך אוהלים שנרכשו בדיוק בהתאם לאופי הטיול אליו יצאתם.

בדיוק בשל כך, יתכן שלטיולים הנערכים בחורף, יהיה עדיף לרכוש אוהלים שנפתחים בקלות יתרה ושאינם דורשים הקמה מורכבת. ישנם אוהלים המוגדרים כנפתחים בקלות ולרוב הם יהיו עדיפים לטיולים חורפיים שכאלו (כמובן במידה והם עונים על קריטריונים חשובים אחרים). דבר אחר שחשוב לברר בטרם רכישת אוהל לטיול חורפי הוא סוג הבד ממנו עשוי האוהל. מכיוון שלינה בשטח בימות החורף עלולה לכלול רוחות חזקות וגשמים עזים, חשוב לבחור אוהל שיהיה מחמם ומבודד עד כמה שניתן וכמו כן עשוי מבד חזק ועמיד שלא יפגע מנזקי מזג האוויר. גם לעובי התחתית של האוהל ישנה חשיבות אז הקפידו לברר זאת כיוון שבחורף יותר מתמיד כמובן עדיף לרכוש אוהל בעל תחתית עבה. אגב למי שחוששים מחדירת מים לאוהל שלהם, ישנם כיסויים הניתנים לרכישה, באמצעותם ניתן לכסות לחלוטין את האוהל כך שגשם או רטיבות לא יחדרו אליו.

באופן כללי אגב, בעת רכישת אוהל לטיול חורפי, רצוי שלא להתפשר על איכות האוהל שכן כפי שכבר ציינו הנזקים האפשריים הם רבים ולכן כשמדובר על טיולים חורפיים רצוי להשקיע מעט יותר ולרכוש אוהלים שמתאימים לימות החורף. אוהלים אלו יתבדלו מן היתר ויהיו שונים כפי שציינו מאוהלים אחרים הניתנים לשימוש רגיל במשך כל השנה. 

אלעד גרין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב