דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות של המומחים נחשפים: איך להוריד סטיגמות עם אבחון וקבלת תכנית תרגילים מפורטת 

מאת    [ 03/12/2013 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2759 פעמים ]

הסודות של המומחים נחשפים: איך להוריד סטיגמות עם אבחון וקבלת תכנית תרגילים מפורטת

הפרעת קשב וריכוז עשויה להדביק לילד שלך סטיגמות. הסטיגמות השונות מגיעות מהסביבה, החל מהילדים בכיתה, המורה, ההורים ועד להערות של המשפחה הרחוקה. סטיגמות שמודבקות לעיתים תכופות  לילדים עם הפרעת קשב וריכוז יכולות להכיל מילים שונות ופוגעות כמו אסטרונאוט או מעופף, עצלן, נודניק, לא חברותי , היפראקטיבי.

סטיגמות לא נעלמות עם השנים כשהילדים גדלים ומתבגרים. רבים נושאים עימם את צלקת הסטיגמה שמובילה לחוסר אמונה עצמית וקשיי הצלחה אמיתיים בחיים. חוסר ההצלחה עלולה להוביל מבוגרים להימנע ממטלות חדשות, לימודים ונסיונות להגיע להישגים וכל אלו בשל זיכרון הסטיגמה שנוצר בעקבות הפרעת קשב וריכוז.

על מנת לא להגיע למצב זה, בו מבוגר נושא עימו זיכרון ילדות וסטיגמות שנוצרו בעקבות הפרעת קשב וריכוז, יש לאבחן את מקור הבעיה ולטפל בה דרך סדרת תרגילים שמובילה לשביל חיים חדש שמוביל להתמודדות ולהקלה משמעותית במקרה של הפרעת קשב וריכוז.

איך עושים זאת?

ילד אשר נושא עמו הפרעת קשב וריכוז, או שיש חשד לבעיה, ילד אשר הסביבה מתחילה להדביק לו סטיגמה ושלעיתים חש שאינו רצוי בה. ילד זה צריך להגיע לאבחון שיגלה את מקור הבעיה וייתן פתרון אמיתי לטיפול בהפרעת קשב וריכוז. פתרון שכולל תרגול יום יומי למשך מספר דקות ויוביל לשינוי משמעותי בחייו כאן ועכשיו וישפיע עליו בעתיד.

כיצד מתחילים?

פונים לאבחון נוירו התפתחותי תפקודי. האבחון אורך כשעתיים וחצי ומתקיים באווירה נעימה ותומכת. מומלץ לשתף את המורה ואף את הסביבה בתחושותיכם, כיוון שאתם עומדים לצאת לדרך חדשה. האבחון יגלה מה מקור הבעיה ומה ניתן לעשות על מנת להתמודד בהצלחה עם הפרעת קשב וריכוז.

מה קורה לאחר האבחון?

לאחר האבחון תוגש להורים ולילד סדרת תרגילים לתרגול יום יומי. התרגילים יכנסו לתוך שגרת חייו של הילד ותוך שבועות ספורים תורגש הקלה ויכולת התמודדות עם הפרעת קשב וריכוז. גם הסטיגמות יחלו להתפזר ולהעלם.

האם התרגילים קשים לביצוע?

התרגילים עבור ילדים עם הפרעת קשב וריכוז קלים ופשוטים, אינדיווידואליים ומותאמים לכל ילד ומשפחתו. התרגילים משתלבים בחיי היום יום, אינם דורשים אבזור מחדש בבית או התארגנות מיוחדת. התרגול נכנס לחיי הילד והסטיגמה מוצאת את דרכה החוצה.

תרגיל לדוגמה

לדוגמה, ילד שאינו מפסיק לנוע ודבקה בו סטיגמה של היפראקטיבי או תזזיתי. על הילד ללמוד להאט את עצמו ולכן אחד התרגילים שיקבל הוא להתגלגל בכיף, אך לעצור אחרי כל גלגול ולחשוב על מילה כלשהי למשל, יאמר שמות של חיות לפי סדר הא'-ב'. עבור ילדים רבים שלהם הפרעת קשב וריכוז המשימה מהנה אך לא קלה. הם נהנים להתגלגל ולהשתולל אך תהליך העצירה דורש מהם שינוי מחשבתי ופיזי. שינוי זה תורם רבות לתהליך הבראה מהסטיגמות. ברגע שיפסיק להיות תזזיתי, ולא יהיה יותר תנועתי מדי, הרי שסטיגמת "היפראקטיבי" תרד ממנו לתמיד.

האם גם ילדכם יכול להיפטר מהסטיגמות? לחצו כאן לטיפול ולשאלון אבחון ראשוני .

חגית בן גיגי - NDFA Therapist מרכז אבחון וטיפול בליקויי תפקוד ולמידה ילדים(4-14)*סטודנטים*מבוגרים 0546-570930 http://www.keshevelemida.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב