דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשוב ענן - יתרונות וחסרונות 

מאת    [ 03/12/2013 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 4604 פעמים ]

בעידן של היום, בו חברות משתמשות במערכות מחשוב מורכבות כדי לנהל את הענפים השונים של עבודתן (אימיילים, בסיסי נתונים, רשימת לקוחות, ניהול מלאי, הנהלת חשבונות ועוד), אחד הנכסים החשובים ביותר לעסק או חברה הוא מאגר המידע שלה. עסק שנסמך על מערכות מחשוב חייב לדאוג לגיבוי המידע,  שכן כל פגיעה במאגרי המידע העסקי, בין אם במזיד או בשל טעות אנוש, עלולה לגרום לנזק הפסדים כבדים ולעיתים אף להשבתת העסק.

בעבר גיבוי המידע העסקי הצריך הקמת חדר שרתים מיוחד בחברה. הקמת חדר שרתים שכזה כרוך בהשקעה ראשונית כבדה: רכישת מחשבים, התקנת מזגנים, התקנת מערכות גילוי אש ומערכות לכיבוי אש, רכישת תוכנות מתאימות והחזקת מומחי מחשוב לטיפול בתקלות ותחזוקה שוטפת. כיום ישנו פתרון נוח וזול יותר עבור גיבוי המידע העסקי של חברות, עסקים ואפילו אנשים פרטיים: מחשוב ענן.

מה זה מחשוב ענן?

שירותי מחשוב ענן הם למעשה הוצאה לאאוטסורסינג של שירות גיבוי המידע. במקום להקים חדר שרתים בעסק, ניתן ליצור קשר עם ספק שירותי ענן מחשוב, המפעיל ומתחזק מערכת מחשוב הנמצאת על שרתים ומרכזי מחשבים מרוחקים ומספקת את כל צרכי המחשוב והגיבוי של העסק. כך יכול המשתמש (בעל העסק, עובדי החברה וכד') לגשת לכל המידע העסקי דרך רשת האינטרנט או באמצעות קו תקשורת ייעודי. הביטוי "ענן" בהקשר הזה משמש כדימוי לרשת האינטרנט. מקור הביטוי הוא בתרשימי זרימה גרפיים, בהם מתואר האינטרנט בצורת ענן.
מחשוב ענן יכול להתאים למגוון רחב של משתמשים: ארגונים גדולים, עסקים גדולים ובינוניים וגם לאדם פרטי (משתמש יחיד).

יתרונות בשימוש בשירותי מחשוב ענן

1. כאמור, היתרון הגדול ביותר של שרותי מחשוב ענן הוא החיסכון בעלויות. שימוש בשרותי מחשוב ענן חוסך מבעל העסק את ההשקעה הראשונית הכרוכה בהקמת חדר שרתים ויתר העלויות הנלוות, כמו למשל- הקצאת כוח אדם לתפעול ותחזוק חדר השרתים. שירותים אלו מתבצעים כבר על ידי מומחי הספק כחלק מהשירות אותו הוא מציע.

2. מחשוב ענן חוסך מהמשתמש את ההבנה והידע הטכנולוגי הנדרשים עבור גיבוי ואבטחת מאגרי מידע. למעשה, רוב החברות לא מסוגלות להגיע לרמת הגיבוי ואבטחת המידע שמציעים ספקי מחשוב ענן, העוסקים ומתמחים בנושא מזה שנים רבות. המידע בענן בטוח.

3. שרותי מחשוב ענן מבטלים למעשה את התלות של המשתמש במיקום הפיזי של המחשבים. כל משתמש יכול לגשת אל מאגרי המידע של החברה מכל מקום. המשמעות היא חסכון בזמן ונגישות מיידית ומהירה למנגנוני החברה.

4. שרותי מחשוב ענן הם גמישים להפליא וניתן להתאים אותם לגודל החברה ולצרכיה המשתנים. כל משתמש יכול להגדיר לעצמו את הדרישות או הצרכים שלו (למשל נפח איחסון או עומסים) ולשנות אותם בהתאם לשינויים שחלים בחברה. ניתן להגדיל את כמות המשאבים או להקטין את מספר השירותים בקלות יחסית ובאופן מיידי, כשהלקוח משלם רק עבור השירותים בהם הוא משתמש בפועל.

5.  היעילות הגבוהה שבעבודה עם מערכת מחשוב ענן מאפשרת צריכה נמוכה יותר של אנרגיה ובכך קטנה הפגיעה באיכות הסביבה.

חסרונות

1. המשתמש הופך תלוי לגמרי בשרותי הענן ובאינטרנט. במקרה של תקלה בשרתים של ספק מחשוב הענן או אם האינטרנט מושבת, המשתמש הופך חסר אונים כיוון שהגישה שלו למידע חסומה.

2. נזק שנגרם על ידי וירוס או תאונה בחוות השרתים גורם לנזק הרבה יותר גדול מאשר אם רק יחידת קצה אחת נפגעת. זהו נזק מערכתי שהתיקון שלו עלול לקחת הרבה זמן ולגרום לחברה הפסדים.

3. אין גיבוי לגיבוי- מה קורה במצב בו ספק השירות מפסיק את פעולתו או פושט רגל, ולחברה אין יותר גישה למאגרי המידע שלה?

4. אבטחת מידע ופרטיות - כאמור, רוב ספקי שרות מחשוב ענן מציעים אבטחת מידע מקצועית וברמה גבוהה מאוד, אך ריכוזיות המידע וזמינותו ברשת הופכת אותו לרגיש במיוחד ולמטרה לפריצות, וכך מידע סודי או רגיש עלול להיחשף לגורמים זרים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב