דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המערכת הנפשית וניאו-הומנולוגיה 

מאת    [ 01/12/2013 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2220 פעמים ]

המערכת הנפשית

הרציונליסטים (מזרם הרציונליזם) קבעו "חייב להיות משהו אינסופי שקודם לסופי ומתנה את קיומו" כמו שלולית שתתייבש אם לא תהייה מחוברת למקור מים זורמים, כך פועלת גם המערכת הפיזית שלנו. המערכת הנפשית האינסופית שמכילה כמויות אינסופיות של אנרגיה, שתומכות בקיומה של המערכת המוחית והפיזית הסופית המכילה כמויות מוגבלות של אנרגיה. 

במערכת האנושית קיימים שלושה מוחות פועלים: רגשי, הגיוני והנפש, שהיא הגדולה מבין שלושת המוחות. ההבדלים בין המוחות נובעים מכמות המידע, סוג המידע בהם ודרכי פעולתם.

  • המוח הרגשי מכיל כמות מצומצמת של מידע גרעיני, בסיסי שיוצר את הפילטר דרכו אנחנו רואים את עצמנו ואת העולם. זוהי מערכת סגורה.
  • מוחנו ההגיוני מכיל כמויות גדולות של מידע מאורגן בתוך מערכת פתוחה ומתפתחת.
  • המוח השלישי שאחראי על התזמור של שני המוחות היא 'הנפש'.  הנפש מכילה אינסוף מידע ומגיבה לחוקיות שונה, מהחוקיות אליה מגיב מוחנו. בעוד מוחותינו נייחים, הנפש ניידת היא יוצאת מגופנו ונכנסת כרצונה.

מוחנו הרגשי מייצר כמות מזערית של אנרגיה. על מנת להניע ולתפעל את גופנו נדרשת אנרגיה עצומה. אנרגיה זו מסופקת לגוף על ידי 'הנפש', שמכילה אינסוף מידע אותו מתמירים תאי הגוף לאנרגיה.

המידע מהנפש עובר באמצעות ערוצי אנרגיה אל הגוף (מרידיאנים). הנפש מכילה מידע מגלגולים קודמים, בו היא משתמשת לגירוי המוח הרגשי ליצירת אנרגיה ותגובות כימיות-רגשיות שאחראיות על התקשורת רציפה בין הגוף למוח. המידע מגלגולים קודמים משפיע על תודעתנו, על תפיסת עולמנו ועל ההתנהלות שלנו.

לדוגמא:

ע' בת שלושים ענתה למודעה לגבי ניהול חנות יינות וקיבלה את העבודה. ביום הראשון להעסקתה הגיעה ע' מלאת התלהבות, אך כשנכנסה לחנות נתקפה חרדה שגרמה לה לעזוב את החנות ולוותר על העבודה.

בדיקה לגבי מקור החרדה התברר: בגלגולה הקודם התחתנה ע' עם בעל יקב, אותו ניהלו את שניהם. במהלך השנים נולדו שלושה ילדים. לאחר מספר שנים, היקב נקלע לבעיות כלכליות קשות. נושים רבים החלו לפקוד את ביתם. אחד הנושים היה מוכן לקבל את אשתו בתמורה לחוב, משסרב שלח הנושה אנשים שרצחו את המשפחה על מנת לרצות את האגו הפגוע שלו.

הכניסה לחנות היינות כעובדת הציפה אותה חרדה שלא הבינה את פשרה. מוחה הגיב לזיכרון מודחק. שהתעורר למראה חנות היינות. מוחה הגיב בפחד למידע הטראומטי, כשהזיכרון נוטרל ע' חזרה לעבודתה בלב שקט.

הנפש היא האחראית למידע הראשוני המוטבע בנו, היא משתמשת בגוף כחומרה שמאפשרת התפתחות. המידע מועבר מהגוף לנפש באמצעות מרכזי אנרגיה (צ'אקרות) ומותמר על ידי הנפש לאנרגיה קוסמית. כמערכת מידע אינסופית, אין ביכולתה של הנפש להתפתח. לכן נוצר הגוף הפיזי הנשלט על ידיי מוח שמונע על ידי תחושת 'חסר' מובנית וכל חייו שואף להגיע לתחושת הסיפוק האולטימטיבית שלעולם לא תקרה במבנה הנוכחי של המוח בעקבות הדרך בה אנו משתמשים במערכת. בעזרת אימונים, יכול המוח לעבד את העולם דרך המוח ההגיוני ולא דרך הפילטר המעוות של המוח הרגשי המלא בדפוסי התנהגות שליליים היוצרים מציאות עגומה. תוצאה נוספת לשימוש נכון במערכת שלנו תהייה, שנוכל ליהנות מהמתנות הרבות שמתאפשרות לנו מחיבור נכון למערכת הנפשית שלנו, כמו לדוגמה ההוויה במלאות אנרגטית מתמשכת.

 

כרמן אוליבייה גרין
ראש מערכת הניאו-הומנולוגיה, מטפלת בחירה ומרצה


www.neo-humanology.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב