דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תביעת נכות מתאונה - פנטזיה של עולם מוגן או סיוט מתמשך 

מאת    [ 01/12/2013 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 3491 פעמים ]

"קודם כל הבריאות", זו המשאלה של כולנו, ליקירינו ולעצמינו. אך מה יקרה אם חס וחלילה נהיה מעורבים בתאונה ותגרם לנו נכות באיבר מאיברי גופנו ? עם הגישה הזו משכנעים אותנו סוכני הביטוח וחברות הביטוח, לשלם ממיטב כספינו מדי חודש, לטובת פוליסות ביטוח, תוך הבטחות לקבלת מזור בקרות מקרה ביטוח מוגדר מראש. אין עוררין כי, כיסוי ביטוחי מהווה צעד נבון וחשוב, אך על מנת שהוא יהיה גם אפקטיבי, וכדי להימנע מתביעה משפטית, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע טרם רכישת הביטוח, ובמהלך הרכישה לשקול כל צעד ולנקוט משנה זהירות.

 פוליסת ביטוח נכות מתאונה, הינה דוגמה טובה, הממחישה כיצד צעדינו הם שמכריעים, מה נקבל אם בכלל, כאשר נגיש תביעת ביטוח.

 בטרם אנו אצים רצים לרכוש פוליסת נכות מתאונה בגלל הפחד מהסכנות ה"העורבות" בפתח, רצוי לבחון היטב האם ביטוח נכות מתאונה נחוץ לנו והאם אין ברשותנו פוליסת ביטוח אחרת אשר כבר מכילה בתוכה כיסוי לנכות מתאונה ומה סכום הכיסוי.

 בד בבד חשוב להבין שהכיסוי הביטוחי בפוליסת "נכות מתאונה" מבטיח פיצוי כספי חד פעמי, בסכום מוסכם מראש, עקב תאונה, שגובהו משתנה בהתאם לסכום הכיסוי שנרכש, לשיעור הנכות שנקבעה וכפוף להוראות הפוליסה, לתנאיה ולחריגיה.

 ככל שנזכור כי אין פוליסת נכות מתאונה אחידה ומוכתבת, וכי חברות הביטוח משנות את נוסחן של הפוליסות דרך קבע, בהתאם למציאות המשתנה ולחידושים בחוק ובפסיקה, כך נטיב להבין את חשיבות הקריאה הקפדנית של הפוליסה הטומנת בחובה מוקשים רבים, המסווים תחת מונחים אמביוולנטיים, הסוללים לחברות הביטוח את הדרך להימלט ו/או להקטין את חבותן, וכך נשכיל להתמקד בהגדרות למונחים משמעותיים, כגון – "נכות", "תאונה", "אירוע ביטוחי", "התיישנות" ובחריגים שמפרטת הפוליסה, בהתקיימם לא נהיה זכאים לפיצוי.

 לאחר שקראנו את הפוליסה והבנו היטב מה אנו רוכשים וכמה נשלם כול חודש, על מנת למנוע דחיית התביעה, ביום מן הימים, חשוב עד מאד למלא את הצעת הביטוח והשאלון הרפואי בזהירות ובקפדנות תוך מתן מענה מפורט וגילוי מלא לכול הנשאל, ובשום אופן לא להותיר את הטפסים חתומים ריקים בידי סוכן הביטוח.

 יש להבין, כי הצעד המכריע מתרחש, לאחר קרות התאונה ובמהלך ניהול תביעת הביטוח נגד המבטחת הממאנת לשלם פיצוי ודוחה את התביעה, או מסרבת לשלם את סכום הפיצוי לו אנו זכאים ועבורו שילמנו, תוך שהיא נעזרת בחוקרים, יועצים רפואיים, עורכי דין המתמחים בתביעות ביטוח, ובשלל טענות ודרכי מילוט.

 אחת השיטות של חברת הביטוח, להתחמק מתשלום מלוא סכום הפיצוי למבוטח, הנה "טבלת התאמה", לפיה מחושבים ומופחתים תגמולי הביטוח בצורה נכרת, וזאת, למרות היותה חסרת תום לב ולמרות שבית המשפט קבע לא אחת שהיא פסולה תוך שהוא דוחה את השימוש בטבלה ופוסק, במסגרת תביעת ביטוח בבית המשפט, נגד חברת הביטוח.

 לקראת סיום אך לא פחות חשוב הוא לזכור שתביעת ביטוח לבית המשפט יש להגיש בטרם יחלפו שלוש שנים מיום קרות התאונה.

 לסיום

הרצון של כל מבוטח בקרות תאונה ומקרה ביטוח, הוא קבלת הפיצוי המגיע לו מהפוליסה, במלואו ובמהירות. לצערנו הגשמת הרצון, אינה משימה קלה כאשר ארצנו הקטנה מוצפת במבוטחים מאוכזבים, אשר היו יכולים להימנע מתביעת ביטוח בבית המשפט, אילו רק היו שוקלים את צעדיהם נכון ומתייעצים עם אנשי מקצוע מתאימים. עיין מקצועית ומנוסה של עורך דין המתמחה בתחום הביטוח על רבדיו, ומיומן בהתמודדות בתביעות ביטוח, תאפשר למבוטח שנגרמה לו נכות מתאונה, לממש את מלוא זכויותיו במהירות ובדרך הזולה ביותר, לא אחת, מבלי שיידרש לפנות לבית המשפט בתביעה משפטית.

 האמור במאמר זה הנו כללי ואינו בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף בשום דרך ו/או צורה. ההסתמכות על המידע באחריות הקורא בלבד ! 

עו"ד אורי תבור
תבור ושות'- משרד מוביל ומומחה לליווי וייצוג משפטי - ביטוח, מסחרי, נזיקין.
http://www.law-tavor.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב