דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן לחסוך כסף במשכנתא 

מאת    [ 28/11/2013 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 19690 פעמים ]

 

כיום השוק של משכנתאות בישראל, מגיע לסכומים אדירים של עשרות מיליארדים בשנה. רק בחודש אוקטובר האחרון נלקחו משכנתאות בסכומי של כמעט 5 מיליארד שקלים. אולם, כיום אומרים כי תנאי המשכנתא השונים הם קשים יחסית, עבור כל זוג צעיר לדוגמא שרוצה לקנות דירה ולכן צריך לדעת איך ניתן לחסוך בנושא החזרי המשכנתאות.

ראשית, חשוב להתחיל בכלל ולהגדיר מה זה משכנתא. משכנתא הינה הלוואה, ארוכת טווח שניתנת עבור רכישה של נכס, ולרוב מדובר על נכס למגורים (כלומר דירה). ההחזרים עבור המשכנתא הם חודשיים וניתנים במשך שנים. כמובן שההחזרים הם בהתאם לריבית שהיא צמודה למדד, קבועה או משתנה (לרוב כיום כולם לוקחים אותה שהיא קבועה).

המגבלות כיום של משכנתאות בחברות הלוואות חוץ בנקאיות הן לא פשוטות עבור זוגות צעירים. ראשית, גובה המשכנתא שניתן לקחת כיום הינו בגובה של שבעים אחוז מגובה מחיר הדירה, כך שצריך גם הון עצמי של שלושים אחוז מערך הדירה. פרט לכך, גם לא ניתן לקחת משכנתא שההחזרים שלה עולים על חמישים אחוז מהמשכורת וגם לא לטווח של יותר משלושים שנים.

דרכים לחיסכון

ראשית, כאשר זוג צעיר רוצה לקחת משכנתא, כדאי לו מאוד ללמוד את הנושא לעומק. מדובר על הלוואה שמלווה את הזוג לתקופה של עשר שנים לפחות. כאשר אם בוחרים במסלול לא נכון הדבר במצטבר יכול לעלות בעשרות אלפי אם לא מאות אלפי שקלים. לכן אין כל לקחת בקלות ראש אלא יש להשקיע בזה משחבה.

הנטייה הטבעית היא כמובן לקחת משכנתא מהבנק שבו בכל מקרה יש חשבון עובר ושווא, אולם במקרה של משכנתאות יש בנקים נפרדים ואין חובה לקחת מהבנק שמנהלים בו חשבון רגיל. כך שיש כוח מיקוח מסוים מול הבנקים אם רוצים להשיג מסלול משכנתא טוב. אולם בשביל כך צריך גם הרבה ידע.

אפשר להיעזר גם להתייעץ

אם לא ממש יודעים איזה מסלול משכנתא כדאי לקחת, ניתן כמובן להתייעץ. הבנקים כמובן מעמידים לרשות הלקוחות יועצים משכנתאות שלהם, ואלו ייתנו ייעוץ בחינם ולפעמים יוכלו להעמיד מסלולים לא רעים, אך חשוב לזכור כי בסופו של דבר אלו יועצים שגם מייצגים את האינטרסים של הבנק.

לכן, יש ניתן להיעזר גם בשירות של יועצי משכנתאות חיצוניים. אלו לרוב אנשים מקצועיים ורציניים מאוד וינסו למצוא עבור כל לקוח את המסלול הטוב ביותר של המשכנתא בהתאם ליכולות שלו. הם גם ידעו לנהל מו"מ מול הבנקים על מנת להשיג תנאים יותר טובים להלוואה. אולם, צריך לשלם להם שכר טרחה אבל בטווח הארוך זה יחסוך לא מעט כסף.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב