דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחילות בהריון - למה זה קורה לנו? 

מאת    [ 27/11/2013 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 3277 פעמים ]

בחילות בהריון - למה זה קורה לנו?

את בהריון, יופי מזל טוב! עם תחילת ההריון אנו מתמלאים בתחושות אושר הנאה, המון תקווה וצפייות לרך שייולד בשעה טובה. בתוכך מתחילים להיווצר להם חיים חדשים. ייצור אנושי קסום ומופלא אשר ניזון ממך במאת האחוזים. מתחיל את חייו העובריים  ויש לאמר שייצור זה מעט אגואיסטי והוא ידאג למלא את כל צרכיו הפיזיולוגיים על מנת לשרוד. רוב הההריוניות מדווחות על תחושה שהן מאבדות מעט את השליטה ואת יכולת הבחירה החופשית. אך לאישה יש את היכולת החשובה ביותר על תהליך היווצרות האדם החי בתוכה ויכולת השפעה כמעט מוחלטת על צמיחתו לבאות.  למרות הקושי בהבנת מושג מופשט זה האם הינה המשפיעה מרגע ההפרייה ועד תהליך הלידה ובכלל מכוון שהחיבור והסמביוזה בנין אם לגוזליה היא חזקה והבריאה כולה עומדת לצד זה. אותן תחושות של איבוד שליטה ומרוץ המחשבות כגון "מה קורה לי?" , "האם זה נורמלי מה שאני חשה?" בעיקר באות ליידי ביטוי בשינויים החלים מהרגע  בו התגלה ההריון.  פעולות היומיום הפשוטות (למשל :צחצוח שיניים בהריון, שתיית קפה, שימוש בבושם וכו') יכולות להעיק, טעמים וריחות מתחילים להציק והחושים מתחדדים לצד תחושות של שינוי שקשה לעיתים להגדירו.            
ואז מתווספות להן הבחילות. בחילות  הריון מעיקות שכאלה והמינוח "בוקר טוב" כבר לא תמיד שגור בפיך.  וכל זאת מתרחש בהריון לפני הרבה לפני שהבטן יוצאת וחשים את הפרפרורים בבטן ואז רק אז...נופל האסימון! זה אמיתי. מישהו באמת"מתגורר" בתוכך!

השלבים בתהליך ההתפתחות המתרחשים בתוך הרחם מתבצעים במהירות שיא, חלוקת התאים ובניית אברי הגוף השונים מואצת משבוע לשבוע וכל תהליך שכזה דורש המון משאבים ואנרגיה אשר נלקחים מגוף האישה. כאשר טוב תעשה אם תדאג למלא את המצברים בלי הפסקה ורצוי עם תזונה בריאה ומבוקרת. כך יוכלו העובר והאישה ההרה לצלוח את ההריון בשלום ולמזער תופעות לא נעימות. מה שנקרא"מחירים" אותם האישה ההרה "משלמת" במסגרת התפתחות העובר אשר בתוכה. כאמור במהלך ההריון ישנם צרכים שונים  הדרושים להתפתחות העובר והם מסופקים מהמאגרים של האם. תשתית חזקה ובריאה תמיד תעזור!

הבחילות בהריון-נקודת מבט מערבית.

אין מחקרים גורפים המעניקים תשובה חד משמעית מדוע אישה בהריון חשה בחילות בטרימסטר הראשון. והאמת היא שלא כולן חשות בחילות וגם לזה יש רמות סבל שונות.

מערכת  העיכול משמשת כמאגר הדלק העיקרי לגוף האדם ותפקודו. המינרלים והוויטמינים המסופקים מהמזון מועברים לעובר דרך השלייה וחבל הטבור. ישנן סברות כי השינויים ההורמונליים הם הגורמים לבחילות ולצרבות ויש  סברה נוספת שאומרת כי  כאשר מערכת העיכול עצמה לא חזקה דיה כדי לספק אנרגייה לעובר יש בחילות בהריון. לעיתים זהו גלגל שחוזר על עצמו כי מי רוצה לאכול משהו דווקא כשיש בחילות? ובכן זה בדיוק מה שהגוף צריך. פחמימות ובעיקר אוכל יבש ולעיתים תכופות, מדוע? מכייון שאז אנזימי העיכול יכולים לעשות עבודתם נאמנה ולספק לגוף האם והעובר את המאגרים כפי שהוזכר וחוזר חלילה.

הבחילות על פי השקפת הרפואה הסינית

האנרגייה המצוייה בגופינו ומזינה את הדם ושאר אברי הגוף מכונה צ'י.  צ'י הקיבה  צ'י הלב והכליות הם השחקנים העיקריים  בזמן ההריון והמושפעים העיקריים מהשינויים החלים. הביטוי לכך יהיה בחילות, צרבות ושינויים תכופים במצב הרוח. (מה שמכונה שינויים הורמונליים ). במהלך טיפול בדיקור סיני בהריון מדקרים בנקודות שמרגיעות את מערכת העצבים ומעטפת הלב(נקודת מעטפת הלב 6) בכדי להרגיע בחילות הריון  או בחילות ממחלת ים. קיים קשר הדוק בין מצב רוחה של האישה ההרה וקבלת ההריון בתוכה לבין מצב ותדירות הבחילות. ההריון הינו מצב הכלה מלא, היכולת הטבעית קיימת  בנשים. משמע הגוף יודע להכיל את "הפונקציה" אך הרגש והמיינד הם אלה אשר לא תמיד מקבלים את המשמעות, אם ברמת המודע הנודעת ואם ברמת תת המודע אשר נסתרת מאיתנו.                                                                                                               

"גוף בריא בנפש בריאה"- אמר הרופא הדגול הרמב"ם והכוונה בדבריו היא כאשר אנו במצב דחק(סטרס) גופינו מייצג רעלים וכל הזרימה ההרמונית של הגוף (זרימת הצ'י הנכונה) מתהפכת. כוון הטבעי של אנרגיית הקיבה הוא למטה-תפקידה להוריד את המזון ולהטמירו לדם. וכשהיא עולה למעלה (צרבות ובחילות בהריון) זהו סימן לדיסהרמוניה.

בת-אל קבלו-"לדעת בריאות"
מטפלת בדיקור סיני בילדים ותינוקות ונשים בהריון
רפלקסולוגית ומנחת סדנאות לילדים
אתר : www.bat-el.biz




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב