דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות, תריסים, וילונות ומה שביניהם 

מאת    [ 27/11/2013 ]

מילים במאמר: 776   [ נצפה 4177 פעמים ]

בבניית בית חדש, בשיפוץ דירה או ברענון אסטטי לדירה קיימת, אחד הנושאים המשמעותיים והיקרים ביותר הוא נושא הפתחים - אילו חלונות לפתוח? באיזה פרופיל להשתמש? באיזה תריס? האם להוסיף וילון?

מגוון האפשרויות אינסופי ולבחירה נכונה יש משמעות כספית, פרקטית ואסטטית. הבתים הישראלים משופעים בפתחים. אנחנו אוהבים בתים מוארים ומאווררים. רוצים לשבת בסלון ולהציץ אל הנוף או סתם אל הרחוב שמתחת. אבל, מרגע שפתחנו את הפתח אנחנו מטפלים בסגירתו. אנחנו רוצים אור, אבל לא בחדר השינה בשש בבוקר, רוצים להכניס אוויר אבל להשאיר אורחים לא רצויים בחוץ.

לפתחים יש מספר תפקידים - הכנסת אור ואוויר, חשיפה לנוף ותפקיד אסטטי בעיצוב החלל. כמובן שלא כל פתח צריך למלא את כל התפקידים האלו. אם נגדיר מה התפקיד הספציפי של כל פתח נדע גם לבחור את פתרונות ההצללה והמיגון בהתאם, כמו גם את גודלו של הפתח, מיקומו, סוג הפרופיל וכו'

קיימים בשוק פתרונות רבים שנותנים מענה לצרכים שונים - הצללה או החשכה, הסתרה, בידוד טרמי ואקוסטי ומיגון מפני פריצה. 

המפתח למציאת הפתרונות הנכונים הוא בהבנה שלנו מה אנחנו רוצים להשיג בכל פתח או חלון. אם למשל רוצים שהחלון בסלון יכניס הרבה אור ואוויר, אך יאפשר הסתרה ופרטיות ניתן  לבחור בצלונים חיצוניים שמכניסים שפע אור ואוויר ובהטיה קלה מסתירים את הנעשה בבית מהחוץ. את נושא המיגון פותרים היום בעיקר באמצעות אזעקות ופחות באמצעות סורגים ותריסים חשמליים שהיו נפוצים יותר בעבר. הסיבה לכך היא שקל יחסית לפרוץ תריסים חשמליים וסורגים והם יוצרים סוג של מפגע אסטטי. בפתחים שנועדו להחדרת אור בלבד, ניתן להשתמש בחלון קבוע. מתקבל  מראה אלגנטי ונקי ונחסכות עלויות. 

מי שהקשר לחוץ חשוב לו, אוהב לישון בתריסים פתוחים ולקום עם קרני השמש הראשונות, יכול לחזור לתריסי השלבים. אלו ששימשו אותנו שנים רבות לפני הופעת התריסים החשמליים. אני אוהבת אותם מאוד. בניגוד לתריס החשמלי הם מאפשרים מעבר חופשי של אוויר כמו גם משחק של אור וצל, חשיפה והסתרה.

לפניכם סקירה קצרה של הפתרונות הנפוצים הקיימים בשוק. המגוון אינסופי ומתחדש כל הזמן. כשאתם צריכים לקבל החלטה גילשו באינטרנט, בקרו באולמות התצוגה, הזמינו אנשי מקצוע לביתכם או קבעו איתם פגישה מסודרת ושבו על התכניות.

פרופילים - הנפוצים ביותר הם פרופילי האלומיניום. קיימים בשוק גם פרופילי ברזל המכונים "בלגי" ופתרונות שונים המשלבים עץ וחומרים אחרים. הבחירה בסוג הפרופיל משולבת בבחירת סוג הפתיחה - הזזה, או ציר? כנף על כנף או לתוך הקיר? אולי חלק מהחלונות יכולים להיות בכלל קבועים? סוג הפתיחה משפיע על בחירת הפרופיל ולהיפך.

בסעיף הזה כמו בכל אחד מהסעיפים האחרים, ההחלטה צריכה להתקבל לכל פתח או לכל חלל בנפרד. אין מניעה להשתמש בפרופיל בלגי בסלון ובאלומיניום בחדרי השינה. מבחינת המראה אנחנו רוצים לייצר בית הרמוני ו"עובד", לשם כך לא חייבים לשכפל את אותו חלון שוב ושוב. שמירה על גוון פרופיל דומה למשל, תייצר אחידות אסטטית.

ומילה על רשתות - הן מגבילות את זרימת האויר ומאפירות את הנוף, אבל באזורים מסוימים אי אפשר לוותר עליהן. קיימות בשוק גם רשתות שקופות, ורשתות מתגלגלות. ניתן כמובן לפרק ולאחסן את הרשתות בעונות שהן נחוצות פחות.

זכוכיות - קיימים שפע סוגי זכוכיות עם שמות מסחריים שונים שנועדו לבודד מרעש ומקרינה, להגן במקרה של שבירה וכו'. זכוכית מונוליטית היא הפשוטה ביותר, זכוכית בידודית מספקת בידוד טרמי ואקוסטי משופר, ישנן גם זכוכית המונעות התנפצות ופציעה במקרה של שבר ועוד. ניתן גם לטפל בזכוכית בדרכים שונות - למשל שימוש ב"זכוכית סבתא" למראה נוסטלגי, או בזכוכית חלבית שתגן על הפרטיות בחדרי הרחצה.

תריסים - הפופולריים ביותר הם עדיין תריסי הגלילה החשמליים או הידניים, עם או בלי פתחי אור. אני כאמור, חושבת שגם תריסי השלבים "של פעם" הם פתרון מעולה, בפרט לחדרי שינה. פתרון נוסף הוא צלונים חשמליים, פתרון חדש יחסית שבעיני נותן מענה מתאים לאקלים הישראלי.

ניתן גם לוותר על תריס ולשלב בין חלון לווילון, בפרט בחללים הציבוריים.

סורגים - תפקידם במניעת פריצות בבתים פרטיים או בהגנה על ילדים ומניעת נפילות בבתים גבוהים. השימוש בהם הולך ופוחת ובמידה רבה החליפו אותם התריסים החשמליים. אחד הפתרונות המוצלחים והיצירתיים הוא שימוש בפרופיל בלגי בחלונות, בחלוקה כזו שלא מאפשרת מעבר אדם.

וילונות - כאן המבחר הוא באמת עצום. החברות השונות מציעות כיום מוצרי הצללה שונים לצד וילונות הבד המסורתיים. וילונות יכולים לספק בעצם כמעט את כל מה שאנחנו צריכים - הצללה, החשכה, הסתרה, בידוד אקוסטי וטרמי וכמובן ליפות את החלל ו"לחמם" אותו מבחינה אסטטית.

אז מה עושים?

יוצרים כעין מטריצה. מצד אחד - מה אנחנו "מבקשים" מהפתח הזה ומצד שני מה הפתרונות העומדים בפנינו.

הרבה פעמים יש יותר מפתרון אחד - החשכה למשל ניתן ליצור באמצעות תריס או וילון, הגנה באמצעות סורג או תריס חשמלי.

מבררים, לומדים, מתייעצים עם בעלי מקצוע, מבינים עלויות ומשמעויות ומחליטים.

הפתחים הם בעיני העיניים של הבית, אלו שמאפשרות לו להביט החוצה ומאפשרות לעולם להיכנס פנימה. כשתשבו בסלון בבוקר שבת אביבי, תביטו בקרני השמש מלטפות מבעד לצמרות העצים, כשהוילון השקוף נע קלות ברוח, תדעו שעשיתם את הבחירה הנכונה. בהצלחה! 

ליצירת קשר: https://www.facebook.com/galia.vanounou 054-8180457


גליה ואנונו, בתים לאנשים - מעצבת פנים שרואה מכלול. בית שעובד נכון, מנוצל ומדויק לצורכי הלקוחות. אלו שהם מכירים וגם אלו שעוד לא. אלו של הגוף ואלו של הנפש. מתכנון החלל, דרך המערכות הטכניות ועד ההשתקפות המקסימה של המנורה במראה. הבית צריך לשמח את הגוף ואת הנפש. להיות נטול תקלות ולהעלות חיוך בכל פעם מחדש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב