דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנת גבינות בבוליביה 

מאת    [ 26/11/2013 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 3384 פעמים ]

בוליביה היא אחת מהמדינות העניות שבדרום אמריקה, אך לא תמיד המצב היה כך. ימי הזוהר של התרבות העתיקה של בוליביה החלו עוד לפני תקופת אימפריית האינקה. Altiplano הייתה מרכז החיים והתרבות. לפי ממצאים ארכיאולוגיים, בתקופה זאת הייתה התפתחות רבה בתחום החקלאות. בתקופת האינקה החקלאות עברה התפתחות נוספת, ונבנו מערכות כבישים, גשרים תלויים ומערכות השקיה. גם הארכיטקטורה מאוד התפתחה בתקופה זאת. לאחר מכן בסביבות שנת 1532, החל הכיבוש הספרדי, אשר נמשך שנים רבות. אחת הסיבות לכיבוש הייתה מחצבי כסף רבים.
בשנת 1824, אחרי מלחמה קשה, בוליביה זכתה בעצמאות. גם אחרי ניצחון זה המלחמות והשחיתויות נמשכו במדינה זו על חשבונו של העם הפשוט, לכן המצב הכלכלי המשיך והדרדר.
בבוליביה מגדלים כבשים, עזים, בופאלו ופרות. תפוקת החלב השנתית בבוליביה הינה מתחת למה שהמדינה זקוקה כדי לעמוד בביקוש המקומי. מחלב זה מכינים גם גבינות, חלקן בעלות מרקם רך וחלקן בעלות מרקם חצי קשה, כאשר מרביתן מלוחות ומעט חמצמצות. גבינות אלו לא זולות כלל, וקשות להשגה עבור חלק גדול מהאוכלוסייה אשר הינה חסרת אמצעים.


גבינת Altiplano

זוהי גבינה עתיקת יומין, ומקורו של תהליך הכנת גבינה זו בתקופת האינקה. ניתן למצוא גבינות Altiplano העשויות מחלב פרה ומחלב כבשים. זוהי גבינה טרייה בעלת מרקם רך. תהליך הכנת גבינה זו נשמר עד היום ללא שינוי:
מוסיפים אנזים לחלב שנחלב, ומשאירים בהגבנה כשעתיים. ממליחים את הגבן, מכניסים לסלסילות קש, ומסדרים את הסלסילות עם גבינה אחת מעל לשנייה בצורת מגדל כדי להפעיל לחץ. לאחר 3-4 שעות כבישה מגלגלים את הגבינות במלח וכך שומרים אותן.


גבינת Quesillo

גם גבינה זו שייכת למשפחת הגבינות הרכות. מכינים אותה מחלב פרה רזה או מחלב עזים מעורבב עם חלב כבשים. הכנת גבינה זו הינה קלה מאוד:
מביאים את החלב ל- 30 מעלות ומוסיפים אנזים. ממתינים כ- 45 דקות ולאחר מכן חותכים את הגבן לקוביות בגודל של 2 ס"מ. ממתינים מספר דקות, ומערבבים את הגבן במשך כ- 10 דקות. לאחר מכן מוציאים את מי הגבינה וממליחים את הגבן. מרפדים תבנית בבד, מכניסים את הגבן ומפעילים לחץ קל.


גבינת Queso Chaqueno


זוהי גבינה חצי קשה העשויה מחלב פרה. תהליך הכנת גבינה זו נשמר עד עצם היום הזה והוא דומה לתהליך הכנת הגבינות האחרות:
מגבנים את החלב בעזרת חתיכת קיבה של עגל ומשאירים בהגבנה למשך 3 שעות. לאחר מכן מוזגים את הגבן לתוך תבניות, ומשאירים כך תחת משקל כשמונה שעות. לאחר מכן ממליחים את הגבינה.
גבינות אלו מוכרות גם במטבח העממי. מכינים איתן אמפנדוס, פסטות ומאכלים עממיים אחרים. תהליך הכנת גבינות מוכר גם בתעשיית הגבינות בבוליביה, וכאשר הן מיוצרות בתהליך המתועש, החלב עובר פסטור.

אנו ב"גבינות מהלב" מלמדים הכנת גבינות מכל הסוגים, במגוון קורסים אשר מותאמים ולמתחילים ולמתקדמים. לקבלת פרטים נוספים, הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בנייד 054-7522906 ולהתרשם מהאתר שלנו בכתובת: com.גבינות-מהלב.www




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב