דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיון בפני בית המשפט השלום בשבתו כוועדת ערעורים לפי חוק הנכים תגמולים ושיקום 

מאת    [ 25/11/2013 ]

מילים במאמר: 521   [ נצפה 3763 פעמים ]

הקדמה

מי שנפגע בזמן שרותו באחת מזרועות הביטחון, והוא זכאי להגיש תביעתו לקצין התגמולים מכוח חוק הנכים תגמולים ושיקום , ובמידה וקצין התגמולים , מוציא תחת ידו החלטה אשר בה הוא מחליט בהתאם להחלטת היועץ הרפואי לדחות את התביעה , ובשל כך הנכה לא עומד לבדיקה של וועדה רפואית , והוא לא מקבל אחוזי נכות, עומדת בפני אותו נפגע האפשרות להגיש ערעור על החלטת קצין התגמולים ,לבית המשפט השלום בשבתו כבית משפט לערעורים לפי חוק הנכים תגמולים ושיקום.

ערעור על החלטת קצין התגמולים לוועדת הערעורים לפי חוק הנכים תגמולים ושיקום

ערעור על החלטת קצין התגמולים לפי חוק הנכים תגמולים ושיקום אמור להיות מוגש על ידי התובע, אשר תביעתו נדחתה על ידי קצין התגמולים , לבית משפט השלום בשבתו כוועדת ערעורים לפי חוק הנכים תגמולים ושיקום , בארבעה עותקים. הערעור הראשוני אמור להיות מוגש רק כערעור טכני , לאמור ערעור אשר נועד אך ורק להביא למצב בו המערער לא יפסיד את המועד הקבוע בחוק לצורך הגשת הערעור,מועד אשר עומד על 30 יום בחוק.

לאחר שהמערער מגיש ערעור שהוא בבחינת ערעור טכני, עליו להמתין מספר שבועות ולבקש לקבל מהפרקליט המייצג את קצין התגמולים את העתק התיק הרפואי של המערער אותו הוא מייצג.שלב זה של קבלת התיק הרפואי הוא שלב חשוב ביותר מאין כמותו , שכן , ללא התיק הרפואי אשר עמד בפני המומחה הרפואי , לא ניתן להגיש חוות דעת רפואית יחד עם הערעור. מומלץ להגיש חוות דעת רפואית רק לאחר קבלת התיק הרפואי אשר עמד בפני המומה של קצין התגמולים , וזאת בין היתר מאחר , והגשת חוות דעת רפואית ללא התיק הרפואי , עלולה להוביל את וועדת הערעורים להחלטה על פיה המומחה מטעם המערער נתן את חוות דעתו עלפי מסד נתונים , או חומר רפואי חסר , ולכן מסקנתו כפי שהיא מופיע בחוות הדעת הרפואית ראוי לתת לה את המשקל הראיתי הנמוך ביותר.

לאחר מתן חוות הדעת הרפואית על ידי המומחה הרפואי של המערער , על המערער להגיש ערעור עם עיקרי טיעון , מטעם המערער. עיקרי הטיעון אמורים לתקוף את החלטת קצין התגמולים ,הן במישור העובדתי,והן במישור של דרך קבלת ההחלטה על ידי קצין התגמולים ו/או על ידי המומחה מטעם קצין התגמולים אשר נתן את חוות דעתו.

לאחר שהמערער מגיש חוות דעת רפואית וכתב ערעור שלם ומלא בטיעוני ערעור , הפרקליט מטעם קצין התגמולים יכול לפנות בהצעה , אל בא כוח התובע במטרה להציע לו להתפשר בתיק, ו/או נציג קצין התגמולים יכול לפנות לקצין התגמולים ולבקש ממנו ,לאור החומר בתיק להורות על ההכרה בתובע , וזאת לא צורך בדיון. מקום בו נציג קצין התגמולים בוחר שלא לחזור אל קצין התגמולים , על נציג קצין התגמולים להגיש חוות דעת נגדית , מטעמו של מומחה קצין התגמולים אשר עיקר מטרתה היא להגיב על חוות הדעת הרפואית אותה צירף המערער לכתב ערעורו , בדרך כלל מומחה מטעם קצין התגמולים אשר קבע כי אין קשר סיבתי בעניינו של התובע , לא יחזור בו מחוות דעתו המקורית בחוות דעתו המשנית.

לאחר שנציג קצין התגמולים מגיש את כתב התשובה מטעמו ואת חוות הדעת הנגדית מטעם המומחה שלו , נקבע דיון הוכחות בו נחקרים המומחים מטעם הצדדים , וכן המערער ועדים מטעם הצדדים. בסיום החקירות מוגשים סיכומים לאחריהם מחליטה כבוד וועדת הערעורים האם לקבל או לדחות את הערעור של המערער או לאשר את החלטת קצין התגמולים.

 

עורך הדין גיא בית און מתמחה בייצוג של נכי צה"ל www.beiton-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב