דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם צריכת מזונות דיאט על ידי ילדים גורמת בעצם להשמנה? 

מאת    [ 02/03/2008 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 3317 פעמים ]

חוקרים קנדים מצאו לאחרונה כי צריכת מזון מסוגים המוגדרים כדיאטטיים, או מזונות מופחתי קלוריות עלולה בעצם לגרום להשמנה בקרב ילדים.
קבוצת חוקרים מאוניברסיטת אלברטה אשר ערכה מחקר בחיות מעבדה הסיקה זה מזמן כי בעלי חיים לומדים לקשר בין טעם המזון שהם אוכלים, לבין כמות הקלוריות שבו, ולפיכך הם יכולים להעריך את כמות האנרגיה שיקבלו ממזון אותו הם עתידים לצרוך.
החוקרים מאמינים כי ילדים אשר צורכים באופן קבוע מזונות מופחתי קלוריות, אשר פותחו כתחליף למזונות דומים בעלי ערך קלורי גבוה, עלולים לפתח הפרעה אשר תגרום להם לקשר בין טעמם הספציפי של מזונות הדיאט לבין הערך הקלורי הנמוך יחסית שלהם. ילדים אלו עשויים להימנע ממאכלים אלו בעתיד בגיל מבוגר יותר, רק על בסיס הטעם ולפנות למזונות אחרים בעלי ערך קלורי גבוה יותר.
החוקרים, בראשותו של הסוציולוג דיויד פירס, ערכו סידרת ניסויים בבעלי חיים אשר הראתה כי קבוצת המחקר כשהגיעה לבגרות נמנעה ממזונות הדייאט ופנתה אל המזונות השמנים יותר.
העדפת המזונות השמנים על ידי קבוצות הניסוי הייתה גורפת לכל מי שהואכל במזונות מופחתי הקלוריות, בין אם הם בעלי מבנה גוף רזה או שמן ללא הבחנה.
חיות המעבדה, אשר השתתפו בניסוי וקיבלו תזונה מאוזנת ללא צריכת מזונות דיאט מגיל צעיר, לא פיתחו נטייה כזו בגיל מבוגר יותר, שכן נחשפו למגוון רחב של מזונות ולמדו להעריך את תכולת האנרגיה והקלוריות שתסופק להם על ידי צריכה מגוונת. קבוצה זו לא פיתחה הרגלי אכילה מוגזמת בבגרות.
מסקנתם של החוקרים הייתה כי צריכה של מזונות דיאט מופחתי קלוריות מגיל צעיר עד לבגרות, מפתחת בעתיד אכילה מוגברת ואיתה השמנת יתר. תהליך שלילת הטעם של מזונות הדיאט בגיל הבגרות וחוסר נטייה לרצות ולצרוך אותם נובע מכך שהגוף לומד לקשר את צריכתם עם העובדה שלא יקבל מאכילתם כמות מספקת של אנרגיה הדרושה לו לקיום.
החוקרים טוענים כי מסקנות המחקר המפתיעות הללו, משלימות את הנתונים אשר נאספו לאחרונה, ואשר הצביעו על עליה במשקל בקרב ילדים אשר צרכו משקאות דיאט.
לכך יש להוסיף את העובדה כי רבים ממזונות הדיאט אינם מוגדרים כבריאים יותר בהכרח וצריכתם באה על חשבון מאכלים ומזונות בעלי ערכים תזונתיים טובים והכרחיים.
הורים מניחים באופן אוטומאטי כי "לייט", "דיאט", "אחוז אחד שומן" ועוד צרופים מבטיחים על גבי מוצרי המזון הם ערובה לתזונה בריאה, כאשר לרוב הרכבי המזון מושגים על ידי ממתיקים מלאכותיים. הם אולי מתוקים, אך אין להם את הערך התזונתי הנכון של מזונות אחרים אשר לא עברו תהליך הנדסת מזון שבו מוציאים מהם רכיבים חיוניים לצורך הפיכתם למזונות מסוג דיאט.
החוקרים מאיצים בהורים לשקול את מסקנות המחקר ולהימנע לחלוטין או לפחות לגרום לצריכה מבוקרת של מזונות דיאט על ידי הילדים. אין מנוס מתזונה מאוזנת במיוחד בגילאים צעירים, ופעילות גופנית כחלק מאורח החיים על מנת לשמור על משקל תקין.
מזונות הדיאט, אינם המענה כאשר מדובר בתזונת ילדים. אין פתרונות קסם לילדים בעלי משקל עודף למעט שינויים בהרגלי החיים והרגלי התזונה.
אתר המרכז לטיפול בהשמנת יתר - מלב"י, מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזייה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה, ניתוחי קיצור קיבה ועוד. טל: 03-5228088
http://www.hashmana.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב